Gå til innhold

Far vil at jeg skal betale for ungenes ferie

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Far (og eks) sendte meg en mail i går hvor han ber meg spleise på hans ferie med våre to unger. Må innrømme at jeg blir ganske provosert.

I løpet av det siste året så har vi hatt konfirmasjon + at regningen til reguleringstannlegen til yngstemann begynner å nærme seg 20.000 kr. Faren har ikke betalt noe. Selv er jeg syk og går på attføring og må ha tatt opp lån for å dekke de nevte utgiftene. Faren gidder ikke å jobbe, men lever greit av pengene han får fra sosialkontoret. Jeg sier dette på bakgrunn av at han kun har jobbet to år av de siste femten årene.

Nå vil han har sommerferie med ungene sine og spør om jeg vil betale halvparten av reiseutgiftene! Jeg synes det er rimelig frekt. Også med tanke på at for drøye ett år siden så sluttet han å prate med meg så vi har null samarbeid om ungene våre.

Hva gjør jeg?

Tanker og meninger, anyone....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du sier "ja, selvsagt, og så betaler du halvparten av de regningene jeg sender deg senere i dag."

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Jeg vil nok aldri få de pengene for konfirmasjon og tannregulering. Han skylder meg fortsatt for leiligheten vi en gang eide sammen, men tror heller ikke at jeg får de pengene. Selv ikke den gang han arver.

Jeg prøver å holde tunga rett i munnen og først og fremst ta hensyn til ungene mine, men ja, akkurat nå er jeg utrolig provosert.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis han vil ta med ungene sine på ferie, må han nok betale det selv ;)

Gjest Gjest_Lemona_*
Skrevet

Skal du på ferie med ungene selv da? Hvis det er så at den eneste ferien ungene får er den far vil du skal være med å spleise på, og far dropper denne hvis du ikke spleiser vil jo ungene bli taperne i denne situasjonen.

Skjønner godt din frustrasjon, men det blir jo vanskelig for deg å tvinge far ut i jobb så han kan bidra med det han burde økonomisk.

Skrevet
Du sier "ja, selvsagt, og så betaler du halvparten av de regningene jeg sender deg senere i dag."

:Nikke:

Skrevet

Støtter denne :ler:

Skrevet

:klappe:

Gjest Piper
Skrevet
Skal du på ferie med ungene selv da? Hvis det er så at den eneste ferien ungene får er den far vil du skal være med å spleise på, og far dropper denne hvis du ikke spleiser vil jo ungene bli taperne i denne situasjonen.

Skjønner godt din frustrasjon, men det blir jo vanskelig for deg å tvinge far ut i jobb så han kan bidra med det han burde økonomisk.

Da ville jeg heller valgt å reise på ferie med barna selv, fremfor å betale for turen faren skal ha med de. Velger han å ta de med seg på ferie, da er det han som også bør betale for de.

Har man ikke økonomi til å reise på ferie, da kan man ikke reise i det hele tatt.

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Jeg vet at jeg ikke kan tvinge faren ut i jobb slik at han kan bidra økonomisk. Jeg vet det alt for godt.

Det kan være at faren dropper ferie med ungene fordi jeg ikke betaler. Samtidig så ville jeg ha kunnet brukt de kronene på ungene. På ulike opplevelser som vi kunne hatt sammen i sommer.

Gjest Protrainer
Skrevet

Unnskyld, men hvor ego går det an å være? Bare fordi du ikke liker pappaen til ungene dine, så unner du ikke ungene dine en god ferie? Du vet jo at du har skyld i dette selv, siden du valgte å få barn med han. Det er jo ungene dine som må lide for at du har vært så teit i knollen. En selvfølge at du betaler. Hadde du ikke vært så smålig så hadde du betalt regningene hans også, siden det er til barnas beste at de har det godt hos far og ikke bare hos mor. Eller bryr du deg ikke om hva slags folk disse ungene blir når de vokser opp?

Skrevet

Du sier naturligvis nei, og at det har du ikke råd til.

Og så svelger du unna alle kommentarer om hvilken idiot han tydeligvis er, for barnas skyld.

:klem:

Gjest Gjest_jadda_*
Skrevet
Unnskyld, men hvor ego går det an å være? Bare fordi du ikke liker pappaen til ungene dine, så unner du ikke ungene dine en god ferie? Du vet jo at du har skyld i dette selv, siden du valgte å få barn med han. Det er jo ungene dine som må lide for at du har vært så teit i knollen. En selvfølge at du betaler. Hadde du ikke vært så smålig så hadde du betalt regningene hans også, siden det er til barnas beste at de har det godt hos far og ikke bare hos mor. Eller bryr du deg ikke om hva slags folk disse ungene blir når de vokser opp?

Jeg håper at det mangler et ironiflagg her? Hvis ikke, så håper jeg at du lufter disse meningen overfor kjæresten før dere får barn.

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Du glemte ironiflagget ;)

Skrevet

Og her er en som må sparke en som ligger nede, typisk.

For det første så har hun ikke all skyld i dette i det hele tatt. Den som også er skyld i det er pappaen som ikke gidder å få seg en jobb, men heller lever av staten.

Uansett, så kan det hende at hun ikke har råd til å betale halve ferien til barna.

Man får ikke mye penger på attføring altså, hvis det var det du trodde.

Og han skal betale sine egne regninger akkurat som henne.

Hvis han vil ha dem med på ferie, så må han betale for ferien. Har han ikke nok penger, så får han finne på noe som, jeg vet ikke helt jeg.....kanskje få seg en jobb??

Hva med å prøve å se situasjonen fra flere sider enn bare rett fram neste gang?

For innlegget ditt kan umulig være noe annet enn ironisk......

Skrevet

Jeg forstår godt at trådstarter føler seg provosert. Jeg har tidligere fått samme forespørsel om å betale barnas ferie med den andre forelderen. I tillegg kjøpte jeg klær, betalte fritidsaktiviteter, sykler, etc, etc (den gang var jeg samværsforelder).

Si nei med en gang. Faren forsøker tydligvis å utnytte deg og at du ikke liker å avvise hans ønsker. Fortsetter du å si ja blir det bare værre og værre etterhvert som tiden går.

Skrevet

Helt enig!! Fy faen, hvor ego går det an å være? Gidder ikke engang betale for barnefarens ferie..! For ungene får nemlig ikke en god ferie dersom hun bruker pengene på å ta de med på ferie selv, det får de kun dersom hun gir pengene sine til barnefaren, slik at han kan ta de med på ferie.

For ikke å snakke om hvor utrolig smålig hun er, som ikke gidder betale regningene hans heller! Herregud, så han har vært arbeidsledig i 13 av de siste 15 årene, so what? Det trenger ikke bety at han er lat!! Det finnes sikkert ikke en eneste jobb på mils omkrets...! Jeg synes hun burde gi minst 1/3 av attføring-pengene sine til han, jeg, siden det beste for barna er at far får mest mulig penger fra mor, slik at han også har det bra.

:ironi:

Henger meg på majoriteten her! Si nei. Dersom han vil ta ungene på ferie, får han betale. Klarer han det ikke alene, får han la vær.

Gjest Gjest
Skrevet
Helt enig!!  Fy faen, hvor ego går det an å være?  Gidder ikke engang betale for barnefarens ferie..!  For ungene får nemlig ikke en god ferie dersom hun bruker pengene på å ta de med på ferie selv, det får de kun dersom hun gir pengene sine til barnefaren, slik at han kan ta de med på ferie. 

For ikke å snakke om hvor utrolig smålig hun er, som ikke gidder betale regningene hans heller!  Herregud, så han har vært arbeidsledig i 13 av de siste 15 årene, so what?  Det trenger ikke bety at han er lat!!  Det finnes sikkert ikke en eneste jobb på mils omkrets...!  Jeg synes hun burde gi minst 1/3 av attføring-pengene sine til han, jeg, siden det beste for barna er at far får mest mulig penger fra mor, slik at han også har det bra.

Du har også skjønt det. Akkurat hva jeg mente!!

Gjest Labellamia
Skrevet

Jeg tror det mangler et ironiflagg her, jøye meg hvis det ikke gjør det. Da er virkelig noen mennesker ute å kjøre, hvor er de med frakkene bak frem? :overrasket:

Si nei du, og ta ungene dine med deg på et eller annet, og kos dere glugg uten tanke for denne "eiegode pappa" :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...