Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er elendig på å drikke nok vann..! :sjenert:

Kanskje det hjelper med vitnesbyrd fra dere om hvilke effekter vann har?

Hva gjør det med deg, når du drikker nok vann?

Merker du forskjell?

:Gjesp: --> :hoppe: ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei Jasmin

Vann hjelper mot/for en rekke ting. Først og fremst blir du mer opplagt. Det gir deg mindre sultfølelse, så vann hjelper på for å holde vakta. Ellers renser vann ut mye grums av kroppen. Hva med penere glattere hud? Ikke av et glass altså, men f eks: et glass vann før hvert måltid.

Skrevet

Jeg drikker mye vann. Vanskelig å anslå, men sitter hvertfall og pimper gjennom hele dagen. Drikker også mye i forbindelse med trening, både under og spesielt etter. Jeg merker at jeg blir sliten i hodet hvis jeg drikker lite en dag. I tillegg har jeg slitt litt med tilbakevendende urinveisinfeksjon, og jeg drikker også for å forebygge dette.

Syns noen ganger det er merkelig å se andre tylle i seg den ene kaffekoppen etter den andre (selv drikker jeg ikke kaffe), uten å drikke vann. Har hørt at man skal drikke minst et glass vann for hver kopp kaffe eller noe sånt.

Men det er sikkert litt vanesak også. Når man først er på "vannkjøret", venner kanskje kroppen seg til det, og reagerer hvis man drikker mindre en dag. Hva vet jeg. Skadelig er det hvertfall ikke, om man ikke drikker uhorvelige mengder. Jeg går alltid med en liten vannflaske når jeg er ute og farter, eller en mugge stående på stuebordet. Syns det går veldig greit å få i seg vann da.

Gjest Gjest
Skrevet

De fleste andre tingene du drikker inneholder sukker eller andre ugunstige greier. Jeg drikker selv både juice, melk og mye kaffe - alle disse drikkene har merkbare sideeffekter (jeg merker at blodsukkeret går opp når jeg drikker juice, f eks, magen likeer ikke så godt melk og kaffe sier vel seg selv). Vann er "bare" en ren tørstedrikk uten bieffekter, annet enn at du slipper de negative sidene ved annen drikke, da.

Nå er jeg ikke flink nok til å drikke vann selv, da... Men hvis du drikker brus som tørstedrikk vil jeg tro du merker det både på hud og energinivå om du bytter til vann, i hvert fall om du drikker brus med sukker.

Gjest Gjest
Skrevet

Dessuten har vann en slankende effekt. Om du drikker rikelig med vann til måltidene (en halvliter eller så), føler du deg mett fortere og næringsopptaket fra den maten du spiser blir mindre ;)

Gjest splæsj
Skrevet
Merker du forskjell?

Ja, jeg må tisse mye. :ler:

Jeg har alltid drukket minst et par liter hver dag, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Skrevet

Jeg føler at kroppen skrukker seg og tørker sammen til en liten sandhaug som blåser bort med vinden hvis jeg drikker lite vann. Jeg elsker vann, drikker det hele tiden og får aldri nok. NAM!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får lett vondt i hodet når jeg drikker for lite vann, og hodepinen blir raskt borte når jeg har fått i meg litt vann.

Skrevet

Begynte å føre "drikkeliste" på meg selv idag, jeg... :ler:

Skrev ned alt jeg drakk..

Følte jeg drakk vann hele tiden, men da jeg la sammen alt kom jeg frem til:

1000 ml !!!

Drakk faktisk bare 1 liter vann, når jeg følte jeg drakk hele tiden!:sjokkbla:

Grøsser ved tanken over hvor lite jeg vanligvis drikker...

Her må noe gjøres!! :ler:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Man kan lett se på urinen sin om man får i seg nok væske, er den konsentrert = for lite, er den nesten fargeløs = for mye.

Det nye nå er jo at man skal drikke når man er tørst, og ikke nødvendigvis helle nedpå liter etter liter.

Hva vann gjør for meg? Det bidrar til å holde mine UVI'er borte.

Skrevet
Man kan lett se på urinen sin om man får i seg nok væske, er den konsentrert = for lite, er den nesten fargeløs = for mye.

Det nye nå er jo at man skal drikke når man er tørst, og ikke nødvendigvis helle nedpå liter etter liter.

Hva vann gjør for meg? Det bidrar til å holde mine UVI'er borte.

At urinen er nesten fargeløs er ikke tegn på at man drikker for mye vann! Jeg drikker i hvertfall 2 - 3 liter vann hver dag (som jo også er det anbefalte) og har fargeløs urin.

Skrevet

Æsj...er lei av å drikke mye vann, nå...

Tar meg heller en is! :briller2::ler:

Skrevet

Jeg drikker så og si bare vann. (er så heldig at jeg er veldig glad i vann)

Men jeg kjenner ikke noe forskjell fra da jeg nesten ikke drakk vann.

Vet ikke hva jeg skal se etter heller... :sjenert:

Skrevet

I de periodene jeg er flink til å drikke vann, blir huden min mye finere. Det er det første jeg merker. Dessuten føler jeg meg "renere" innvendig, en veldig rar følelse å definere men det er ihvertfall litt sånn. Har en mugge med vann på nattbordet (senga er sitteplassen her på hybelen), og da blir det lettere å la være å småspise sånne ting som jeg egentlig ikke burde spise, noe som selvsagt gjør at vekta blir vennligere. Også fungerer magen mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...