trifolii Skrevet 2. desember 2002 #1 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei! Leste beskrivelsa di av multekremen du lager til jul. Kan du røpe hva slags krydder du bruker (og alkohol også egentlig) Trifolii (som syntes det hørtes veldig godt ut!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 2. desember 2002 #2 Del Skrevet 2. desember 2002 hmmm så var det å huske det da. Jeg skriver ingenting ned så den blir litt forskjellig fra år til år. Alkohol, der har jeg brukt både multelikør, cointreau, og cognac (hver for seg da). Du får prøve deg frem med hva du liker best. Multelikør er jo den mest nøytrale, men det er lav alkoholprosent på den du får her nå. I bærene har jeg sukker (ikke for mye, sånn at det fortsatt er syre i bærene), kanel, litt ingefær, nellik hmmm er det mer? Litt sånn julekrydder i hvert fall. Jeg bare smaker til etterhvert. Ta litt og litt for smakene endrer seg litt ettersom alkoholen trekker inn i bærene og kryddersmakene får fordelt seg. Noen ganger gjør jeg dette dagen før, andre ganger en time eller to før den skal blandes med kremen og spises. Håper det var noe hjelp i dette her Trifolii. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trifolii Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 2. desember 2002 Jada, dette hjelper. Takk skal du ha! Trifolii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå