Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg til lørdag, og trodde organisten og jeg var enig om sangene solisten skal synge. Hun skal synge öppna din dörr og Mitt hjerte er ditt. Fikk vite i dag at da må hun ha med seg en som kan spille piano selv, og at pianoet i kirken er ustemt. Organsisten mente vi burde ha mer kristne låter, slik at han kunne spille på orgelet sitt. Det er jo ikke det jeg vil ha. Nå fikk jeg plutselig liten tid! Hva skal jeg gjøre????? Kjenner ikke til noen låter som passer til orgel. Solisten kan ikke så mange i den sjangeren. Tror ikke hun kan Ave Maria, og den vil ikke jeg ha heller. :sur::sur::frustrert::grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæh? Det var jo skikkelig sært da!!! Kjenner ingen som spiller gitar heller? For det kan jo funke..

Endret av kitekatt
Skrevet

Veldig sært! Kan hun synge a cappela?

Alt er jo finere enn en solist som synger til et kirkeorgel!! Hvordan skal man høre henne?

Kan dere plugge opp et keyboard?

Dette løser seg! Ikke bli lei deg og bekymret!! :klem:

Skrevet

Kanskje du ikke trenger musikk til sangen? Ofte er acapella (eller hvordan det skrives) veldig fint i en kirke. Hvis solisten din klarer å syng uten musikk kanskje det er en løsning?

Skrevet

Ja, da er jeg enig i at a cappella er bedre. Kanskje dere kan kontakte musikkskolen der dere bor og høre om noen kan akkompagnere henne på gitar eller keyboard slik det foreslås her? Eventuelt også andre instrumenter, det er mye som går an. Jeg spilte et helt enkelt akkompagnement på klarinett i et bryllup en gang, og det ble veldig stemningsfullt sammen med vokalen. Det var forresten "From This Moment".

Ikke tenk på orgelet, alt er bedre enn det!

Lykke til, dere finner nok en løsning!

Gjest Gjest
Skrevet
Hva skal jeg gjøre?????
Først skal du puste dypt og bestemme deg for at dette ikke er verdens undergang. Så skal du bestemme deg for at det ikke er noen krise om det ikke blir solosang i kirken.

Så kan du begynne å puste normalt - snakke med solist og spørre om hun kan fremføre noen av sangene som organisten kan spille på orgel.

Vet ikke hvorfor det på forhånd ikke var avklart om orgelet kunne brukes, men ikke la dette få for stor og negativ innvirkning på deg nå.

Dette løser seg på en eller annen måte - dagen blir fin og dere blir gift.

Kanskje de sangene du har avtalt at solisten skal synge betyr noe spesielt for dere, men hvis det blir til at hun må synge noen andre for å få passe til orgelspill - så vil de sangene bety noe spesiellt for dere i fremtiden, fordi de ble spilt i bryllupet ditt.

Skrevet

Tusen takk for gode forslag og tanker! Jeg ble veldig bekymret, da jeg egentlig regnet med at dette ikke ville bli noe problem. Jeg har nå fått tak i solisten og hun skal ta en ringe runde til sine kontaker. hun prøver å få inn en som kan spille piano eller gitar. Kanskje kan hun også ta med seg et keyboard eller hun kalte det noe annet, det er noe som likner på piano bare at hun kan ta det med seg. Pianoet i kirken var nemlig ikke stemt heller. Typisk. Skikkelig teit og sær organist vi har fått! :frustrert::frustrert: Så nå håper jeg kanskje at det ordner seg likevel. Hun ringer meg i kvled igjen :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...