Buster Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Må spørre da jeg lurer på hvordan det er mulig å bli så kynisk og være så råtten ovenfor andre mennesker! Man har alle hørt om de jenter/damer/kvinner som er singel, men som ønsker barn. Dette da de gjerne har venninner som har fått eller annet, det finnes selvsagt 1000`vis av gode grunner for å ønske seg barn. Noe er derimot riv ruskende galt når dette presses/lures frem uten at de er i et forhold med en mann som vil/ønsker ha barn med dem. Tenker da på de kvinner som med det ene mål for øye går på byen, finner en stakkars kar som gjerne har fått to glass øl for mye og all sunn fornuft er borte vekk. De er gjerne kommet til stadiet hvor de kun tenker med misteren mellom beina. De reiser til et passende sted hvor misteren får beskjed om at hun bruker pillen og at det ikke er noe fare. De står på og hun går selvfølgelig ikke på noen pille og har kun en ting i hodet, FÅ BARN. Samme situasjon er det selvfølgelig i endel forhold, men da at kvinnen kaster pillen i toalettet fremfor å ta den som hun skal. Dette gjøres uten å informere sin mann, og gjøres kun av en eneste grunn selvfølgelig. Dette er for meg noe av det dårligste et menneske kan gjøre mot et annet, og ikke minst mot det lille som etter hvert kommer til verden. Hvordan forklarer de dette ovenfor barna når den tid kommer, skal hun lyge for barnet som hun gjorde for mannen hun lurte? Har selv en kompis som har vært ute for dette, han fikk til og med hele greien bekreftet av moren til denne damen. Nå skal han betale for hennes lureri i mange år fremover. Han ønsker ikke å ha noe med moren å gjøre naturlig nok, noe som igjen går ut over barnet. Så det store spørsmålet som jeg har en følelse av at kanskje ikke alle vil kunne svare helt ærlig på, men vi prøver. Hvor mange her inne ville vært i stand til å gjøre det samme, mener da å fortelle en tilfeldig ONS eller type at de tok pillen mens sannheten er en annen. Dette med ønske om å skulle få barn fordi deres eget ønske overgår alt annet? Snart er denne muligheten slutt da menn selv kan ta p-sprøyte og sikre seg, men det vil nok fortsatt være mange litt småfulle og naive menn som lar seg lure. Spent på høre deres erfaringer eller om dere kjenner til tilsvarende episoder fra deres vennekrets og selvfølgelig hvilke tanker dere gjør dere om dette.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Jeg er enig med deg. Sånt gjør man ikke. Men når det først har skjedd så er det dumt å straffe barnet for noe moren har gjort.
Titti72 Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 (endret) Er helt enig med deg, men nå bare si at mannfolka får være takknemlig for at det er barnebidrag de slapp unna med. Hadde vært verre hvis de fikk HIV!! At de ikke bruker hodet sitt er ingen unskyldning. Rettet skrivefeil.. Endret 2. mai 2006 av Titti72
Gjest d'Arc Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Kunne aldri falt meg inn. Delvis fordi jeg ikke vil ha barn (enda), og dessuten ville jeg ikke utsette andre for faenskap bare for å få det jeg ønsket. Jeg har også en kamerat som er utsatt for dette, og nå må han både betale for guttungen og hjelpe mora. Gjett om kjæresten hans synes dette er gøy!
Amalie_85 Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Jeg vet om noen tilfeller av dette. Og det er helt forferdelig at de kan gjøre sånt. Men i noen av disse tilfellene tror jeg ikke mannen spørr en gang om de går på noe. Og da er der faktisk også mannen sitt ansvar. Men når de lyver om det er det rett og slett bare smak løst. Jeg syns jo det var like ille da jeg hadde sex med en og han forteller meg 4 dager etterpå at han tror at kondomen sprakk litt. Han turte bare ikke å si det før fordi han ikke visste hvordan han skulle si det.
Buster Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2006 Jeg vet om noen tilfeller av dette. Og det er helt forferdelig at de kan gjøre sånt. Men i noen av disse tilfellene tror jeg ikke mannen spørr en gang om de går på noe. Og da er der faktisk også mannen sitt ansvar. Men når de lyver om det er det rett og slett bare smak løst. Jeg syns jo det var like ille da jeg hadde sex med en og han forteller meg 4 dager etterpå at han tror at kondomen sprakk litt. Han turte bare ikke å si det før fordi han ikke visste hvordan han skulle si det. ← De tilfeller hvor mannen ikke engang spørr, ja da får de begge stå ansvarlige for den handlingen de har gjort. Jeg tenker på de tilfeller hvor mannen gjerne spør og får svaret at hun pruker prevensjon, noe som da ikke er tilfelle. Din egen historie er jo også tragisk i så måte, denne fyren burde vite bedre enn som så. Har man sex og man bruker prevensjon som feks kondom og denne sprekker, ja da må man handle raskt med sæddrepende krem eller annet for å forhindre. Så langt bare fornuftige og gode svar her inne
Gjest splæsj Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Det er forkastelig. Men er dette noe bare en kvinne ville gjøre - teoretisk sett? Når p-pillen for menn kommer på markedet, vil det ikke forundre meg om enkelte menn vil gjøre det samme. Hvorfor det skjer? Jeg vet ikke. Kanskje ønsket om barn er så sterkt at det overskygger alt annet?
Ellisiv Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 De jenter som gjør dette skjønner jeg meg ikke på! MEN om en mann blir med ei jente hjem, one night stand - da har han selv et ansvar! Å stole blindt på en du ikke kjenner er naivt.. og jeg vil da si at mannen har seg selv å takke! Er man i et forhold derimot stiller saken seg annerledes.
Brunhilde Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har også en kamerat som er utsatt for dette, og nå må han både betale for guttungen og hjelpe mora. Gjett om kjæresten hans synes dette er gøy! ← Kameraten din har vært dum og ikke brukt kondom, det er noe helt annet enn å "være utsatt" for... Man er utsatt for voldtekt eller utsatt for ran, men man er ikke utsatt for ubeskyttet sex, det velger man selv å ha! Har kameraten din hatt sex uten å beskytte seg så har han seg selv og ingen andre å takke for at han har endt opp som (ufrivillig) far! Mener jeg.
Buster Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2006 Kameraten din har vært dum og ikke brukt kondom, det er noe helt annet enn å "være utsatt" for... Man er utsatt for voldtekt eller utsatt for ran, men man er ikke utsatt for ubeskyttet sex, det velger man selv å ha! Har kameraten din hatt sex uten å beskytte seg så har han seg selv og ingen andre å takke for at han har endt opp som (ufrivillig) far! Mener jeg. ← Må si meg litt uenig med deg her, om jeg da ikke missforstår deg. Ubeskyttet sex er og blir begges ansvar i forhold til sykdommer og slikt, men om damen sier at hun bruker prevensjon uten å gjøre dette, ja da stiller saken seg litt annerledes. Støtter dere i det at mange menn ikke engang spør om damen bruker prevensjon og bare kjører på. Disse er selvfølgelig like ansvarlig som damen oppe i det hele.
Titti72 Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Må si meg litt uenig med deg her, om jeg da ikke missforstår deg. Ubeskyttet sex er og blir begges ansvar i forhold til sykdommer og slikt, men om damen sier at hun bruker prevensjon uten å gjøre dette, ja da stiller saken seg litt annerledes. Støtter dere i det at mange menn ikke engang spør om damen bruker prevensjon og bare kjører på. Disse er selvfølgelig like ansvarlig som damen oppe i det hele. ← Hvis prevansjon er det eneste som bekymrer gubben ved ONS så får han ta følgende. Du ligger ikke med en fremmed kjerring og håper på det beste og tar kjerringas ord for god fisk. Da har han jaggu meg fortjent unger og kjønnssykdommer. Vi lever i 2006, hoppe av i svingen o.l. er ikke prevansjon. Det får da være måte på å være naiv.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Jøye meg! Er det vanlig at sånt skjer? Men det er jo mennenes ansvar også. De bør ikke stole på ukjente damer, selv om de sier at de går på pillen så er det jo mest forsvarlig å bruke kondom på one night stands uansett! Blir man lurt av kjæresten stiller det seg jo annerledes.. det er jo direkte ondskapsfullt.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 En mann som ikke vil ha barn, og tar ansvar for seg selv, han bruker kondom, eller runker istedet. Jeg har ingen medlidenhet ellers.
Gjest Piper Skrevet 2. mai 2006 #14 Skrevet 2. mai 2006 En mann som ikke vil ha barn, og tar ansvar for seg selv, han bruker kondom, eller runker istedet. Jeg har ingen medlidenhet ellers. ← Jeg er helt enig Å legge skylden på alkoholen blir for dumt, og å stole på en kvinne de ikke kjenner er også for dumt. Da får de mannfolkene skylde seg selv, og være glad for at det bare ble et barn ut av det.
Mossa Skrevet 2. mai 2006 #15 Skrevet 2. mai 2006 Hvis en mann drar med seg en hvemsomhelst hjem, og han stoler på at når dama sier hun bruker prevansjon, da har han ikke seg selv å takke dersom han blir rundlurt. Da har han henne å takke for det!! Dersom en mann stikker hull i kondomet for å få en fremmed dame gravid, da har altså hun seg selv å takke? Kanskje hun får en sykdom på kjøpet: Jaja...når hun var så lettlurt så kan hun ha det så godt! Det er tvers igjennom rottent av en dame, i forhold eller ikke, å lure mannen på denne måten. Ikke bare må han betale for HENNES løgner resten av livet, men barnet vil i noen tilfeller også gjøre det. Lettlurt, ja kanskje. Men det foregår mange ons rundtomkring. Og på et vis så stoler man jo på den personen man havner med. Det verste er ikke en graviditet, det kan ende opp i både voldtekt og forskjellige sykdommer. Og jeg vil si at dama er like dum, om ikke noen hakk dummere, som drar med en fremmed mann kun for å få barn med han. Det hun risikerer er å få seg selv hiv-smittet, i tillegg til barnet sitt! Snakker om egoistiske handlinger du!!
Annie Skrevet 2. mai 2006 #16 Skrevet 2. mai 2006 De reiser til et passende sted hvor misteren får beskjed om at hun bruker pillen og at det ikke er noe fare. De står på og hun går selvfølgelig ikke på noen pille og har kun en ting i hodet, FÅ BARN. ← Har du hørt om kondom? Snart er denne muligheten slutt da menn selv kan ta p-sprøyte og sikre seg, men det vil nok fortsatt være mange litt småfulle og naive menn som lar seg lure. ← Gjentar: KONDOM!!!!! Fatter ikke de som er så livredde for å få barn at de kjører på uten kondom. Ja jeg er enig i at det er dårlig gjort å lure noen, men det er verre å lure den man bor sammen med å kaste pilla enn en tilfeldig ONS. På et ONS MÅ man bruke kondom uannsett om man ønsker barn eller ikke. Hva med sykdommer?
Titti72 Skrevet 2. mai 2006 #17 Skrevet 2. mai 2006 Jeg gir meg ende over. Er et barn det værste som kan skje ved en ONS??? Hvis en mann drar med seg en hvemsomhelst hjem, og han stoler på at når dama sier hun bruker prevansjon, da har han ikke seg selv å takke dersom han blir rundlurt. Da har han henne å takke for det!! Nei, er han så tjukk i huet så kan han bare takke seg selv. Jeg oppmuntrer ingen til å lure menn på den måten, men det er ikke forbudt å bruke huet. Dersom en mann stikker hull i kondomet for å få en fremmed dame gravid, da har altså hun seg selv å takke? Kanskje hun får en sykdom på kjøpet: Jaja...når hun var så lettlurt så kan hun ha det så godt! Jeg hadde ALDRI stolt på en ONS. Det er tvers igjennom rottent av en dame, i forhold eller ikke, å lure mannen på denne måten. Ikke bare må han betale for HENNES løgner resten av livet, men barnet vil i noen tilfeller også gjøre det. I et forhold er jeg enig med deg, men ONS er noe annet. Da får mannen skylde seg selv hvis han ikke har mer vett. Lettlurt, ja kanskje. Men det foregår mange ons rundtomkring. Og på et vis så stoler man jo på den personen man havner med. Jaha?!? Hadde du latt en ONS ta vare på lommeboka di hvor VISAkortet og koden ligger? Stoler du på en som du han kjent toppen 5 timer (og da overdriver jeg vel timeantallet kraftig). Naiv, lettlurt, dum, idiot velg hva du vil.... Det verste er ikke en graviditet, det kan ende opp i både voldtekt og forskjellige sykdommer. Og jeg vil si at dama er like dum, om ikke noen hakk dummere, som drar med en fremmed mann kun for å få barn med han. Det hun risikerer er å få seg selv hiv-smittet, i tillegg til barnet sitt! Snakker om egoistiske handlinger du!! ← Ja, av dama er det helt totalt forkastelig og idiotiskt, men som mann og legge skylda over på ONS hvis det blir barn det er like idiotiskt og forkastelig. Han er ikke bevistløs i gjerningsøyeblikket for han får den opp å stå.
Buster Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #18 Skrevet 2. mai 2006 Har du hørt om kondom? Gjentar: KONDOM!!!!! Fatter ikke de som er så livredde for å få barn at de kjører på uten kondom. Ja jeg er enig i at det er dårlig gjort å lure noen, men det er verre å lure den man bor sammen med å kaste pilla enn en tilfeldig ONS. På et ONS MÅ man bruke kondom uannsett om man ønsker barn eller ikke. Hva med sykdommer? ← Nå har jeg sikkert samme syn som deg Annie, jeg ville overhodet ikke kjørt på, på noe ONS uten gummihatt, enn hvor dritings jeg var. Problemet er jo at enkelte kvinner lurer menn fordi de har et ønske om barn, noen gjør dette av sosiale grunner, andre av økonomiske grunner (overgangsstønad) og selvfølgelig mye annet. Jeg er 100% enig med at menn bærer samme ansvar som kvinner, har man sex (betinget at det er frivillig selvfølgelig) har man tross alt vært to om handlingen og det er begges ansvar. Når det er slik at den ene spør om den andre bruker noen form for prevensjon, tenker da på p-pille eller annet. Når da den andre lyger med vilje for å føre den andre bak lyset fordi han eller hun har ønsker om å få barn, da er dette så galt som det kan få blitt. Føler at det hele sporet av her litt, men er selvfølgelig åpen for flere sider av samme sak. Klart at det finnes menn også som er simple som fa.. i forhold til denne saken, men tror nok at dette er noe som det i flertall er kvinner som står for, tenker da på lygingen for egen vinning i form av barn.
Titti72 Skrevet 2. mai 2006 #19 Skrevet 2. mai 2006 Og bare så det er sagt. Min samboer ble gravid med en militærdame (en av de som henger/remjer rundt leirene). De var sammen i 3-4 mnd (max) og hun gikk også på p-piller. Ja jøss!! Hun ble gravid, og siden de begge hadde sagt at barn var noe som lå minst 10 år fram i tid (og at deres forhold ikke kom til å vare) så mente han at alt var hennes skyld siden hun valgte å ikke bruke noe (kom fram senere) og beholdt barnet. Jeg fortalte da min samboer at IDIOTEN var han som valgte å legge livet sitt i hendene på en han hadde kjent i 3 mnd (og mestparten av tiden så var han ute på båt!!) da fikk han ta følgene av det. Hun var ussle og simpel ja, men han var ikke et hakk bedre. Det var komfortabelt der og da å ikke bruke kondom der og da, og det burde han ha lært noe av!! Men han var ganske lite ivrig for å si det sånn til å bruke kondom når vi ble sammen. Da fikk han beskjed om at jeg ikke hadde tenkt å ligge med de damene han hadde ligget med så kondom ble brukt til alle tester var tatt og funnet godkjent!
Titti72 Skrevet 2. mai 2006 #20 Skrevet 2. mai 2006 Når det er slik at den ene spør om den andre bruker noen form for prevensjon, tenker da på p-pille eller annet. Når da den andre lyger med vilje for å føre den andre bak lyset fordi han eller hun har ønsker om å få barn, da er dette så galt som det kan få blitt. Føler at det hele sporet av her litt, men er selvfølgelig åpen for flere sider av samme sak. ← Jeg er helt enig med deg så lenge du skiller mellom ONS og et forhold. Ingen med vettet i behold burde si at de stoler på en ONS når det kommer til å beskytte seg mot barn og sykdommer. Er man i et forhold og lyver om dette så stiller det seg anderledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå