Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Hvor gammelt er barnet når dere velger å ikke dusje/ bade med barnet lengre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

jeg husker ikke hvor gamle de var siste gangen, rundt fem tror jeg........

Gjest Gjest
Skrevet

Har en seks og et halvt-åring. Har ikke vurdert å slutte å dusje sammen med han enda.

Skrevet

Det syns jeg barnet selv skal få bestemme! ;)

Skrevet

Hva mener du med å dusje sammen med da?

Dele badekar, eller overlate badet til ungen alene?

Jeg har aldri dusja eller bada sammen med sønnen min på fem. (Bare fordi det ikke har vært praktisk mulig.) Men jeg er selvfølgelig sammen med ham på badet og sørger for at han blir rein. Og det tror jeg jeg kommer til å gjøre i et par år til.

Skrevet

Det er vel ingen grense på slikt. Barnet sier fra selv når det vil dusje/bade alene.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja dette får barnet selv bestemme,legger vi føringer tidlig så kan de jo tro at det er noe galt med dem.

Jeg fikk den følelsen av mine foreldre.

Så her får de bestemme selv,da blir det mest naturlig.

Skrevet

Jeg tror jeg var 3 eller 4 når mamma og pappa sluttet å bade med meg (les: sammen i badekaret - de satt selvsagt ved siden av og passa på)..

Tror bare jeg foretrakk å bade alene, etterhvert som jeg ble større og ville ha mer plass til badeleker. :)

Gjest gjesta
Skrevet

Mente som i å bade sammen i badekar eventuelt dusje sammen i dusjen.

Skrevet

Det er vel et års tid siden jeg bada sammen med sønnen min. Han er nå snart 5 år. Han spør ikke lengre om å bade sammen, og jeg syns det er greit at han driver der litt på egenhånd og dynker ned absolutt alt rund seg ;)

Skrevet

Jeg har aldri badet med noen av sønnene mine, men mannen bader stadig vekk med iallefall den yngste (3 år). Eldstemann vil veldig gjerne, men det er noe plassmangel til en røsslig far med en 8,5 åring... :ler: De dusjer derimot sammen innimellom om det passer best ( f.eks. når far skal legge ham og han trenger dusje etter en treningsøkt.) Da dusjes det sammen. Tror ingen av dem reagerer i det hele tatt... :riste:

Som de andre sier - det får bli slutt når barna selv ønsker det...:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...