Gå til innhold

Forvirret etter p-pilleslutt !

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg ganske forvirret! Jeg har alltid hatt svært regelmessig menstruasjon, før jeg begynte på p-piller. I to perioder der jeg sluttet på pillen, kom mensen tilbake helt regelmessig med en gang. Sluttet nå på p-piller for to måneder siden. Første gang kom mensen til ventet tid, helt regelmessig. Men så var det stopp ! Selv om jeg kjente smerter som jeg trodde var EL- smerter 14 dager etter, har jeg ikke fått mensen ennå. Det jeg derimot har, er mavesmerter, såre brystvorter, oppblåst mave og væskeansamlinger i kroppen. Skulle hatt mensen for 10 dager siden. Jeg har selvfølgelig tatt en graviditetstest, den var negativ. Jeg tror ikke at mensen ikke kommer pga. "ønsketenkning", at jeg så gjerne vil blir gravid og stress i den forbindelse, for vi har jo knapt begynt å prøve og jeg har ikke tenkt så mye på det. Er mer bekymret for om det kan være noe galt :( Hva kan dette skyldes ? Er det bare løpske hormoner ? Noen andre med lignende erfaring ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det tar som regler noen mnd. før kroppen har fått ut p-pillen så det kan jo være årsaken. Jeg har alltid slitt med veldig uregelmessig mens, men fikk den på dagen tilbake sånn som den skulle være. Dersom du er urolig kan du høre med legen hva han sier også.

Lykke til da :wink:

Skrevet

Kroppen din er nok litt forvirret. Hadde akkurat samme selv, tok negativ test :cry: og fant ut at det bare var hormoner. Deretter ble mensen normalt regelmessig noen måneder, til den nå de siste gangene plutselig har kommet med kortere og kortere syklus.... Tar nok litt tid før kroppen er "normal" igjen etter p-pillene. Selv brukte jeg piller i ca 10 år, men i følge legen min hadde ikke det noe særlig å si.....

Skrevet

Tror vi er i ganske samme situasjon. Jeg hadde to sykluser på henholdsvis 35 og 33 dager etter p-pilleslutt, og nå er jeg på dag 60 ++ (er komt litt ut av telling etter hvert). Har tatt to gravitester - begge negative. Jeg sliter også med magesmerter og oppblåst mage. Vel, jeg har slått meg til ro med at det er hormonene som løper løpsk etter pille slutt. Har gått på pillen i vel 4 år.

Lykke til, vi får krysse fingrene og håpe at mensen kommer snart :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...