Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Jeg ser sporadisk etter ny leilighet på Finn.no, men har lagt merke til at veldig mange annonser ikke har bilder. Hva kan dette komme av? Det skal da ikke koste mer å ha bilder i annonsen vel? Kan man bare anta at det er drittleiligheter? Er ikke så fryktelig motivert til å gå på visninger for tiden
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Det kan være så enkelt at de ikke har digitalkamera og ikke da tar seg bryet å finne noen som har. Det er ikke sikkert de tenker så langt at det faktisk er veldig greit for leietaker å se noen bilder av leiligheten. Da finner man kjapt ut om det ikke er av interesse.
Rannva Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Aner ikke grunnen, men det kan ha noen fordeler for kjøper. Jeg har kjøpt forskjellige ting (riktignok ikke store som hus/leilighet) som stod uten bilder på finn. Færre er interessert i de annonsene, og selger får færre bud. Lettere å gjøre kupp, iallefall på mindre ting.
abelille Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Jeg ble litt forvirret på om det gjaldt leilighet du skal kjøpe eller leie. Uansett hvilken det er, så blir leiligheter som blir annonsert i avisa lagt ut på nettet. For en del som skal leie ut er det da ikke bryet verdt å også legge ut bilder på nettet. Annonser i avisa gir ofte nok henvendelser. Selv legger jeg også ut bilder på nettet, men det er slett ikke sikkert alle vet om denne muligheten. Dersom det gjelder å kjøpe leilighet, så ville jeg nok anta at leiligheten ikke er all verden dersom det ikke er bilder med i annonse/prospektet. Jeg ville i alle fall vært VELDIG skeptisk til en slik leilighet.
Kristian Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Vel, har vært på en del visninger de siste månedene, og de som ikke har bilder på finn.no har mildt sagt vært oppussingsobjekter. Om de gjør det med vilje, eller om jeg bare har vært uheldig skal være usagt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Vel, har vært på en del visninger de siste månedene, og de som ikke har bilder på finn.no har mildt sagt vært oppussingsobjekter. Om de gjør det med vilje, eller om jeg bare har vært uheldig skal være usagt. ← Hehe, har dette inntrykket jeg også. Har også vært borti særdeles kreativ fotografering...
Gjest BagLady Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Jeg synes ikke det er et godt tegn med boligannonser uten bilder av selve boligen, eller uten bilder av viktige rom som kjøkken og bad. Ei heller når det er bilder av blomstervaser eller "kule" designting eller fosser og parker i nærheten. Da virker det som om noen har noe å skjule, spør du meg
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har leid ut en leilighet. Hadde bilder i annonsen på nett, men ikke i lokalavisa. Hadde forresten ikke trengt å avertert i avisa for jeg fikk mange henvendelser på nettannonsen. Kanskje fordi jeg hadde bilder? Uansett så syntes jeg det var veldig greit at de som ringte faktisk hadde dannet seg et inntrykk av leiligheten og uteområdene og fortsatt var interessert. Jeg måtte jo stille opp på visning og det hadde vært bortkasta tid dersom de som kom med en gang visste at de ikke var interessert pga leilighetens tilstand, farger, planløsning etc. Faktisk så ble den bortleid i løpet av et døgn.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Da jeg skulle selge min leilighet trengte både bad og kjøkken en oppussing. Megleren som kom på besøk smilte lurt og sa at han hadde tatt med fotoapparat i tilfelle det var noen fine bilder han kunne ta fra leiligheten. Vel, etter befaringen nevnte han ikke noe mer om fotografering. Så jeg tror at leiligheter uten bilder er oppussingsobjekter. For man vil jo selge, og da er det et pluss å vise fram det fine man har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå