Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har jo selvsagt fått med meg at sjokolade og diverse kan gi kviser,men det har liksom ikke vært sånn for meg.Før nå.

Det MÅ være sukkeret,får røde prikker i hele ansiktet,i tillegg til kviser.Så nå skal jeg prøve å holde meg unna sukker.

Men er det andre ting jeg også bør tenke på ift maten?Tenker da på mat som kroppen omvandler til sukker f.eks.

Lever forresten sunt; trener og spiser riktig mat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Little me
Skrevet

Ekspertene sier at kosthold neppe har noe med uren hud å gjøre det i det hele tatt. Med unntak de som virkelig har store, dype kviser i store deler av ansiktet.

Så for deg er det nok andre årsaker... Renser du ansiktet ditt godt?? Bruker du dekkrem, foundation, pudder som ofte fører til at porene tetter seg? Begynt med andre p-piller??

Årsakene kan være mange!

Jeg sliter tidvis med uren hud, men et par ganger i solarium løser det problemet. :)

Lykke til!!! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det sies at kosthold og kviser ikke har noen sammenheng.

Men jeg merker likevel at huden min blir dårligere om jeg har spist mye søtt, eller drukket mye cola spesielt, brus er greit, men ikke cola.

Men kompenserer jeg med litt ekstra grønt og frukt, så blir det bedre.

så jeg tror nå fortsatt litt på det at man blir hva man spsier.

MAn får jo ikke pen hud av å leve på junkfood f.eks.

Blir oppblåst, feit og kan få uren hud.

Men vi er alle forksjellige.

Ta en test på deg selv, kutt ut i en periode, så ser du om det er det som gir utslaget på deg.

Kviser kan også komme av stress og miljøforandringer, samt i våre kvinners månedlige perioder.

Gjest Gjest
Skrevet

enig med deg,gjest.tror maten påvirker huden.

så nå er jeg i gang med å teste teorien om sukker og kviser.for nå er jeg lei!35 år og mer kviser enn en tenåring - æsj.

tror også på stress og hormoner,men der føler jeg at jeg ikke kan påvirke mer.

så da får vi se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...