Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I bibelen står det at en rosebuske begynte å brenne. Men hva mener dere kristne om det?

Vi hører jo aldri om dette på nyhetene i vår moderne verden, at rosebusker brenner og slikt. Så hva tror dere kristne, begynner det å bli litt lenge siden det skjedde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I bibelen står det at en rosebuske begynte å brenne. Men hva mener dere kristne om det?

Vi hører jo aldri om dette på nyhetene i vår moderne verden, at rosebusker brenner og slikt. Så hva tror dere kristne, begynner det å bli litt lenge siden det skjedde?

Ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Brannen er iallefall slukket nå :ler:

Busken befinner seg i et kloster ved foten av Sinanfjellet i Egypt.

Gjest Gjest
Skrevet
Sinanfjellet
Sinaifjellet skulle det være.
Gjest Gjest
Skrevet

Antar at dere kristne ikke er spesielt interessert i den brennende rosebusken.

Men homofili, det skal dere være veldig fokusert på. Ja, dere vet sannelig å prioritere.

Gjest Staffan
Skrevet

Det overrasker meg faktisk at de kristne ikke vil diskutere mer om den brennende busken.

Hvorfor ble det ikke mer debatt? :overrasket:

Skrevet

Men homofili, det skal dere være veldig fokusert på. Ja, dere vet sannelig å prioritere.

Er du selv kristen, siden du hele tiden nevner homofili?

Ellers ser jeg bare at kristne svarer på spørsmål de får om dette temaet.

Skrevet

Jeg fokuserer veldig lite på homofili. Men jeg kan gjerne diskutere den brennende busken med deg ;) Ikke det at jeg er spesielt opptatt av den heller, selv om det er en spennende historie, men om du ønsker å lage en diskusjon rundt den, så er jeg gjerne med. Men de spørsmålene du stilte er kanskje ikke så veldig egnet for diskusjon. Men jeg kan jo svare på det du spør om.

Om det er lenge siden?

Ja, det begynner jo å bli noen tusen år.

Så et spørmål til deg.

Hvordan vet du at det var en rosebusk? Står det i bibelen eller. Det har jeg ikke fått med meg. En tornebusk var det i hvert fall.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Det overrasker meg faktisk at de kristne ikke vil diskutere mer om den brennende busken.

Hvorfor ble det ikke mer debatt?  :overrasket:

Hva vil du vi skal debattere?

Skrevet

Jeg er kristen, men ser ingen grunn til å diskutere den brennende tornebusken..

Vi har åpenbart helt forskjellige standpunkt...

Jeg tror på Bibelen som Guds Ord...

...du gjør det ikke...?

Da vil jo ikke du høre på mine argumenter uansett :)

Gud åpenbarte seg ved en brennende tornebusk...

...han sa aldri at han kom til å gjøre det igjen...

Gjest Gjest
Skrevet

Den brennende rosebusken er nokså interessant og spennende. Burde den ikke rett og slett gjøre seg til syne en gang hvert tusende år i det minste? :forvirret:

Gjest Gjest_Gjestine_*
Skrevet
Den brennende rosebusken er nokså interessant og spennende. Burde den ikke rett og slett gjøre seg til syne en gang hvert tusende år i det minste?  :forvirret:

Hvorfor skulle den det? Ville det betydd mye for deg å se en brennende rosebusk?

Jeg har aldri hørt om en brennende rosebusk før. En brennende busk har jeg hørt om, men at det var roser på den er en ny opplysning for meg.

Jeg er kristen og kan godt diskutere både busker og andre ting, men hva vil dere egentlig vite om denne busken?

Skrevet
Den brennende rosebusken er nokså interessant og spennende. Burde den ikke rett og slett gjøre seg til syne en gang hvert tusende år i det minste?  :forvirret:

Kanskje den gjør det? Hvem vet. Ikke sikkert du får med deg alt som skjer i denne verden...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har aldri hørt om en brennende rosebusk før. En brennende busk har jeg hørt om, men at det var roser på den er en ny opplysning for meg.

:klappe::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...