Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste vært plaget med tilstoppede porer/talgproduksjon. Dette har resultert i at jeg har knepet, og fått rødlige overfladiske arr i kinn og på hake.

I morgen bærer det derfor til hudpleieklinikk hvor jeg skal foreta min første krystallslipebehandling. Jeg har lest alle innlegg om det her, og sett at noen er fornøyde og noen frarådet det på det sterkeste. Jeg er derfor veldig spent.

Jeg kommer til å følge opp tråden og si hvordan det går med meg, for dere som er interesserte og sliter med det samme.

Jeg håper inderlig dette blir vellykket og at jeg slipper å slite med at huden min flasser av i etterkant.

Hva tror dere, tror dere det går bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette har ikke jeg peiling på, men jeg sliter med samme problem som deg og er veldig spent på om det fungerer. Har i tillegg endel vannkopparr...

Hva koster dette? Og, JA! Fortell hvordan det gikk :) Lykke til!

Skrevet

Vel, da var første behandling overstått. Det gikk fint, men jeg er veldig spent på om jeg kommer til å se resultater. Hun anbefalte meg 5 ganger, og hun trodde dette ville redusere arrene. I tillegg til dette anbefalte hun noen produkter som heter OBAGI, men disse var kjempedyre (2700,-) og for folk med mye kviser.

Jeg er ikke plaget med så mye kviser, jeg ville egentlig bare ha bort arr fra kniping av tette porer. Så jeg håper virkelig dette kan gå bra.

I tillegg sa hun at det kunne hende jeg får en kviseoppblomstring etter noen dager, noe som jeg må innrømme skremmer meg VELDIG. Jeg har ikke noe særlig kviser fra før, og er derfor svært bekymret for at jeg NÅ skal få masse masse kviser.

Jeg skal holde dere oppdatert. Jeg er litt rød nå, og det kan hende jeg får litt kviser av dette, men jeg tror det skal gå bra. Merker ingen særlig forskjell ennå, annet enn at arrene viser bedre nå pga irritasjonen ved slipingen. Men det roer seg nok.

Og dersom noen av dere som leser dette har vært på krystallsliping/sandblåsing før, blir jeg supergla for innspill! Det blir satt stor pris på

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Så flott at du vil dele dine erfaringer om dette med oss, Lanalia! :hoppe:

Jeg har faktisk tenkt på en slik behandling selv; jeg har også en arr jeg ville ha vekk. dessuten er huden min gusten etter mange år med røyking :frustrert:

Hvor mye betaler du pr gang?

Gleder meg til å følge med videre! :-D

Hilsen fra Hanne

Skrevet

Huff, det er svindyrt! Jeg er egentlig ikke så veldig plaget, har fin hud, med rødlige arr (IKKE dype), men de vises. I tillegg har jeg igjen noen tette porer ("svartinger") på haken, som jeg håper jeg kan få bukt med.

Jeg har satt meg opp på fem behandlinger. Da jeg spurte hun jeg var med, og spurte om hun trodde jeg ble bra, virket hun (til min forferdelse!) usikker. Hun sa "Ja, altså...du vil jo merke at huden blir glattere og finere". Så ville hun at jeg skulle snakke med noen andre også (neste uke). Men hun abefalte meg som sagt obagi-produkter, men jeg har ikke lyst å begynne på noe så drastisk (fører til flassing og NULL soling på lang tid), i tillegg til at jeg nettopp har kjøpt Dermalogica-produkter til 1000,-. Og det må jo vel holde! Da jeg ikke har noe særlig kviser og sånn.

Skrevet

Jeg glemte visst å skrive pris: ca. 600 kroner

:overrasket:

Skrevet

Å gud dere, nå er jeg kjemperedd. Jeg har nå blitt rødflammet på hake og kinn, og jeg er livredd for at dette ikke skal roe seg.

Jeg tror det vil gjøre det, men jeg finner nesten ingenting informasjon på nettet om bivirkninger osv. Så jeg er livredd for at jeg skal ha ødelagt huden min :(

Åh, jeg trenger sårt å bli beroliget :(

Gjest Gjest
Skrevet
Å gud dere, nå er jeg kjemperedd. Jeg har nå blitt rødflammet på hake og kinn, og jeg er livredd for at dette ikke skal roe seg.

Jeg tror det vil gjøre det, men jeg finner nesten ingenting informasjon på nettet om bivirkninger osv. Så jeg er livredd for at jeg skal ha ødelagt huden min :(

Åh, jeg trenger sårt å bli beroliget :(

Dette roer seg som regel veldig fort ned, gi det en ukes tid :) Hvis ikke kontakt hudpleieren igjen.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Hei,

Nsygjerrig. Hvordan går det nå? Tok du alle behandlingene? Jeg vurderer det sterkt. Kan du anbefale det??

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok dette noen år tilbake og ble kjemperød etterpå!Fikk den masken og såg helt solbrent ut. Så fikk huden et tørt lag som flasset av et par-tre dager. Etter en ukes tid ble huden glatt og fin Jeg har velig sensitiv hud som egentlig ikke skal ha så røff behandling, men huden min ble litt bedre. Små arr jeg hadde ble litt mindre synlige. Jeg tok 2 behandlinger...ble ltt dyrt.

Så det virker skummelt første uka etterpå,men blir bedre!!Husk solkrem siden øverste hudlaget blir tynnere!

Gjest Gjest
Skrevet

krystallslip har hjulpet meg mot gamle arr og store porer. de tilpasser gjerne hvor hardt de sliper etterhvert som de ser hvordan huden din tåler det....varierer en del. tar det nå jevnlig for vedlikehold siden jeg er litt for "flink" til å pelle på huden min og lett får arr.

Tatt her hver gang: www.colosseum-spa.no

• 8 måneder senere...
Gjest hudpleieren
Skrevet

Hei:)

Jeg er utdannet hudpleier, og jobber med hudsliping daglig. Du vil bli rød, du vil flasse, og du vil ikke se så alt for bra ut de første ukene. men det hjelper.! Etter at du har tatt det ett par ganger vil ikke du ha samme reaksjonene etterpå. det er veldig viktig at du er flink med huden hjemme også, og både renser og smører, men viss du er fornøyd med et merket du har, så trenger du ikke noe annet. personlig har jeg aldri hørt om det merket hudpleieren din anbefalte deg.

Hvor er det du går for å få gjort hudslipingen..??

pass bare på å bruke solkrem med HØY faaktor så du slipper å få pigmentforaandringer.

Spør gjerne om det er noe spesifikt du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan=)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_marie_*
Skrevet
Hei:)

Jeg er utdannet hudpleier, og jobber med hudsliping daglig. Du vil bli rød, du vil flasse, og du vil ikke se så alt for bra ut de første ukene. men det hjelper.! Etter at du har tatt det ett par ganger vil ikke du ha samme reaksjonene etterpå. det er veldig viktig at du er flink med huden hjemme også, og både renser og smører, men viss du er fornøyd med et merket du har, så trenger du ikke noe annet. personlig har jeg aldri hørt om det merket hudpleieren din anbefalte deg.

Hvor er det du går for å få gjort hudslipingen..??

pass bare på å bruke solkrem med HØY faaktor så du slipper å få pigmentforaandringer.

Spør gjerne om det er noe spesifikt du lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan=)

Hei!

Jeg vurderer denne behandlingen veldig. Jeg har litt kviser, men er ikkje veldig plaget med det. Har hørt at grønnleiremaske skal virke for dette, så det skal jeg prøve :) Men jeg har også en del arr og stygge flekker etter kviser i ansiktet, og jeg føler huden min ser heilt grusom ut uten sminke.

Det jeg lurer på er;

- Om en kan bruke fundation etter behandlingen? Eller må en gå rundt og se ut som en tomat i flere uker? (Jeg brurker md- pudderet, så det er jo ganske mildt.)

- Og er det er bare den første tiden en kan få pigmenter av solen?

For jeg har aldri vert noe plaget med pigmenter før, og det hadde vert litt synd å fått det etter en skjønnhetsbehandling. Jeg har ikke tenkt å begynne med behandlingen før til høsten, siden det sikkert ikke er bra med for mye sol.

- Er behandlingen vond å utføre?

- Jeg bruker Talgo hudpleieprodukter, går desse bra under behandlingen?

- Og sist men ikke minst, er det VERDT pengene? Jeg vet det er individuelt hvor godt resultatet blir, men det hjelper vel en god del på alle som prøver?

Håper virkelig du vil svare meg. Jeg er en fattig student, og vil helst bruke pengene mine til noe nyttig, og noe som fungerer. :)

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg er hudpleier og fikk det utført av en som en gang ville selge på meg et slikt behandlingsapparat. Joda, huden ble fin etter en stund med flassing, rød og sår hud og you name it! Arr ble ikke mindre synlige, men huden ble kanskje litt glattere... Men for all del ikke ta behandling oftere enn en gang i måneden da det tar ca en måneds tid å danne nye celler. For meg ble det med den ene gangen. Syns huden i panna ble litt "ødelagt" etter det og vil ikke utsette huden min for det igjen.

• 1 måned senere...
Gjest Shamaila
Skrevet
Jeg er hudpleier og fikk det utført av en som en gang ville selge på meg et slikt behandlingsapparat. Joda, huden ble fin etter en stund med flassing, rød og sår hud og you name it! Arr ble ikke mindre synlige, men huden ble kanskje litt glattere... Men for all del ikke ta behandling oftere enn en gang i måneden da det tar ca en måneds tid å danne nye celler. For meg ble det med den ene gangen. Syns huden i panna ble litt "ødelagt" etter det og vil ikke utsette huden min for det igjen.
Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg har begynt å ta krystallsliping, og jeg har tatt to behandlinger, har fått litt glattere hus, men litt svarte merker på begge skinnbeina, jeg har tatt det 2 ganger, er litt ledd får om de merkene forsvinner? Kan noen svare meg på det?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

heisann!

I februar/mars tok jeg krystallsliping på ansiktet. Jeg hadde tre behandlinger med vanlige krystaller, og tre med medisinske krystaller. Grunnen til at jeg valgte denne behandlingen var at jeg har mange kvisearr. Heldigvis har jeg omtrent ikke kviser lengre, men det var de arrene da. Hudpleieren sa til meg (som til andre i tråden) at hun ikke kunne love meg hvordan resultatet ville bli, men hun forklarte meg nøyaktig hvorfor hun trodde det ville gå bra, og hvilke grunner til at hun var litt usikker. For det første er det ikke alle hudtyper som takler behandlingen så bra, og for det andre er en del av arrene mine dype. Jeg hadde dessverre slike kviser som lagde arr uansett :o(

Anywhoo, etter behandlingen la hun en maske over hele ansiktet (inkludert øyelokkene) for å roe ned huden og tilføre fukt. Jeg tror dette var en algemaske. Når jeg var kommet hjem og utover kvelden ble jeg ganske rød, og huden klødde litt fordi den ble tørr. Jeg har tørr hud med fet overhud. Jeg smurte meg inn med min vanlige fuktighetsgele på den tiden (Sebamed, fra apoteket), pluss at jeg brukte en krem jeg fikk med meg fra hudpleieren som jeg kunne bruke om jeg ble veeeldig tørr. Rødheten gikk over etter noen dager. Jeg hadde en behandling i uken de fire første gangene, og hver gang var "bivirkningene" mindre fremtredende. Så hadde jeg et opphold på en måned, og hadde de to siste behandlingene. Jeg betalte 1500,- for de første, og 900,- for de to siste.

Sorte merker fikk jeg aldri, men hudpleieren min forklarte meg at merkene man kan få kommer an på hvordan den som utfører slipingen sliper huden. Kanskje jeg bare var heldig, for jeg fikk aldri noen striper eller noe, bare generell rød hud. Og det har jeg alltid på vinteren uansett.

Dette var gjerne ikke svar på det du spurte om, men i tilfelle noen flere går og lurer på om de skal ta en slik behandling, tenkte jeg jeg kunne fortelle om mine erfaringer.

Alt i alt ble huden min glattere, og arrene mindre fremtredende enn de var før behandling. Jeg skal etterhvert ta en ny behandlingsrunde til høsten, når solen ikke er så sterk. :o)

Hei, jeg har begynt å ta krystallsliping, og jeg har tatt to behandlinger, har fått litt glattere hus, men litt svarte merker på begge skinnbeina, jeg har tatt det 2 ganger, er litt ledd får om de merkene forsvinner? Kan noen svare meg på det?
  • 3 måneder senere...
Gjest kollibri
Skrevet

Hei du:)

jeg har også tatt en sånn behandling. har gjort det tre ganger nå og betalt 480hver gang:)har merket forskjell etter behandlingene, men tror desverre at man må gjøre det en del ganger for å få perfekt hud:)

Skrevet

Skal ikke si det helt sikkert men jeg tror fruktsyrepeelinger har samme virkning på huden som krystallsliping.

For dere med lite penger kan jeg anbefale å bestille syrene her http://www.skinlaboratory.com/.

Jeg er veldig fornøyd med resultatet etter bruk av disse peelingene. Glattere, renere og friskere hud!

MEN bruk produkter med syrer en stund før peelingene for huden må venne seg til det først. Og bruk faktor 30 hver dag fordi huden blir skjør og en lett kan få pigmentflekker.

Skrevet

Jeg har også begynt med krystallsliping.. Syns de fine linjene ble mindre synlige etter en behandling og jeg ble faktisk ikke rød i det hele tatt enda jeg har meget sensitiv hud.

Betaler kr 450 pr gang, og ble anbefalt 5 ganger med en til to ukers mellomrom.

Ikke noe soling på ansiktet noen dager etter behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...