Gå til innhold

Kul over helen bak på foten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har i grunnen pene føtter ja, men nå, i en alder av 30 år, ser jeg en slags "kul" som stikker litt ut bak på den slanke helen min, litt over helen (der hvor det er typisk at mange får gnagesår).

Jeg pleier å gå i gode sko og alt det der...men det ser ikke ut til at "kulen" forsvinner, og fra siden i speilet ser det teit ut!!

Noen som vet hv adet kan være og om man kan bli kvitt styggdommen?

PS! Det er ikke sår, eksem, eller sykdom...det bare er en hevelse/kul der ved/på senen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har godt med sko som klemmer og har gitt deg gnagsår gjentatte ganger, danner det seg brusk. Det går ikke vekk med mindre man opererer det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått det på begge hælene.. det var pga av at jeg brukte et par sko jeg fikk mye gnagsår av.. så det går ikke over av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk oppereres til fredag for en slik kul på foten, men min er på risten.

Hva kulen er for noe egentlig, vet jeg ikke. Men den er ganske vond og jeg har hatt den i mange år, men etter at jeg var gravid ble den værre.

Jeg gikk til fast legen min som henviste meg til en ortoped. Ortopeden har igjen henvist meg videre til opperasjon. Pga lange ventelister har jeg fått time på Axess klinikken i Oslo, de har en ortopedi avdeling.

Jeg tror opperasjonen er over fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det aldri bort av seg selv?

Er operasjon med arr den eneste muligheten?  :tristbla:

Et lite pent sydd arr er vel finere enn en klump ut? Så må man selvfølgelig passe på å ikke bruke sko som klemmer igjen etterpå, for da kommer jo kulene på nytt.

Kulene er bruskdannelse. Jeg har sikkert hundre par sko, og ingen av dem er så fryktelig gode for føttene, men jeg bytter på hele tiden, sånn at det ikke er et kontinuerlig press på et sted på foten. Mamma advarte meg blå da jeg var liten mot sånne bruskkuler, så jeg fikk ikke for trange sko, selv om jeg sverget på at de var passse ( :sjenert: ). Gjett om jeg er glad for det i dag! Har helt klumpfrie føtter.

Venninnen min har så store kuler at hun må gå opp en størrelse i sko! Hun har planer om å operere de vekk, fordi det er så plagsomme på et daglig basis.

Og ja, det er eneste muligheten! Det man kan gjøre frem til operasjonen, er å gå i bedre sko, så det ikke blir verre i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...