Gå til innhold

I morgen tilter jeg i hue: Brennpunkt

Anbefalte innlegg

Gjest lumina
Skrevet

Jeg kjenner det koker inni meg..

Hvordan kan man bruke så mye ressurser på en lærer som indirekte har drept tre gutter.. Og tatt livet fra så mange fler.. Over min fatteevne..

Og hvor har hjelpen vært for de guttene? For foreldrene?

Trond Erling, vi har ikke sett hverandre på lenge. Men jeg har deg inni hjertet mitt, alltid min "bror".. Gråter for deg i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne og tilsvarende saker bekrefter at vi lar oss forføre av meninger fra uegnede psykologer/leger. Det var kun en annen lege (Ballo) som tok tak i det svada som psykolog Langfeldt kom med.

Psykologer/leger er blitt en makt elite som styrer altfor mye av hverdagen til folk flest. De tilegner seg makt (bekreftet av domstolene i kveld) hvor dommene i stor grad hviler på uttaleser (bastatnte påstander fra psykologene, - ref Ballo`s mening). Uttaleslser fra psykologer som vi nå vet var feil. Deretter forsvarer de sine påstander i bl.a. TV program som dette, for til slutt å benytte seg av sin tillærte argumentasjonsteknikk for å fraskrive seg ethvert ansvar.

Det samme ser vi skjer når psykologer "slipper løs" personer som bare noen dager senere går ut og dreper andre. Vi ser det i saker som relaterer seg til samlivsbrudd hvor deres "fagkompetanse" ??? tillegges vekt ved f.eks. valg av barns bosted.

Tilsvarende skjer langt på vei i forb. med innleggelse på sykehus eller hos spesialister som gjør feil, men som samtidig forsøker å sette munnbind på de av oss som roper ut og sier at vi må slutte å akseptere påstandene.

Som folk lar vi oss forføre av påstander som vi ikke kan sette spørsmålstegn ved fordi vi ikke innehar samme utdannelse (men vi har softest langt mer kompetanse likevel). Hitler, Musolini og andre personer klarte også å forføre et helt folk. At vi lar oss dupere på tilsvarende måte av personer med utdannelse men uten kompetanse er rett og slett skremmende.

Skrevet

Men hvordan kan de si at det er greit så lenge denne overgriperen går inn i et homofilt forhold? Han er jo ikke HOMOfil, han er PEDOfil. Dette er virkelig et slag i trynet på alle homofile...

Skrevet
Men hvordan kan de si at det er greit så lenge denne overgriperen går inn i et homofilt forhold? Han er jo ikke HOMOfil, han er PEDOfil. Dette er virkelig et slag i trynet på alle homofile...

Eller som Ballo sa da Langfeldt kom med sin påstand:

"skal vi tro at pedofile menn som overgriper seg på jenter skal slutte med dette om vi legger til rette for et kjærlighetsforhold mellom en voksen kvinne og mann" ?

Naturligvis har det ingen innvirkning, men viser bare hvordan en del psykologer ordlegger seg og senere fraskriver seg ansvaret.

Gjest Gjest
Skrevet
Denne og tilsvarende saker bekrefter at vi lar oss forføre av meninger fra uegnede psykologer/leger. Det var kun en annen lege (Ballo) som tok tak i det svada som psykolog Langfeldt kom med.

Psykologer/leger er blitt en makt elite som styrer altfor mye av hverdagen til folk flest. De tilegner seg makt (bekreftet av domstolene i kveld) hvor dommene i stor grad hviler på uttaleser (bastatnte påstander fra psykologene, - ref Ballo`s mening). Uttaleslser fra psykologer som vi nå vet var feil. Deretter forsvarer de sine påstander i bl.a. TV program som dette, for til slutt å benytte seg av sin tillærte argumentasjonsteknikk for å fraskrive seg ethvert ansvar.

Det samme ser vi skjer når psykologer "slipper løs" personer som bare noen dager senere går ut og dreper andre. Vi ser det i saker som relaterer seg til samlivsbrudd hvor deres "fagkompetanse" ??? tillegges vekt ved f.eks. valg av barns bosted.

Tilsvarende skjer langt på vei i forb. med innleggelse på sykehus eller hos spesialister som gjør feil, men som samtidig forsøker å sette munnbind på de av oss som roper ut og sier at vi må slutte å akseptere påstandene.

Som folk lar vi oss forføre av påstander som vi ikke kan sette spørsmålstegn ved fordi vi ikke innehar samme utdannelse (men vi har softest langt mer kompetanse likevel). Hitler, Musolini og andre personer klarte også å forføre et helt folk. At vi lar oss dupere på tilsvarende måte av personer med utdannelse men uten kompetanse er rett og slett skremmende.

Den uthevede setningen forteller meg at du har noen "issues" og at du lar din kritiske sans ligge igjen når du blir konfrontert med visse saker. F.eks kvinner og foreldreansvar, eller autoriteter. Har jeg rett?

Gjest Gjest_vega_*
Skrevet

Jeg vil bare si en ting og det er at de aller fleste som blir dømt for pedofili, er blitt utsatt for det.

Jeg har ikke lest hele tråden, men en ganske kjedelig sak.

v.

Gjest Gjest
Skrevet
Så la være å se da vel...

Du kan ikke lukke øynene for det du ikke vil høre om

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, når man husker voldtektene på Fpus landsmøter er det vel endel som tyder på at samfunnet ikke blir tryggere - tvert om.

Sikkert godt ment, men IKKE bare der, mange andre steder også Huff

Gjest Gjest
Skrevet
I slike ekstreme tilfeller så er jeg for kjemisk kastrering.

Selvsagt, det ser seg selv fy pokker for noen "folk" om jeg kan kalle dem det!

Fyttigrisen! Kapp av dem ballene!

Gjest Til far til2
Skrevet

Kjære deg, du skriver mye fornuftig osv. men det bli litt langtekkelig når det alltid skal være så veldig langt! Jeg mener du har mye bra å si, så ikke skriv så langt for det er ike alltid at alle gidder å lese det du skriver. Det er synd for vi mener du har så mye bra å komme med. :sjenert:

Det var bare det :klem:

Gjest gjest1
Skrevet
Vel, når man husker voldtektene på Fpus landsmøter er det vel endel som tyder på at samfunnet ikke blir tryggere - tvert om.

Det var en sak om voldtekt på dette landsmøtet (det var ETT landsmøte, i 2000 i Langesund.) Chim Kjølner ble anklaget for voldtekt men saken ble henlagt. Terje Søviknes sak ble henlagt som intet straffbart forhold.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg ble litt "klokere" etter å ha sett programmet.

Han er visst ikke pedofil, men homofil.

Han forgrep seg på guttene fordi han ikke turte å stå frem med sin homofil legning ovenfor voksne mennesker iflg. de som har utredet ham - men er det sant, ja, man kan jo saktens undre.

Håper opposisjonen på Stortinget kjører denne saken for alt den er verdt. Justisministeren lovte å ta affære, men han har stort sett ikke annet enn ord å fare med. Er ikke grenser for alt han skal ta affære med så lenge tv-kameraene er på.

Nesten så en skulle ønske det var et obligatorisk støtteprogram som offer og nærmeste familie måtte gjennom etter et overgrep - om de ville eller ikke. Men det er vel ikke mulig å få til det heller, en av være fremste advokater, Tor Erling Staff, har jo i fullt alvor hevdet at det ikke er overgrepet som er skadelig for offeret, men alt oppstyret i etterkant.

Også er det tydeligvis noe arbeidsgivere som har valgt å lukke øynene - gjør det straffbart å unnlate å gripe inn i sånne tilfeller.

--

Nå hører jeg nesten ut som en Frp-tilhenger, tilgi meg det, men denne saken synes jeg er ille.

Gjest arga
Skrevet

Bertholdt Grünfeldt mener at det må da være mer belastende for mannen å få på seg at han er pedofil enn at han er homo. Og det er jeg enig i, det får jaggu være grenser for å forstå folk i hjel.

Mannen har funnet seg en passende unnskyldning for hvorfor han ødelegger barn, og tror at vi går over til å synes synd på han. Pedofili er makt, manipulering og skremsler satt i system av en eller flere personer. De vet utmerket godt hva de gjør og det finnes ingen unnskyldninger.

Det er nok av homofile som har brukt tid på å komme ut og som har vært redd for folkesnakk men som allikevel har valgt å leve som homofil. Og dette skal de homofile slippe å få på seg. Denne mannen burde sperres inne på livstid, det er nok dikkedakk og stakars liten nå!

Skrevet

Så siden han var homofil men i skapet var det formildende at han forgrep seg seksuelt på små gutter fordi han ikke torde stå frem med sin legning? Og derfor er det greit at de guttene risikerer å møte han på gata? fordi nå har han fått hjelp ut av skapet og står frem som homofil ikke pedofil?

Unnskyld meg for at jeg ikke følger den logikken altså - men i heite h... da?? er verden blitt sprø??

(jeg titter opp fra vollgraven foran jordgammen jeg bor i av frykt for verden utenfor hundremeterskogen her....)

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er greiere at man forgirper seg mot barn når man er homofil eller om man ikke er det??

Skrevet
Den uthevede setningen forteller meg at du har noen "issues" og at du lar din kritiske sans ligge igjen når du blir konfrontert med visse saker. F.eks kvinner og foreldreansvar, eller autoriteter. Har jeg rett?

Du har rett i at jeg er ekstremt skeptisk til sosionomer og de har ikke et fnugg av respekt hos meg. Mht psykologer har jeg flere positive enn negative erfaringer.

Men jeg har opplevd hvordan enkelte leger (almenpraktiserende) har tatt utrolig lett på skader (ref. mine barn) og som har nektet å ta mine signaler på alvor. Heldigvis har jeg i spesielt et tilfelle klart å overbevise andre leger om realitetene, noe som løste problemet.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Så siden han var homofil men i skapet var det formildende at han forgrep seg seksuelt på små gutter fordi han ikke torde stå frem med sin legning? Og derfor er det greit at de guttene risikerer å møte han på gata? fordi nå har han fått hjelp ut av skapet og står frem som homofil ikke pedofil?

Unnskyld meg for at jeg ikke følger den logikken altså - men i heite h... da?? er verden blitt sprø??

(jeg titter opp fra vollgraven foran jordgammen jeg bor i av frykt for verden utenfor hundremeterskogen her....)

Kan noen vennligst forklare meg hvorfor det er greiere at man forgirper seg mot barn når man er homofil eller om man ikke er det??

Enig. Det er jo helt sykt. En ting er om han hadde gjort dette en gang, men når det har vært hundrevis av overgrep over flere tiår, da er det for dumt at han skal slippes ut etter 3 år fordi han egentlig er homofil.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg vil bare si en ting og det er at de aller fleste som blir dømt for pedofili, er blitt utsatt for det.

Jeg har ikke lest hele tråden, men en ganske kjedelig sak.

v.

Da bør det settes inn mer ressurser hos ofrene så man kan forebygge at de blit overgripere.

Det er ikke bare en kjedelig sak, det er en sak som er helt fullstendig på tryne med tanke på sikkerheten til de guttene som får han som nabo, lærer, stefar, speiderleder eller hva det måtte være.

Gjest Gjest
Skrevet
Ifl. Dagsrevyen i kveld er han nå løslatt på prøve etter tre års soning.  Han skal ha forgrepet seg på et hundretalls smågutter.

I Lakselv grunnskole (der overgriperen jobbet) er det 325 skoleelever; denne mannen har ikke mishandlet 30% av dem. Han er derimot dømt for et hundretalls overgrep mot seks gutter.

Men selvsagt er det utrolig at bakgrunnen hans ikke ble sjekket før han fikk jobbe med barn, og enda mer utrolig at kommunen visste om at han var tidligere dømt i et helt år før det kom frem at han også hadde forgrepet seg på barn i Lakselv. Like ille er det at ofrene føler de ikke har fått oppfølging etter overgrepene.

I tillegg kommer det at rettssystemet klarte å løslate ham, med den begrunnelsen at siden han nå skal bo sammen med en annen mann, så vil han sikkert ikke begå nye overgrep :overrasket: dette må da stride mot både folkets rettsfølelse (noe retten egentlig skal ta hensyn til) og sunn fornuft!

Skrevet

Har noen sagt/skrevet at det er det?
Skrevet
Du har rett i at jeg er ekstremt skeptisk til sosionomer og de har ikke et fnugg av respekt hos meg. Mht psykologer har jeg flere positive enn negative erfaringer.

Men jeg har opplevd hvordan enkelte leger (almenpraktiserende) har tatt utrolig lett på skader (ref. mine barn) og som har nektet å ta mine signaler på alvor. Heldigvis har jeg i spesielt et tilfelle klart å overbevise andre leger om realitetene, noe som løste problemet.

Jeg vet du svarer på spørsmål fra en annen, men vil bare si at dette er en tråd om overgrep mot smågutter - ikke om din kamp mot sosionomer e.l.

Du kan jo åpne ei dagbok for å skrive om det, så kan de som vil lese. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...