Gjest Trolletrine Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Har fått meg type som er pastarianer,dvs han spiser ikke noe som inneholder animalske produkter.Men han er en kakemons,og jeg vil overraske han med en kake Noen som har peiling på noen kaker som ikke inneholder melk,egg osv?Alle svar mottas med stooor takknemlighet
Arkana Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Muffins 4,5 dl hvetemel 0,75 dl sukker 2 ½ ts bakepulver ½ ts salt ⅛ ts natron 1 ½ ss olje 1 ½ ss vann 1 ts bakepulver, ekstra 2 dl eplejuice 0,75 g olje Bland mel, sukker, bakepulver, salt og natron i en stor bolle. I en mindre bolle blandes olje/vann/bakepulver, deretter tilsettes eplejuice og oljen. Bland dette inn i den tørre blandingen. Rør godt og fyll hver muffinsform ⅔ full. Stekes ca. 18 min. eller til de er gyldne på 200 grader midt i ovnen. Her er forresten en side med veganske kakeoppskrifter.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Ja!!!Tusen, tusen takk !!!!!!! ← Bare hyggelig. Jeg har ikke prøvd oppskriften selv, men den ser jo god ut
Gjest Trolletrine Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Tusen takk begge to!! Nå kan jeg endelig gjøre noe koselig i matveien for mannen i mitt liv Er nemlig alltid han som lager alt av mat...
Iceglow Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 For det første, pasterianer? Mulig veganer? Og så her har du noen til: http://vegetarforum.net/forum/YaBB.pl?num=1140712626 (Arkana: Den siden der skal studeres, NØYE ) Min variant av Brownies er ca slik: 5 bananer 3 never hasselnøtter 1 liter grovt mel 2 dl kli 1 dæsj med vaniljesukker 5 dl brunt sukker 2 dl olje Mos bananer og nøtter. Bland i det tørre. Kjøkkenmaskin er bra til dette. Smør jevnt utover bakepapir på stekeplate. Steketempratur 180 grader i ca 30-45 minutter. Se den litt an, og stikk noe i den nå og da for å se om deigen setter seg fast. Den er bedre litt for rå enn altfor stekt. Tips: Om deigen er hard å få utover, legg et papir over og kjevle den ut eller gni den flat med hendene.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 hvordan blir det brownies hvis du ikke har sjokolade eller kakao i?
Gjest Catwoman Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 Pastarianer var et helt nytt ord for meg. Fant ikke noe om det på google heller, men rgner med det er det samme som veganer? Inne på www.detsoteliv.no - søk på "uten egg" da kommer det opp endel. Ikke alle der som er helt veganske, men noe er og noen kan enkelt gjøres veganske ( som å bruke rismelk istedefor vanlig melk etc.)
Iceglow Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 hvordan blir det brownies hvis du ikke har sjokolade eller kakao i? ← Der falt det ut en linje under klippe/limingen ja 2-3 dl kakao 5 bananer 3 never hasselnøtter 1 liter grovt mel 2 dl kli 1 dæsj med vaniljesukker 5 dl brunt sukker 2 dl olje Mos bananer og nøtter. Bland i det tørre. Kjøkkenmaskin er bra til dette. Smør jevnt utover bakepapir på stekeplate. Steketempratur 180 grader i ca 30-45 minutter. Se den litt an, og stikk noe i den nå og da for å se om deigen setter seg fast. Den er bedre litt for rå enn altfor stekt. Tips: Om deigen er hard å få utover, legg et papir over og kjevle den ut eller gni den flat med hendene.
Gjest Trolletrine Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Har ikke blingset på ordvalget,altså Pastarianer er heller ikke en som bare spiser pasta,sånn som min søster trodde først!!! Men det er altså en temmelig streng variant av vegetarianer.En pastarianer spiser absolutt ingenting av animalske produkter,-kjøtt,melk,egg,vanlig smør osv.(har ikke fullstendig kontroll over dette enda,altså!!!)Men summa summarum så er det ikke så mye "vanlig" føde som glir ned i disse kroppene.Så derfor er jeg kjempeglad for responsen fra dere!!!Skjønner nå at det ihvertfall skal bli kake på mannen!!!
Arkana Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Altså er en pastarianer det samme som en veganer. Tror nok sistnevnte er det mest brukte navnet.
Iceglow Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 Merkelig, har aldri hørt det ordet bukt tidligere, og jeg har et slikt kosthold som du beskriver her (ingen melk, egg, honning, bivoks, osv). Kunne vært interessant å visst hva som eventuelt skiller Pastarianere fra vanlige veganere
Gjest Catwoman Skrevet 3. mai 2006 #14 Skrevet 3. mai 2006 Kunne vært interessant å visst hva som eventuelt skiller Pastarianere fra vanlige veganere jepp. Ble litt nysgjerrig på dette. Siden jeg ikke finner noe på google heller ( annet enn en tysk side, som jeg ikke forsto mye av, men den handlet om pasta tror jeg ) Kan du ikke spørre typen din?
Gjest Trolletrine Skrevet 3. mai 2006 #15 Skrevet 3. mai 2006 Hehe..jo,skal spørre når det faller seg sånn.Han har nemlig forklart endel om det,men da jeg muligens har hatt fokus andre steder så og si,så husker jeg bare essensen av det nå
Gjest gjesta Skrevet 3. juli 2006 #16 Skrevet 3. juli 2006 Dytter litt på denne jeg... Pastarianer? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå