Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger noen tips på hvor jeg og barna mine kan dra på ferie til sommeren.

Jeg har en gutt på 10år, og ei jente på 1år, og det skal være noe som er til glede for dem begge.

Har ikke lyst til å reise til syden enda,da jeg syns jenta er litt for liten.

Er det noen som har noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Synes du skal ta hensyn til 10-åringen, jeg. En 1-åring gleder seg stort sett over det meste av oppmerksomhet uansett.

Selv er jeg betraktelig eldre enn min bror, og opplevde mye kjipt fordi mine foreldre alltid skulle ta så mye hensyn til han pga alder.

Skrevet

Ferie på Gomåbu med masse dyr og morsomme aktiviteter! Kontakt f.eks. Unnis aktivitetsferier. Reiser spesielt for barn med 1 forelder.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Nå er mine ganske nær hverandre i alder. Jeg har stort sett holdt meg til byer innen rimelig avstand da vi har tatt tog eller buss. Har gjerne leid hytte eller campert i telt i nærheten av dyreparker (Kristiansand), familieparker (Hunderfossen), Akvariet i Bergen har vi lyst til å dra tilbake til. Tenker litt på badeland i Telemark? Vann pleier å være populært så det er kanskje noe for 1-åringen din også? Eller hva med bondegårdsferie? Unger og dyr pleier å være en suksess. Leie kårstue på en gård? På Ekeberg i Oslo har de minigolf, bondegård og mange lekeplasser for barn. Dessuten store områder der man kan sparke ball og sole seg. Bygdøy folkemuseet har mye spennende å se av leketøysamlinger og gamle hus. I tillegg er det kanskje litt spennende å ta båten ut dit fra Aker brygge? Reptilpark i Oslo sentrum. Gol var vi innom i sommer. Kanskje ikke et sted jeg har føler behov for å oppholde meg i dagesvis igjen, men de hadde barnedisco, tivoli for de minste. Motorcrossbane der de litt større kunne få prøve seg. Og det skulle visstnok være en besøksgård i nærheten. Det er det jeg kan komme på i farten. :)

Skrevet

Har Havana badeland ikke så veldig langt fra der jeg bor. Det er i Stavanger og vi bor i Haugesund. Kunne jo også lagt turen innom kongeparken, noe som iallefall storebror hadde satt pris på. Skal sjekke om det finnes noen besøksgårder i nærheten. Tusen takk for tips.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...