Gå til innhold

Jeg syns det blir feil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et bryllup med 130 gjester.

Vi har valgt å invitere søskenbarna våre og samboere/ektefeller til dem.

Vi har kuttet ut kjærester som ikke bor sammen, av den enkel grunn at da kommer vi godt og vel opp i nesten 150 gjester og det har vi ikke råd til. Vi har tøyd det til ytterste grense.

Så ringer svigermor og spør hvorfor ikke kjæresten til søskenbarnet til sambo er invitert...

Søskenbarnet er 17, men de bor ikke sammen og jeg vil si nei! Skal en skal alle og jeg vil ikke gjøre unntak, mener det skal være likt og rettferdig.

Dessuten er han den eneste kjæresten til søskenbarna våre vi ikke har sett....derfor heller jeg enda mer mot "nei!"

Men så føler jeg meg virkelig kjip....skal jeg si nei? Sier jeg ja så må jo alle de andre få ta med seg kjæresten sin...

Vet jo egnentlig hva vi kommer til å gjøre, men vil bare høre hva dere mener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde svart nei.

Søskenbarn er ikke invitert med kjærester, ferdig med det.

Vi bestemte oss for å invitere venner fra jobb uten følge (selvom flere av dem er gift)

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Har du ikke råd, så har du ikke råd. Jeg hadde sagt nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvem betaler for bryllupet deres?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har fått noen telefoner av typen "kan vi ta med...?", og har sagt klart ifra at nei, beklager, men vi har valgt å ikke invitere ... fordi... . I ditt tilfelle blir det da bare å si at dere har valgt å ikke invitere kjæresten som ikke bor sammen. Alle hos oss har forstått dette, ingen som har blitt fornærmet.

Skrevet

Hadde vedkommende vært 27 hadde jeg kanskje sett annerledes på det, men en 17-åring skal da vel vitterlig ikke forvente å få med seg kjæresten sin i et bryllup?

Dere har satt en klar grense på det å bo sammen (og det gjør vel de aller ferreste 17-åringer (selv om jeg kjennernoen) og det synes jeg du enkelt og greit kan forklar din kommende svigermor. Du svarer kke ja eller nei til henne, du bare forklarer årsaken til at 17-åringen er invitert alene. Hun ringte og sdpurte hvorfor kjæresten ikke er invitert, og du svarer ved å forklare hvorfor kjæresten ikke er invitert.

Skrevet

Hadde ikke sagt ja til svigermor. Si det som det er, sier du ja til noen må du si ja til alle... Og kommer søskenbarnet på 17 med kjæreste fordi noen turte å spørre for han/henne, er det noen som føler seg urettferdig behandlet for de ikke turte å spørre eller fikk noen til å spørre for dem...

Sitter i smug og tenker over hvilke jeg skal invitere når den tid kommer selv og kommer til å ha "regler" som jeg skal følge til punkt og prikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har fått noen telefoner av typen "kan vi ta med...?",
Det er innmari frekt å spørre om andre enn de som er invitet kan få komme. Jeg skjønner rett og slett ikke at det går an.
Gjest Gjest
Skrevet
Og kommer søskenbarnet på 17 med kjæreste fordi noen turte å spørre for han/henne, er det noen som føler seg urettferdig behandlet for de ikke turte å spørre eller fikk noen til å spørre for dem...
Tilgi meg, men jeg synes ikke det har noe med å tørre å spørre å gjøre, men å være frekk nok til å spørre. Jeg synes det er så utrolig frekt å spørre om sånt.
Gjest gjesta
Skrevet

Aldri om jeg hadde sagt ja. Da MÅ du invitere alle andre kjærester. Og når man allerede har bestemt seg til hvem man skal invitere, er det utrolig frekt av noen å be dere ombestemme dere.

Skrevet

Men kjære vene da!

Dette skal du ikke engang behøve å tenke deg om for å svare på! For svaret er godt og enkelt, dere har tatt ett valg, og valget var at dere ikke inviterte kjærester som ikke bor sammen. Enkelt og greit!

Foreldre er snåle sånn, min mor reagerte kraftig når min (den gang) kjære ikke ble innvitert til bryllup hos min kusine. Vi hadde forsåvidt vært sammen i to år, og bodde sammen, og jeg var 23, så jeg stusset nok selv også, men ikke så veldig, jeg var tross alt heldig som ble bedt selv, og regnet ikke med noe mer! (mens min mor klaget litt....).

Ring og forklar slik du har forklart for oss, dere strakk dere langt som har invitert alle søskenbarn, det er og en tydlig grense dere har satt, og den kommer nok din slektning til å forstå når hun bare får tenkt seg om. Kansje hun bare lurte på hvorfor, og ikke mente så mye mere med det?

Gjest Piper
Skrevet

Dere bestemmer hvem dere skal invitere, og det er ingen som sier at dere MÅ invitere alle andre kjærester fordi dere inviterer noen. Derfor ville jeg ikke brydd meg om hva alle andre mente, men gjort det jeg selv ville.

Men vil dere ikke invitere denne personen, syns jeg det er bedre dere sier nei. Det er aldri lurt å gjøre noe en egentlig ikke vil, for det blir det bare irritasjoner av. Derfor ville jeg ikke brydd meg om hva svigermor mente, men sagt nei om det er dere dere ønsker.

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg syns ikke det gjør noe om ikke kjæresten til et 17årig søskenbarn ble invitert- jeg tror nesten ikke jeg ville vurdert å invitere vedkommende en gang. Hadde de vært ti år eldre,som noen sier,hadde jeg sett saken i et litt annet lys.

Skrevet

Åh, gjesteliste er noe herk!!! :sur: Alltid noen som blir misfornøyde!! Men jeg ville ikke vurdert å invitere kjæresten til en 17 år gammel kusine. Vi inviterer kjæresten til kun et søskenbarn, fordi de har vært sammen i 7 år og bodd sammen halvparten av dem. Da stiller saken seg med et annerledes, i hvertfall for de kriteriene vi har satt.

Men jeg synes det er ganske forferdelig, å først gjøre den utsilingen, for så å bli stilt til veggs av misfornøyde venninner/venner osv...

Hvis du, trådstarter, heller mot et nei, så si nei! :klem:

Skrevet
Hadde vedkommende vært 27 hadde jeg kanskje sett annerledes på det, men en 17-åring skal da vel vitterlig ikke forvente å få med seg kjæresten sin i et bryllup?

Dere har satt en klar grense på det å bo sammen (og det gjør vel de aller ferreste 17-åringer (selv om jeg kjennernoen) og det synes jeg du enkelt og greit kan forklar din kommende svigermor. Du svarer kke ja eller nei til henne, du bare forklarer årsaken til at 17-åringen er invitert alene. Hun ringte og sdpurte hvorfor kjæresten ikke er invitert, og du svarer ved å forklare hvorfor kjæresten ikke er invitert.

Enig!!

Skrevet

jeg hadde helt klart sagt nei!

Skrevet

Å! *klaskesegihodet*

Jeg er enige i det dere sier her...

Og jeg tok telefon til svigermor og forklarer.

"Ja, det var jo synd. Da tror jeg ikke hun kommer, siden hun blir "alene" der...jaja...hun blir vel kjent med de andre ungdommene på din side." :sur:

Ååååh!!

:ler: Jeg blir så frustrert....

Når vi ser over gjestelisten så er det jo faktisk ikke en eneste hun kjenner på sin egen alder der...

Og siden gjestene må ære på stedet en hel helg (da festen er på en øy) så kan jeg jo skjønne det at hun gjerne skulle hatt kjæresten sin med....

Alle de andre gjestene i bryllupet kjenner jo noen på sin alder der...

Hva mener dere om saken nå da..?

Jeg vet ikke hva jeg heller mer mot nå....fikk jo fryktelig dårlig samvittighet etter å ha pratet med svigermor!

Budsjettet vårt klarer en til, men ikke 15 til...

Så at noen spurte hvem som betalte for bryllupet, og det er jeg og sambo med gode bidrag fra min pappa!

Svigermor kjøper 10 flasker vin.

Skrevet

Synes det er skikkelig dårlig gjort av svigermoren din å sette deg i en sånn posisjon! Hun kunne da i det minste ha snakket med kjæresten din!!!

Skjønner at kusinen din vil føle seg ensom, men hvis jeg var deg, ville jeg overlatt det ansvaret til kjæresten din. Det er han sin side av familien, og det er han sin side av familien som er "misfornøyd".

DU på den andre siden, synes jeg skal ta deg en god kopp te og et varmt bad! :klem:

Skrevet
Synes det er skikkelig dårlig gjort av svigermoren din å sette deg i en sånn posisjon! Hun kunne da i det minste ha snakket med kjæresten din!!!

Skjønner at kusinen din vil føle seg ensom, men hvis jeg var deg, ville jeg overlatt det ansvaret til kjæresten din. Det er han sin side av familien, og det er han sin side av familien som er "misfornøyd".

DU på den andre siden, synes jeg skal ta deg en god kopp te og et varmt bad!  :klem:

Takk afr0dite, du sier noe der! :klem:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg hadde også sagt nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...