Gå til innhold

Flatere mave?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har GODE tips for riktige øvelser for å stramme opp slappe mavemuskler? Vanlige sit-up's er jeg ikke glad i, men det finnes vel andre ting jeg kan prøve?!

På forhånd takk for hjelpen :D !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lille My

Jeg har oppdaget at ved å løpe har magemuskelene strammet seg betraktelig. Spesielt de på sidene, så det anbefaler jeg å teste :)

Ellers tror jeg nok du må gjøre de kjedelige situpsene i forskjellige varianter for virkelig å trene magen, desverre.

Skrevet

Jeg får også strammere/flatere mage av å løpe!

...men sist jeg skrev det på kg fikk jeg høre at det ikke gikk an...

Så det så, nå er vi to! :D

Skrevet

Tror også løping er bra på det området. Pleier å jogge før jeg tar en rekke styrkeøvelser, deriblandt forskjellige mageøvelser. Joda- mageøvelser er et pes, men...veldig gøy å se resultatene! Setter på bra musikk jeg, så går det mye lettere. Dessuten er det litt godt å kjenne at man har "vondt" i muskelene- da vet du at ting skjer :sjarmor:

Skrevet

Ohh, flatere mage! :D Jeg trener kickboksing, kjempegod trening for å få muskler i det hele tatt. :) Ja, og løping gir det litt magemuskler det også (?)

- Miamor

Skrevet

Når man løper forbrenner man fett og med mindre fett på kroppen kommer musklene bedre frem..så enkelt er det :P

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg tar 30 sit-ups hver kveld før jeg legger meg. Det er ikke akkurat det morsomste jeg vet men jeg liker og ha en stram og paddeflat mage.

Milla

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Jeg tilber situps, løping, andre øvelser med magen. Tar 350 situps (mer eller mindre, kommer an på formen) utover dagen nå som jeg ikke kan jogge. Nå har jeg ikke giddet på lenge, og merker det på musklene. Fra i kveld skal jeg starte igjen :ler:

Skrevet

Jeg synes det er forferdelig kjedelig å ta sit-ups, men til gjengjeld går jeg flere timer hver dag, og det er effektiv trening for hele kroppen. Begynn i det små og øk på etterhvert som formen kommer.

F.eks. så spaserer jeg til og fra jobben hver dag, jeg tar aldri heis, men går trappene. I tillegg så går eller sykler vi minst en times tur hver helg.

Sykling er utrolig bra trening for hele kroppen.

Skrevet

et lite tips : legg deg på en matte forran TV'n og ta sit ups der .... da er det ikke så kjedelig . Og så er det SÅ herlig den dagen man oppdager at man faktisk har muskler på magen og at man blir mindre slapp i figuren :D

Skrevet

For å bygge muskler i magen må du bruke musklene i magen... Synd (for det er fantastisk kjedelig), men veldig sant..

Sit-up's er det beste, men det finnes masse varianter som både gjør treninga mer morsom, og som er mer effektive enn de tradisjonelle crunchene.

At løping hjelper, er vel litt relativt. Joda, du strammer kroppen for å holde oppe holdningen, men det er ingen voldsom effektiv måte for å styrke magemusklene. Det som derimot er tilfelle, er at fettet som ligger utenpå "vaskebrettet" ;) ditt, renner av ved løping, og resultatet er jo da at det ser straks mye bedre ut.

Men altså, for å få fastere/sterkere mage, er nøkkelen å slite ut musklene der, og ikke andre steder.

Det tar ikke lang tid å gjennomføre noen sit-up's hver dag, men gir flott effekt! :D

Gjest har noen råd
Skrevet

Eg har prøvd å tatt ca ti sittups før eg legger meg kver dag, men ingen resultat. og da gjer så forferdelig vondt i ryggen og det er liksom at eg ikkje får puste menst eg holder på.!!! ka gjer eg galt? bør ein tøye ut etter på, og korleis... :lol:

Skrevet

ti sittups har ingen efekt - jeg bruker å ta mellom 40 og 60 - noen ganger mer - alt eter hvor motivert jeg er.

Pass på at korsryggen er i gulvet hele tiden! Og ligg på en myk matte slik at ikke det blir så vondt når ryggraden presses nedi gulvet.

Til å begynne med greide jeg ikke å ta vanlige situps for jeg fikk så vondt i nakken av de...hade ikke gode nok muskler i magen til å bruke de. Derfor løftet jeg bena isteden for. Lå med de hevet i vinkel (som når man sitter - bare at du altså ligger på ryggen med bena opp). Så passet jeg på å presse ryggen i gulvet - og da måtte jeg også bruke magemuskllene for å presse ned. Så fløyttet jeg knærne sakte mot magen og i fra meg - på en slik måte at jeg kente det godt på magen....

Etterhvert kunne jeg også greie å ta vanlige situpe - ligger med bena i bøy og tærne under noe. Så ruller jeg opp. Leste et sted at man skal bøye haken inn mot brystkassen og ksølle seg sammen når man bøyer opp og ned.

Prøv deg frem....pust ut når du løfter opp - og inn når du går ned. Og når musklene jobber så vil de være litt vonde altså.......

Lykke til:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er egentlig veldig fornøyd med min mave slik den er nå.

nå er jeg også kommet i en alder hvor man strengt tatt burde begynne å forebygge litt? kan man bruke sit-ups til dette? jeg ønsker ikke vaskebrettmave, men vil beholde min lille myke kul på maven slik den er.

kan man ta 10 om dagen, bare for å stramme litt, uten at det vises så veldig på maven, eller er dette så effektivt at maven vil forandre fasong?

*ravna*

Skrevet

Jeg lover deg! Du kan ta MANGE om dagen før det gir særlig synlige resultater. Tro meg!! Jeg snakker av erfaring :ler:

Skrevet

Situps mens man ser på tv og metoden har veldig god oppstrammende effekt, og deter IKKE tungt... :wink: :

Press korsryggen ned, gå sakte sakte opp 5 cm, ikke mer, sakte ned, men ikke helt ned, bare til skulderbladene er rett over gulvet, repeter.

Gjør dete 30 sek. pause 15 sek x 3n sett

Øk så til 60 sek og 15 pause x 3 -5 sett....

Viktig å presse magemusklene nedover... Vanlig vis når du stramer dem, vil de bule opp ikke sant? vel, press dem ned/lag tynn mage mens du trener, da trener du mer av musklene på siden også.

Bevegslsen skal ta 2-3 sekunder hver vei.

Skrevet

Hva med de skrå og de nederste magemusklene da? Holder denne metoden for dette også, eller bør en gjøre noen øvelser i tillegg. Type "bøye seg over til siden" osv.

Noen som vet?

Skrevet

Metoden har et navn jeg ikke husker...men jeg har testet den selv, og den gir faktisk merkbare resultater uten at det er tungt!.. :D

Jeg har også prøvd metoden med å holde inne musklene (klemme dem ned/lage tynn mage) med å sette på sensorer. De viser en merkbar effekt! Ikke bare blir hele den rette bellastet, men også de skrå!

Får de aller fleste trimmere vil en da ikke behøve å trene spesifikt på de skrå.

Skal en imidletid trene til en fysisk aktivitete lelr trene styrke, må en trene på vanlig måte også, og da også øvelser som tar mer spesifikt på de skrå.

En må bare huske at en knapt skal kjenne at en trener. Gjør det vondt/ blir tungt produserer du melkesyre, og du får ikek den effekten metoden er ute etter.

Gjør en øvelsen 3-4 ganger uken skal en se forskjell etter 2 uker!

Men husk: Man forbrenner IKKE fett med å gjøre dette... Men strammer opp muskulatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...