Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av erfaringer med ulike renseprodukter tenker jeg: "Det ikke nytter med renseprodukter.." Huden blir ikke bedre.. :sur:

Selv er jeg ofte plaget av sorte prikker på nesa...og små kviser...

I tillegg har jeg ømfintlig hud, og tåler ikke allverdens...

Har dere erfaringer med produkter som faktisk hjelper??

...kanskje har jeg leta på feil sted..? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...skal jeg tolke dette som et nei...?

Gjest camillo
Skrevet

Hehe.

Jeg bruker Dr. Hauschka, og synes det har hjulpet på huden min - jeg bruker det ikke hele tiden heller, og det er det jeg synes er så bra med disse produktene. De gjør ikke huden avhengig, men bygger heller opp om hudens egne prosesser.

Skrevet

Jeg bruker Exuviance og det har hjulpet meg. Jeg har en fet hudtype men det øverste laget i huden er ganske tørr.

Hudpleieren min hjalp meg å finne noe som passet meg, og siden da har huden min blitt mye bedre. :-D

Gjest Gjest
Skrevet

Både og, før brukte jeg en del rimelige produkter fra blant annet Body shop, hvor i hvert fall rensemelk o.l ikke hjalp så veldig mye (har alltid hatt helt ok hud, men den var mer fet og litt uren tidligere), mens ansiktsmasker, skrubbeprodukter o.l hjalp bedre. Så begynte jeg å bruke ulike Clinique-produkter (blant annet en sånn foaming cleansing-et eller annet som jeg synes er kjempebra). Det hjalp helt tydelig på huden. I tillegg synes jeg det hjelper å bruke egnete ansiktsmasker innimellom.

Men nå som jeg begynner å bli eldre (29), og i tillegg jobber hjemme så huden slipper å sminke seg og bli by-skitten daglig, bruker jeg stort sett bare vann for å vaske meg, og huden blir ikke dårlig av det heller. Ei jevnaldrende venninne av meg bruker bare vanlig såpe når hun vasker ansiktet, og hun har helt ren og glatt hud. Så det kommer nok an på hudtypen også hva man har bruk for.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du bruker sminke så må du rense huden om kvelden. Selv uten sminke kommer det mye smuss og talg i løpet av en dag så det er veldig lurt og rense huden for det. Om den blir bedre? Hvis du ikke har problemhud så vil du kanskje ikke se den største forandringen, men huden vil få mer glød. Har du problemhud så er det viktig med gode produkter, hva som fungere for din hud må du nesten prøve deg fram til for det er veldig inviduelt.

Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper å bruke et dyrt merke. Jeg tror det viktigste er at man renser/vasker huden sin, samt tilfører den fuktighet (bruker krem). :)

Gode tips mot sorte prikker på nesa trenger jeg og!

Skrevet

For meg funker det definitivt. Jeg har prøvd en periode uten produkter, jeg har prøvd billige produkter og jeg har prøvd dyre produkter. Og for meg er dyre produkter verdt pengene fordi de fungerer best for min hud. Enkelt og greit. :)

(Og med dyre produkter som fungerer mener jeg i hovedsak Dermalogica og MD Formulations.)

Skrevet

Bruker produkter fra MD Formulations og Dermalogica, og de fungerer helt fantastisk. Har hatt fin hud nesten uten en kvise siden jeg begynte å gå til hudpleier, og fikk råd om "riktige" produkter for min hud.

Skrevet

Hvis jeg går noen dager uten å gjøre noe med huden, merker jeg det med én gang. Men det avhenger sikkert av hudtype. Jeg har tidligere brukt billigprodukter á la Synergie og diverse, men det som definitivt har hjulpet meg mest er MD Formulations. Produktene er egentlig for dyre for min lommebok, men virkelig verdt det. Jeg har kastet bort så mye penger på dårlige billigprodukter, at jeg regner med at det går opp i opp.

Jeg har fet hud (med tørr overflate), og bruker MD Facial Cleanser, Facial Lotion og Decleor Mattifying Lotion (eller noe sånt, men den har visst skiftet navn. det er hvertfall en fuktighetskrem for fet hud, som matte ned huden). Har nå lovt meg selv å begynne å dampe, peele og bruke maske jevnlig. En hudpleier sa at dette ville hjelpe meg med å få bukt med sorte prikker, som jeg i grunnen hadde gitt opp å gjøre noe med.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det funker for meg. Får masse tørre flekker i kinnene dersom jeg ikke bruker de rette produktene. Og det eneste som har fungert for meg er Dermalogica, jeg har prøvd MYE.

Skrevet

Takk skal dere ha...!

Vet dere hvor disse dyre merkene er å få kjøpt?

Finnes det noen bra steder på internett?

...har også prøvd masse forskjellige billig-produkter...brukt en formue på noe som kanskje ikke virker uansett... :tristbla:

...håper det snart kommer et superprodukt mot sorte prikker...!

...jeg liker dem IKKE! :sur:

:ler:

Skrevet

Jeg har kjøpt MD og Decleor hos hudpleier. Tror kanskje det er det eneste stedet man kan få kjøpt akkurat de. Kan kanskje være lurt å dra til en hudpleier uansett. De kan se på huden din og anbefale deg noe (jeg trengte ikke noen time for å gjøre det, bare å stikke innom, regner med at det er en del av servicen deres når det gjelder å selge produkter).

Ellers så hører jeg at andre kjøper på skinstore.com, strawberrynet.com eller andre nettsteder. I det siste har jeg kjøpt på Sephora i Frankrike, noe som er herlig billig i forhold til hjemme, men kommer nok til å bestille fra nett når jeg kommer hjem. Tror det blir billigere enn hos hudpleier. Men sikkert likevel lurt å stikke innom en hudpleier for å få litt hjelp i første omgang.

Skrevet (endret)

M.D formulations får man blant annet på www.beautybridge.com. Decleor har de på strawberrynet.

Endret av Crazy/Beautiful
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Dermalogica får du på strawberrynet.com og lookfantastic.com, men dersom du ikke vet hvilke produkter du trenger så bør du gå innom en hudpleier først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...