Skyfri Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 jeg har tenkt å bestille barnevogn fra nederland, og sparer en del på det - også selv om jeg betaler moms. men så kom jeg til å tenke på en artikkel jeg leste en gang, om en som hadde bestilt på nett og fått varene levert i sverige, og på den måten ungikk moms. er det noen her som har gjort det? hvordan gjorde dere det? kan jeg bestille varene levert til noen jeg kjenner, eks mitt navn c/o mine venners navn + adresse mener også å ha hørt om noen som leide en postboks eller noe rett over grensa (altså svinesund..), og fikk varene levert der.. noen som vet hvordan jeg går fram da?
jolie Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har ikke gjort det selv, men har denne linken du kan titte på: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1095878485.92
Gjest Embla s Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Leie postboks og kjøre tur/retur sverige for å hente - for å slippe moms? Er du sikker på at du sparer så fryktelig mange penger ved å gjøre det slik?
Skyfri Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2006 takk for linken jolie det var nok kanskje sånn postrestante jeg tenkte på, ikke leie av postboks.. men da får man ikke noen beskjed om at pakken har kommet, og hvis den ligger i mer enn 14 dager, så sender de den tilbake.. kanskje bestille til noen vi kjenner i sverige funker bedre.... Leie postboks og kjøre tur/retur sverige for å hente - for å slippe moms? Er du sikker på at du sparer så fryktelig mange penger ved å gjøre det slik? ← jepp, jeg tror jeg kan spare litt, shopper vel litt annet stæsj vi trenger når vi først er på grensa ...og så er ikke hytta til svigers så fryktelig langt unna, så vi tar vel en kombinert hytte og handletur da, tenker jeg...
IdaC Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Men har du sjekket at de ikke har den barnevogna i svinesund da? For den vogna jeg har kikket på er faktisk billigere i sverige enn tyskland og nederland. Da slipper du jo det styre med å bestille dersom de har den i sverige.
Gjest Elfrida Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Hente noe som er levert som poste restante i Sverige funker greit hvis man bor i rimelig avstand til et postkontor i Sverige. Men OBS; ikke alle postkontor i Sverige er åpne på lørdager.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 tror at hver eneste gang jeg har bestilt noe fra utlandet og betalt med visa så har det stått at navn og adresse hvor pakken skal sendes må være den samme som visaen står på.
Gjest Elfrida Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 De fleste nettbutikker jeg har vært borti gir mulighet til å opplyse om fakturaadresse og leveringsadresse separat.
Gjest -eline- Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 De fleste nettbutikker jeg har vært borti gir mulighet til å opplyse om fakturaadresse og leveringsadresse separat. ← Japp... men noen (les play.com) nekter på at de kan sende varer til UK når visa-kortet er norsk ...hvorfor er det så vanskelig for dem når _alle_ andre nettbutikker jeg har bestilt fra klarer det?! ...så da mistet de en tidligere god kunde gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå