Gjest Gjest_siina_* Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Vi kjøpte hus med stor hage i fjor vår, og har nå startet identifiseringsarbeidet i hagen. Vi har en hekk som nå er ca 110-120 høy (ble ikke klippet i fjor). Den feller bladene om høsten, og hver stamme (som det liksom er mange av i hver busk) vokser ganske rett opp, uten noe særlig sammenfiltring. Blomstene vokser kun i toppen av hver stamme, og har en farge som ligger et sted mellom mørk gammelrosa og lilla. Hmm, denne beskrivelsen ble vel ikke heelt som jeg hadde tenkt, men håper noen kan hjelpe meg i rett retning her. Jeg aner ikke når og hvordan den skal beskjæres, men ser at den trenger hjlp.. Får desverre ikke lagt ut noe bilde, og finner den heller ikke på noen nettside. Håper noen kan gi meg et tips eller to! -siina-
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Ta med en grein til et hagesenter så får du hjelp. Er et pes å finne ut hva man har i hagen. Etter hvert som du får kunnskap så er det lurt å lage ei mappe som inneholder all infoen. Greit til den dagen du skal selge.
Gjest Gjest_siina_* Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Det ser ut til at jeg blir nødt til det ja. Ikke dumt å samle i mappe, takk for tipset! -siina-
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Høres ut som en type spirea, du har i de minste en villig hekk. Har en slik, den får en kraftig klipp hver vår på disse tider, og vokser veldig villig etterpå, hender vi gir den en stuss enkelte steder i løpet av sesongen. Den er tett og fin og skjermer uteplassen vår endel mot innsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå