kitekatt Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg har brungrønne øyne og er mørk i håret, og ganske blek i huden (dere ser jo bilde av meg) Jeg har alltid sminket øynene først med en beige base på hele lokket, så en mørk brun skygge som jeg følger globelinjen fra inner til ytterkant. Jeg har skyggen høyest opp i innerkant mot nesen og den smalner nedover og ut mot ytterkant av øyet. Følger rett og slett globelinjen med mørk skygge. Duser gjerne overgangen med litt lysere skygge, ofte gråaktig. Så har jeg en mørk brun ganske myk kajal i en litt bred stripe på øverste øyelokk. bruker en litt lysere og hardere kajal under øyet for det ser mer naturlig ut. Sort mascara. MEN; jeg har nå vært på noen prøvetimer i makeup i forbindelse med at jeg skal gifte meg, og får beskjed om at jeg legger øyeskyggen feil. det mørkeste skal i ytterkant og lys inn mot neserota. det blir jo helt omvendt. jeg får lengre øyne da liksom, jeg ser det, men det virker så tomt inn mot nesen???? Fikk også beskjed på bli ny akademiet der jeg var på utdrikningslaget mitt at lilla vart en pen farge til øyeskygge til meg. hmmmm...er ikke så glad i annet enn naturlige jordfarger jeg, liker ikke å se sminket ut...men jeg skjønner at jeg har mye å lære. Fikk også beskjed om at hun trodde jeg skulle ha kalde farger, men at varme var visst det jeg måtte ha. Trodde også jeg måtte ha kalde. Så, hvilken farger har dere på øynene og hvilken farge på og hvordan legger dere øyesminken? Tar også gjerne imot tips om sminke til meg Endret 1. mai 2006 av kitekatt
Gjest 1111 Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har grønn-blå øyne og jeg bruker mye grått og sort til øyensminken min. Legger på sort maskara og en strek med sort eyeliner på øyenlokket, rett ved vippekanten. Deretter duser jeg det hele ut med en mørkegrå øyenskygge, slik at det til slutt ender opp som sort helt innerst ved øyenvippene og lysere og lysere grå jo lenger man kommer ut på øyet. Under øyet har jeg også litt av den grå øyenskyggen. Veldig dårlig til å forklare, men det er nå i alle fall slik jeg legger sminken min. Er ikke så avansert
Gjest Jalileh Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg har blå øyne og bruker øyenskygger i fargene grå, brun og bronse blandt annet. Jeg legger øyenskyggen over hele øyelukket også skygger jeg også litt oppover på skrått. Litt vanskelig å forklare. Jeg duser ned det hele med en lys øyenskygge som jeg blander inn med hovedskyggen, men ikke helt ned...jeg stopper opp litt ovenfor globallinjen. Jeg får litt katteaktige øyne av dette. Noe som jeg syns er fint. Noen ganger så legger jeg også en strek med øyenskygge under øynene. Rett under våtkanten. Jeg bruker også shimmer i øyenkroken. Man får litt våkne øyne av det syns jeg. Endret 1. mai 2006 av Jalileh
Gjest Fruktfat Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 jeg har blå/grønne øyne -de skifter litt- og bruker stort sett brun øyenskygge. noen ganger grønn. lilla får fram grønnfargen, har også brukt det. jeg legger en lys base over hele øyelokket, mørk kajal inntil vippekanten, sort mascara og n brun skygge i globallinjen, mest i ytterkant (dekker på en måte posen over øyet ), og gjerne lys øyenskygge innerst i øyekroken (åpner øynene og gjør at jeg ser mer våken ut). under øynene prikker jeg med kajaln og drar ut så det ikke blir noen hel linje. noen ganger bruker jeg også den mørke øyenskyggen under øynene, i vippekanten.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Vil bare si at jeg synes du ble veldig fin på den prøvesminkingen du la ut bilde av i en annen tråd - var vel kajalen under øyet som ble droppet. Er alltid en tilvenningsfase når man endrer hvordan man sminker seg, men det går over etter noen dager.
kitekatt Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2006 Vil bare si at jeg synes du ble veldig fin på den prøvesminkingen du la ut bilde av i en annen tråd - var vel kajalen under øyet som ble droppet. Er alltid en tilvenningsfase når man endrer hvordan man sminker seg, men det går over etter noen dager. ← hei, takk for det Der hadde jeg selv tatt på kajal på det venstre øyet (på bildet) men ikke på det høyre. Men skyggen var lagt slik "den skal" mørkest ytterst og lysest innerst...
Gjest Embla s Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Jeg bruker brunsort mascara og øyeskygger i nyanser fra beige til brun. Noen dager flipper jeg helt ut og bruker rosa øyeskygge, men holder meg til brunnyanser. Hender jeg bruker kajal på kanten nede/oppe.
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 hei, takk for det Der hadde jeg selv tatt på kajal på det venstre øyet (på bildet) men ikke på det høyre. Men skyggen var lagt slik "den skal" mørkest ytterst og lysest innerst... ← Jeg er ikke så flink til å forklare akkurat hvordan jeg sminker meg, men jeg legger mest mørk skygge innerst, og lysere inn mot midten. Det "åpner" øyet mer, slik som vi så på den linken du hadde (men det var også pga hvor tykk streken var lagt), med øynene forskjellig sminket.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 hei, takk for det Der hadde jeg selv tatt på kajal på det venstre øyet (på bildet) men ikke på det høyre. Men skyggen var lagt slik "den skal" mørkest ytterst og lysest innerst... ← Ja, lyst innerst og mørkt ytterst - og ikke kajal under, for da blir du altså så fin.
kitekatt Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2006 Jeg er ikke så flink til å forklare akkurat hvordan jeg sminker meg, men jeg legger mest mørk skygge innerst, og lysere inn mot midten. Det "åpner" øyet mer, slik som vi så på den linken du hadde (men det var også pga hvor tykk streken var lagt), med øynene forskjellig sminket. ← Mener du mørk skygge ytterst? og lys mot nesa liksom? Jeg får nesten prøve dette jeg da...
Saeria Skrevet 1. mai 2006 #11 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har grønnbrune øyne og lillatoner er faktisk veldig fine. Jeg leste det et sted og testa det ut. Jaggu hadde de rett. Jeg har litt shimmer i øyenkroken for da ser jeg mer våken ut. Ellers gjør jeg vel som deg. Bruker sjelden kajal da. Jeg er lys i håret, og huden. Får vel prøve meg med mørkt ytterst og lysere innerst jeg og. Til daglig bruker jeg nøytrale farger som deg. Til fest har jeg et par lilla skygger. Det hender jeg bruker den lyseste til hverdags og.
Lythande Skrevet 1. mai 2006 #12 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg bruker kun sort maskara til daglig. Når jeg skal pynte meg bruker jeg enten sort/grå øyenskygge (lyst innerst og mørkere utover) med litt rødt oppå det igjen, eller en grønnaktig kobberfarge og rødt. Kan fint bruke lilla også. Eyelineren min veksler mellom mørkrød, mørkbrun, sort og en kobbergrønn. Øynene mine skifter mellom grønt, blått og grått, huden min er lys og håret mitt er farget mørkerødt. Er ikke veldig flink til å forklare hvordan jeg gjør det. Endret 1. mai 2006 av Lythande
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #15 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har ikke noen fast måte å sminke meg på. Bruker alle mulige skygger fra lys beige til sort og blander ofte farger for å få en spesiell look. Det er veldig fint å blande sort sammen med lyse, skimrende farger for å skape en metallisk effekt. Noen ganger legger jeg skygge på hele lokket, noen ganger mørk kun i globallinjen. Legger ofte en sotet look til fest og da pleier jeg å ha skygge også under øyet. Kajal bruker jeg til daglig som jeg softer ut, men til fest bruker jeg flytende eyeliner. Jeg har sldri gått til noen proff for å lære meg å legge sminke, men har snappet opp tips her og der. Mye øvelse er det som skal til. Jeg har blå/grå øyne, ganske lys hud og mørkt hår. Til daglig synes jeg det er fint med en lys brun eller champagnefarget skygge. Når jeg er brun så er en korallfarget eller fersken fin til mine farger. Jeg tror du Kitekatt vil kle lilla skygger veldig godt (ikke velg en lilla med for mye blått). Brungrønne øyne kommer virkelig frem med lilla. Tror også at en varm fersken/rosa/korall med skimmer kan bli fint.
Gjest Vinga Skrevet 1. mai 2006 #16 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har heller ikke noen fast måte å sminke meg på; gjør litt forskjellig, alt etter hvor god tid jeg har/hva jeg skal. Oftest bruker jeg bare svart mascara (på jobb). Har et skrin fra Estee Lauder med div. farger, og to chanel-skygger ("tatou" og "tabou"), som jeg bruker mye. Liker rosa, lilla, svart, grått, blått... Har mørk brune øyne, mørkebrunt hår og gultonet hud (ikke rosatonet, i alle fall). Beige og brun blir naturlig, men kjedelig. Eyeliner enten lilla eller svart. Kajal på vippekanten oftest svart. Noen ganger hvit softliner. Har jeg ekstra god tid bruker jeg en tynn strek med flytende svart liner over øyet også. Men det skjer ikke så ofte.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #17 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har brune øyne, mørke øyenbryn og vipper og mellomblondt hår som nå er farget brunrødt. Jeg pleier å bruke kajal oppå øyet, ikke under stort sett (men tror jeg gjorde det før). Dessuten bruker jeg lys øyenskygge i champagne eller rosatoner på hele lokket og litt oppover på det som er mellom øyelokket og brynet... De gangene jeg i tillegg bruker mørkere øyenskygge legge jeg denne på den ytterste delen av øyet, ikke hele. Dessuten bruker jeg mørkebrun mascara og bøyer vippene med vippetang når jeg gidder. Jeg ser ikke veldig sminka ut med denne sminken. Er dårlig til å sminke meg ekstra om jeg skal på fest elelr virkelig pynte meg, men til hverdags funker det bra. Synes tipsene du har fått fra "sminkøren" høres fornuftige ut, og tror også du kler lilla.
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #18 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg er ikke så flink til å forklare akkurat hvordan jeg sminker meg, men jeg legger mest mørk skygge innerst, og lysere inn mot midten. Det "åpner" øyet mer, slik som vi så på den linken du hadde (men det var også pga hvor tykk streken var lagt), med øynene forskjellig sminket. ← Mener du mørk skygge ytterst? og lys mot nesa liksom? Jeg får nesten prøve dette jeg da... ← Endret 1. mai 2006 av Binna
kitekatt Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #19 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Mener du mørk skygge ytterst? og lys mot nesa liksom? Jeg får nesten prøve dette jeg da... ← Ja, det jeg mener. Først legger jeg lyst skimmer på hele øyelokket og litt over globallinjen. Deretter legger jeg et mørkere (gullaktig i mitt tilfelle) bare på globallinjen, og nesten helt inn. Til slutt bruker jeg den mørkeste(brun) ytters i globallinjen til det er igjen 1/3 av "linjen" innover. Har fått anbefalt å alltid legge på det lyseste først, og blande flere skygger. Legger gjerne på litt lyst skimmer i kroken for å åpne blikket. Synes absolutt at du burde prøve deg frem litt, er jo ikke verre enn at du kan gå tilbake til "gamle synder" hvis du ikke trives med det ← Endret 2. mai 2006 av kitekatt
Gjest Binna Skrevet 1. mai 2006 #20 Skrevet 1. mai 2006 Det ser veldig bra ut! Ser du er sminket med litt tynnere kajal strek her, slik som på høyre side(din venstre) av det bilde du la ut tidligere. Jeg synes det er veldig fint ut at vi ser øyelokkene dine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå