Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 En hund jeg kjenner stinker så utrolig vondt. Det er slik at man må vaske hendene godt med en egang etter man har tatt på den. Jeg har selv hund og den lukter ingenting, bortsett fra littegrann da den er helt våt. Er det fordi hunden er møkkete, eller hva kan grunnen være? Den er forresten korthåret.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Jeg vet ikke men den ene hunden min stinket da den fikk et spesielt tørrfør. Det gav seg med en gang vi byttet for.
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Som regel har det med foret å gjøre. Hunder som spiser billigfor på butikken, eller annet lavkvalitetsfor lukter ofte vondt. Hunder som enten spiser skikkelig tørrfor eller rått kjøtt får faktisk ikke den typiske "hunde-ånden" engang.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Som regel har det med foret å gjøre. Hunder som spiser billigfor på butikken, eller annet lavkvalitetsfor lukter ofte vondt. Hunder som enten spiser skikkelig tørrfor eller rått kjøtt får faktisk ikke den typiske "hunde-ånden" engang. ← Min hund stinket av Labb-foret kjøpt på Felleskjøpet. Er dette da et av de som du regner som billigfor?
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Er litt usikker på akkurat Labb-foret, iom at det inneholder de næringsstoffene som det skal, så skal det egentlig være godt nok. Men når hunden min får det ser jeg at hun må spise mye mere tørrfor å bli mett, så det tyder på at det likevel er for mye avfallsstoffer i det. Og det at hunden din luktet vondt av det bekrefter vel det jeg føler ang Labb-foret, iom at det er afallsstoffene som fører til vondt lukt. Så det er nok ett billigfor, selv om det er det beste billigforet.
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Er litt usikker på akkurat Labb-foret, iom at det inneholder de næringsstoffene som det skal, så skal det egentlig være godt nok. Men når hunden min får det ser jeg at hun må spise mye mere tørrfor å bli mett, så det tyder på at det likevel er for mye avfallsstoffer i det. Og det at hunden din luktet vondt av det bekrefter vel det jeg føler ang Labb-foret, iom at det er afallsstoffene som fører til vondt lukt. Så det er nok ett billigfor, selv om det er det beste billigforet. ← Ja nettopp, for jeg har alltid ellers bare hørt gode ting om det foret. Nå er det riktignok noen år siden jeg prøvde det, så de kan ha forandret det siden da. Takk for svar.
monikabrx Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Den forige bikja mi fikk labb, fikk alltid mye skryt for pelsen hennes. Hun luktet alldrig vondt. Om hunden lukter vondt, og man blir fettete på hendene når man har klappet den, er det forde den er møkkete. Det er faktisk endel hundeeiere som tror att hunder ikke skal bades, eller att det holder med to ganger i året....Da stinker det av bikkjene..
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Den forige bikja mi fikk labb, fikk alltid mye skryt for pelsen hennes. Hun luktet alldrig vondt. Om hunden lukter vondt, og man blir fettete på hendene når man har klappet den, er det forde den er møkkete. Det er faktisk endel hundeeiere som tror att hunder ikke skal bades, eller att det holder med to ganger i året....Da stinker det av bikkjene.. ← Nei det stemmer bare ikke. Hunden min blir aldri badet, og stinker ikke. Det er ikke bare fordi jeg er vant til den, men jeg har spurt andre som har vært borti min hund, ingen sier at han stinker. Jeg tror at Labb kan være bra fôr for noen hunder, men dårlig for andre.
Gjest Fruktfat Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 vår hund lukter ikke "hund", og det stinker heller ikke fra kjeften på den. har doberman og schæfer i nærheten, klapper jeg dobermanen blir jeg helt fet på henda og det stinker virkelig (den får ikke noe billigfor, nei ), schæferen må bades en gang i uka pga noe med pelsen og den lukter også.
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Det er faktisk endel hundeeiere som tror att hunder ikke skal bades, eller att det holder med to ganger i året....Da stinker det av bikkjene.. ← Det kommer vel helt an på type hund man har? Hunden min bades heller aldri, og hun lukter bare vondt og får stygg pels dersom hun får feil for.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Hvis hunden min hadde stinka skikkelig hund så hadde jeg tatt den i badekaret.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Mye lukt kan ha sammenheng med foret slik noen har nevnt her. Men det kan også skyldes høy hormonproduksjon.
Gjest splæsj Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 Hunder er som mennesker. Noen har sterkere kroppslukt enn andre. Og det lukter som regel alltid litt rart av gamle mennesker/hunder. Og våt pels lukter alltid litt spesielt.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #14 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har en portugisisk vannhund. denne lukter ikke og er ikke fettete i pelsen. det er utrolig herlig og fresht
Gjest Binna Skrevet 2. mai 2006 #15 Skrevet 2. mai 2006 Noen hunder er mer selvrensende enn andre, noen hunder lukter mer enn andre. Noen hunder hadde trengt seg en vask, noen et annet for, mens andre bare lukter mere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå