Gå til innhold

Dekor til gulrotkake

Fremhevede innlegg

Gjest Wasabi
Skrevet

Jeg skal lage gulrotkake til bryllup og har lyst til å pynte den litt ekstra pent. Vanligvis dekker jeg bare toppen eller hele kaken med kremen. Tenkte på å bruke gulrotskrell til å skrive initialene til brudeparet men min svigerinne mente det ville tørke og at jeg da burde ta det på rett før kaffien. Det gidder jeg ikke styre med. Noen som har noen gode enkle forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde gulrøtter av marsipan sist jeg lagde gulrotkake. Den falt i smak! Faktisk en veldig god smakskombinasjon også. Men ikke lag de for store. Bitte små er nok.

Slik gjorde jeg det:

Blandet litt marsipan med grønn konditorfarge. Press gjerne i hvitløkspresse (uten hvitløksmak!) for å lage busken.

Bland en del marsipan med rød og gul konditorfarge til du får oransj. Form som gulrøtter og bruk en kniv e.l. til å lage sånne små sprekker på forsiden.

Gjest Gjesta
Skrevet

En del bakeri selger også ferdige marsipangulrøtter. Noen butikker som har godt utvalg av kakepynt, har også gulrotkakepynt. Jeg kjøpte en pakke med minigulrøtter (laget av sukker/melis) på Ica.

Skrevet

Jeg har pyntet med revet gulrot, og det er sant at det tørker, men ikke med en gang. Du kan legge det på før middagen og det vil likevel se fint ut til kaffe. Hvis du bruker litt tykke strimler tørker det saktere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...