Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å feks vaske dem på for høy temperatur? Krymper de da? Og kan jeg i såfall risikere at de krymper sånn KJEMPEmasse? Er det andre måter man kan krympe klær på (og som helst er litt kontrollerte slik at jeg ikke sitter med en barnebuske helt plutselig :ler: )

(PS: Den skal krympes ganske mye altså...)

Skrevet

Min victoria B bukse var for stor, men jeg hadde brukt den og kunne ikke bytte den. Det er jo god strech i disse. Tromlet den og vasket på 90 grader og den ble halvannen str. mindre. Men husk at de krymper i lengden også!! Ikke bare i bredden.

Skrevet
Men husk at de krymper i lengden også!! Ikke bare i bredden.

:hoppe: Passer meg utmerket!!!

Men litt vanskelig å vite hvor mye halvannen størrelse er....Sånn i praksis.

Skrevet

Forresten, tror du det var tromlinga eller kokvasken som gjorde at den ble mindre? Har ikke tørketrommel...

Skrevet
Forresten, tror du det var tromlinga eller kokvasken som gjorde at den ble mindre? Har ikke tørketrommel...

Det var sikkert begge deler!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har prøvd dette, uten hell må jeg vel si.. Buksene virker trange og fine først, men så utvider de seg..

Stretchbukser blir visstnok ødelagt av høye temperaturer?

Gjest Gjesta
Skrevet

Stretchbukser tåler ikke over 60 grader. Som Susanne sier: det virker bra først, men etter en stund er de større enn utgangspunktet.

Skrevet

Men hvis det ikke er stretch i?

Skrevet

Tørketrommel krymper det meste!

Gjest Binna
Skrevet

Tørketrommel krymper det meste, som AfrOdite skriver..

Gjest Gjest
Skrevet

Har et par bukser i en blanding av lin og bomull. Funker det å slenge disse i tørketrommel tro? For å få de til å krympe litt?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk en flekk på den lyse linbuksa mi (ren lin, så vidt jeg vet), og vasket den på 60gr. Den krympet i bredden, men ble endel cm kortere, så nå er den ikke fin lenger. Kontrollert krymping er nesten umulig....

Gjest -eline-
Skrevet
Min victoria B bukse var for stor, men jeg hadde brukt den og kunne ikke bytte den. Det er jo god strech i disse. Tromlet den og vasket på 90 grader og den ble halvannen str. mindre. Men husk at de krymper i lengden også!! Ikke bare i bredden.

...synes du er dristig som hiver ei bukse til flerfoldige tusen på vask på 90 grader og tørketromling etterpå... men det er kanskje bare meg.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...