Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Åhh, blir så irritert! Brukte hele forrige uke på å få megler til å rette opp feil i annonse og prospekt, uten nevneverdig hell. Og nå har jeg oppdaget at han har rettet opplysninger som i utgangspunktet var riktige til å bli feil!! Først så jeg feilen i avisannonsen, men tenkte det kanskje var en trykkefeil, men idag oppdager jeg at annonsene på nettet + prospektet har blitt "rettet" til å bli feil!!!!!! Den mest irriterende feilen er at tomtestørrelsen har plutselig krympet med 400kvm! Ærlig talt, 25% avvik er da en betydelig feil! Vel, nå skal jeg kontakte megler!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Skyt ham. ← Er akkurat det jeg har lyst til! Tror jeg må puste rolig en stund før jeg ringer...
Saeria Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Har det ordnet seg? Må da si at det var måte på hvordan megler skulle drite seg ut. Hadde blitt like selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Må bare kaste meg på denne, men ikke fordi jeg har noe godt råd, bare at vi også sliter med en idiotmegler for tiden. Utrolig så mange av dem det er!!! (Kreves det ingen utdannelse, sunn fornuft, teft for å bli eiendomsmegler....???) Jeg ville krevd at han kjører annonsen om igjen kostnadsfritt for dere. Jeg fikk megleren vår til å kjøre en ekstra gratis annonse pga rot fra han side. Det var ingen faktaopplysninger om var feil, men dårlige bilder og tafatt presentasjon.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Kreves ingen utdannelse for å være eiendomsmegler nei. For å bli statsautorisert eiendomsmegler kreves det derimot utdannelse. Dem er det ofte ikke mer enn en av på hvert kontor/avdeling. Ellers henger jeg meg på forbannelsen av eiendomsmeglere.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Du bør ihvertfall nekte å betale for den annonseringen der alt var feil. Og kreve nye annonser/ en kompensasjon. Så får du se hva slags innstilling megleren har til det å gjøre feil.
skrue Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 VIlle vært interresant å høre hvilket selskap dette er.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 VIlle vært interresant å høre hvilket selskap dette er. ← Det er ikke Notar, eller noen andre tvilsomme selskaper. Uansett, fikk snakket med megler. Ifølge han stemte ikke tomtestørrelsen i taksten overens med papirene fra kommunen, noe som er greit nok. Men det jeg klikker på er at han IKKE INFORMERER oss som selgere! Her fikk han informasjonen fra kommunen forrige torsdag, men sier han noe til oss?? Ringer han kommunen for å sjekke om det faktisk stemmer?? NEI! Så idag har jeg da måtte gjøre selv det jeg betaler megler for, nemlig ringe kommunen! Det tok 5 minutter, en jobb megler tydligvis ikke gadd å gjøre selv... Forøvrig gadd ikke megler sjekke på forhånd når vi kunne ha visning, så gjett hvem som fikk seg en overraskelse når hun leste boligannonser i avisa... Kommunen har aldri målt tomten, bare beregnet ca størrelse ut fra kartet. Aner ikke om tomtemålinger tar hensyn til skrånende tomt e.l. Alle takstene vi har, og mage er veldig gamle, antyder en større tomt. Dessverre sier ingen av taksten noe om hvorvidt tomten har blitt målt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå