Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst på denne vogna, den ser så fin og praktisk ut.

Det hadde vært veldig kjekt å høre om andres erfaringer før vi investerer ;)

Brukte du denne vogna fra knøttet var nyfødt? Med dreami baggen?

Hvor god plass har den baggen til voksipose el.l.

og hvor lenge kunne du bruke baggen før babyen var for stor for den?

Hva er du fornøyd med og hva er du misfornøyd med ang vogna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vognen med dreamy bag og er kjempefornøyd på alle måter!!!!! Har brukt teutonia lammeskinnspose i baggen hele tiden fra nyfødt og frem til nå, og gutten vår er blitt 7 mnd og 70 cm lang, så baggen er ikke så liten som mange mener ;) Bytter til sportsvogn delen nå kunne fremdeles ha brukt baggen en liten stund til, men lille pasasjer syns ikke det er like artig å ligge våken nedi vognen. Så da er det greit å bytte over, han kan jo fremdeles ligge helt nede i sportsvogndelen så vi flytter bare over posen!

Anbefaler vognen veldig, vi kommer til å fortsette med vognen og kommer helt sikkert til å bruke den også til nestemann :) Lett demontere og legge sammen, forsåvidt lett også vektmessig og en drøm og trille både på flat asfalt, grus og snø!

Ikke noe annet enn superfornøyd! Lykke til med vognvalget!!

Skrevet
Vi har vognen med dreamy bag og er kjempefornøyd på alle måter!!!!! Har brukt teutonia lammeskinnspose i baggen hele tiden fra nyfødt og frem til nå, og gutten vår er blitt 7 mnd og 70 cm lang, så baggen er ikke så liten som mange mener ;) Bytter til sportsvogn delen nå kunne fremdeles ha brukt baggen en liten stund til, men lille pasasjer syns ikke det er like artig å ligge våken nedi vognen. Så da er det greit å bytte over, han kan jo fremdeles ligge helt nede i sportsvogndelen så vi flytter bare over posen!

Anbefaler vognen veldig, vi kommer til å fortsette med vognen og kommer helt sikkert til å bruke den også til nestemann :) Lett demontere og legge sammen, forsåvidt lett også vektmessig og en drøm og trille både på flat asfalt, grus og snø!

Ikke noe annet enn superfornøyd! Lykke til med vognvalget!!

Som jeg skulle beskrevet den selv :)

Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Slenger meg på her og sier det samme som de ovenfor- er bare superfornøyd med vogna :-D Den er superlett å manøvrere( selv i vinter hvor det har vært så masse snø ;) ) og dreami bagen er absolutt ikke så liten som mange skal ha det til.. Jeg har i vinter brukt termo-pose i den og det har det vært god plass til! Kan altså ikke annet enn å anbefale den på det varmeste :)

Skrevet

*kremt* Vi er kjempefornøyde, men har ikke prøvd den ennå :ler: Den får stå og støve ned i noen mnd til ;)

Skrevet

hvor lang er egentlig bagen på dreamien?

Skrevet

Jeg er helt uenig med alle som har skrevet :ler:

Jeg syns den var tung og vanskelig å trille i snøen. Dessuten er den STOR og tar masse plass i bilen. Når jeg la den sammen tok den hele baggasjeromemt enda vi har stasjonsvogn. Når jeg har m meg Simo Vogna mi (ei Duo vogn m 4 hjul som mange sikkert tror er både tyngre og større) får jeg plass til to vogner ved siden av hverandre.

Quinnyen er vanskelig å løfte inn i bilen (mye lettere m 4 hjulsvogner) og håpløs å legge sammen.

Fra flere har jeg også hørt at bremsene tar mye mere på det ene hjulet så den "styrer" sjevt.

Hva mere....jo den har utrolig liten handekurv under som er vanskelig å komme til. Jeg fikk kun plass til en liten handlepose. Under Simo vogna får jeg 4 og i Emmaljungaen jeg har nå 2.

Jeg solgte min Quinny etter å ha brukt den i 3 mnd forid jeg var misfornøyd.

Skrevet
hvor lang er egentlig bagen på dreamien?

Jeg fikk oppgitt 78 cm lang innvendig før jeg kjøpte. Har ikke målt selv etter at jeg fikk den, og nå står den i esken sin igjen i kjelleren... ;)

Skrevet

takk for svar og deling av erfaringer, jenter :bukke:

akkurat da jeg var sikker på at Quinny var tingen, fant jeg et annet alternativ: TFK jogster twist - den har større bag en quinnyen. men selve vognunderstellet er visst mindre, både sammenslått og ellers... men sikker er jeg ikke...

huff, det er så vanskelig å finne frem til riktig vogn :forvirret:

heldigvis har jeg goooood tid :)

Skrevet

Har akkurat vært igjennom dette "hvilken vogn skal jeg kjøpe" styr....

Har brukt/lånt simo 2000 modell til nå 4hjul lett og håndtere og legge sammen osv. Men eieren skulle ha den tilbake fordi eieren har kulemage selv. Så da måtte vi kjøpe ny vogn og valgte sportsvognen Quinny...

til sammenligning er den mye tyngre å håndtere men mye lettere å trille siden den har større hjul, med luft.

Når vi søkte rundt om på butikker så var det mange forhandlere som dømte vognen nord og ned. Det har vært så mye reklamasjoner på den. Men den kom likevel ut som "best i test". Det er vel "noe" med alle vogner det..

Vi tenkte mye på sånn joggevogn med kjempestore hjul, men når vi tenkte etter hvor mye vi brukte vognen og hvor så endte vi opp med en som er lett å trille både i byen og i skogen. Dette pga. fremhjulet som kan låses eller være "fritt" når triller..

Jeg drømte egentlig om teutonia vognene. De ser så bra ut men for noen priser..

Skrevet

Det med at Quinny kom ut som best i test er riktig men "dte mangler litt fakta" i den setningen ;) Den var best i test av "moderne og hippe 3 hjuls vogner". Den ble ikke testet sammen med Simo, Teutonia og Emmaljunga sine 4 hjulsvogner (om det er testen i Forledre og barn du mente).

Jeghar hørt flere som mener Quinny 3XL Freestyle er bedre enn Quinny 3XL Freestyle Comfort! Den har ikke like flat liggestilling men femhjulet kan bla "vippes" istedenfor å "snurre" noe flere mener er bra! Desverre kan ikke sittedelen snus begge veier heller - men likevel hører jeg flere som foretrekker den. (Tror det er en eldre modell enn Comfort.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...