Gå til innhold

Hvor finne skikkelige damer?

Johann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kamelia_*

Etter å ha lest denne tråden, tar jeg meg i å lure på hva du selv pleier å gjøre? Hvis du er aktiv og liker å finne på ting, må det da vel være mulig å treffe noen søte jenter i de situasjonene du pleier å være i, eller..? Flørting kan gjøres overalt og når som helst, handler jo ofte bare om å være innstilt på det :-) Tenker litt at det er bedre om du slipper å oppsøke nye situasjoner (blir ikke det litt konstruert da?), men istedet bruker dine egne interesser når du vil komme i kontakt med andre folk?

Men her er noen forslag:

- gå på konsert, på konserthuset og andre steder? Vi er mange søte jenter som går på konsert i ukedagene, ofte samme sted på jevnlig basis, fordi vi liker musikken så innmari godt.

- jobb frivillig, f.eks. på festival om sommeren, eller med hva som helst du brenner for. Har truffet enormt mange bra gutter gjennom å jobbe frivillig jeg. Garantert felles interesser, ikke noe press fordi man som regel omgås i gruppe, god tid til å bli kjent med folk, og ikke minst mange å ta av!

- kontaktannonser på nettet er ikke dust, såfremt ikke du presenterer deg selv som en dust

- parkene i oslo om sommeren bugner over av søte jenter som synes det er supergøy å kaste frisbee, smake på grillpølser, spille fotball og så videre og så videre.

- begynn å synge i kor, masse søte jenter

Hm. Når jeg tenker over det, kan jeg ikke skjønne at en aktiv osloboer skal ha særlig vanskeligheter med å møte en søt jente andre steder enn på byen. Vi er jo overalt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du skriver at du vil treffe en jente som liker turer. Meld deg inn i turistforeningen og vær med på turer. Der har du mulighet til "naturlig" å bli kjent med folk. Er turen med overnatting pleier man å ha sosiale sammenkomster utpå kvelden og mange tar seg en dram (i allefall i vår turistforening). Er du i tillegg praktisk anlagt kan du imponere damene hele turen (bære litt ekstra utstyr, hente vann, fyre i peisen etc). Kvinner elsker praktiske menn og barske menn som i tillegg kan være sosiale og hyggelige. Er de i tillegg flørtete blir de fleste jeg kjenner helt gele i beina.

Husmusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestere
  Gjestere skrev:
Du høres jo ut som en drøm..

Nå gjør vi dette:

Du bestemmer konsert, tid og sted. Etterpå kan vi bestemme om vi skal gå på kafe, jeg har tenkt ut et sted vi kan gå.

Så mye for min invitasjon, tar seg ikke bryet med å svare engang :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for alle svar her. Veldig fint å få høre så mange positive reaksjoner på min post. Sommeren er her og alt ligger til rette for litt romantikk og søt musikk.

Nå er det tid for å komme seg ut og flørte litt. Jeg får starte min jakt på en eller annen jeg kan skjemme litt bort i sommervarmen.

Kanskje vi treffes. Lykke til med flørtingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
  Frysepulver skrev:
Ikke jeg... ;) Jeg hadde vel tenkt "åh, hjelp, en gærning!" :ler:

Heldigvis er mange litt mer internasjonale og utadvendte/åpnere av seg enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

All ære til Johann for innlegget.

Sideblikk: sjekkeprogrammet der gutta skal lære sjekketriks på TV med Sigurd: alle menn kunne ha godt av slik trening i dette landet!!

Ikke slike som Johann, som tydeligvis klarer å tenke selv og er i stand til å ta initiativ, men alle de andre tafatte menn der ute: se og lær fra alt som er mulig å lære fra! Ellers blir det dårlig med damer på dere, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihei
:ironi: Heisann!!!! Jeg har svaret!!!! Det er nok dem som enda ikke er helt komfortable med tanken... men match.com kunne kanskje være noe?? Jeg traff nettopp drømmeprinsen min der for et par mnd siden. Og bare for å avlive mytene om at "alle er crazy på nettet"... Jeg og kjæresten min er så normale vi kan få blitt! Jeg er for eksempel både søt og sjarmerende, har et solid verdigrunnlag og holder for øyeblikket på med siste året på master i statsvitenskap.. Tror mange går rundt og føler litt på at det er vanskelig å finne noen seriøse skikkelige mennesker der ute. Kan være vanskelig når letingen begrenser seg til et bestemt miljø. Nettet utvider letearealet betraktelig!! ;) Legg ut en ærlig og positiv profil om deg selv, du trenger ikke ha bilde. Men la meg understreke at profilen må være POSITIV og HELT ÆRLIG så du er sikker på å tiltrekke deg dem du ønsker...... Ble full match for meg og kjæresten, så da må det jo finnes flere drømmemennesker der ute!!! Masse lykke til!!!!!! Vennlig hilsen meg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vel, vel....min kamerat som er sivilingeniør fant sin likesinnende på nettet, hun var også sivilingeniør :)

Men jeg tror dette er solskinnshistorier...de fleste av oss liker kanskje ikke å møte folk fra nettet. Mye bedre med IRL-treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Uansett hvor man møter folk så er det jo et sjansespill og flaks å møte den rette! På nett kan være vel så ærlig som på by'n, der mange sier det de vet man vil høre for å få seg noe. På nett er det også lettere å avvise folk. Det er bare å skrive tilbake at personen er for gammel/ ung, ikke det du er på jakt etter... Jeg har vel så mye troen på nett som på by'n. Og i Oslo er det 40 000 flere kvinner enn menn, så her er det ikke så lett. Og mange av oss jobber i kvinnedominerte yrker, så å møte noen er ikke så lett nei.

Jeg har møtt mange hyggelige mennesker på nett, dessverre bare damer :ler: Som her på KG for eksempel. Har fått flere nye venninner som jeg setter høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det der.

Jeg har gått mye i fjellet i det siste.

Den som sa at det var et fint sted å leite hadde helt rett. Det fine er at de som er der, er folk gjerne som setter pris på fysisk aktivitet og så er det så lett å bryte barrieren når det ikke er noen andre på kilometers avstand.

Nett, ja jeg ser at det er flere som får snøret i bånn der, men jeg tror likevel at hvis du bruker like mye tid på jakt i real life, og jakter litt smart, som du bruker på chatte og søke etter folk på nett, så tror jeg at real life kanskje går av med seieren. Mulig jeg tar feil.

Så urettferdig at du i kvinnedominert yrke og vanker kun med kvinner. Min situasjon er helt motsatt. Kan vi ikke bare bytte i noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
  Johann skrev:
Interessant det der.

Jeg har gått mye i fjellet i det siste.

Den som sa at det var et fint sted å leite hadde helt rett. Det fine er at de som er der, er folk gjerne som setter pris på fysisk aktivitet og så er det så lett å bryte barrieren når det ikke er noen andre på kilometers avstand.

Nett, ja jeg ser at det er flere som får snøret i bånn der, men jeg tror likevel at hvis du bruker like mye tid på jakt i real life, og jakter litt smart, som du bruker på chatte og søke etter folk på nett, så tror jeg at real life kanskje går av med seieren. Mulig jeg tar feil.

Så urettferdig at du i kvinnedominert yrke og vanker kun med kvinner. Min situasjon er helt motsatt. Kan vi ikke bare bytte i noen dager?

Det beste er å jobbe med begge kjønn, omtrent 50/50.

Men det hjelper som regel ikke det heller: de er alle gift, samboer, kjæreste, involvert med annen eller homofil.

Derfor ser det ikke lyst ut for oss attraktive, vakre, flinke og ambisiøse med mangfoldige interesser på over 30. Forutsatt at du er over 30, men det er du nok ikke, du er sikkert bare 25.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrev:
Det beste er å jobbe med begge kjønn, omtrent 50/50.

Men det hjelper som regel ikke det heller: de er alle gift, samboer, kjæreste, involvert med annen eller homofil.

Derfor ser det ikke lyst ut for oss attraktive, vakre, flinke og ambisiøse med mangfoldige interesser på over 30. Forutsatt at du er over 30, men det er du nok ikke, du er sikkert bare 25.

:klappe:

Hehe, det hjelper ikke å være 27 heller, selv om det er 80% menn på arbeidsplassen min... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
  Champagnepiken skrev:
Hehe, det hjelper ikke å være 27 heller, selv om det er 80% menn på arbeidsplassen min... :ler:

Vel, idiotisker menn med halvmåner: synd for dem og de går glipp av lekkerbiskener som oss, vi som gjerne vil ha det lille ekstra i en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):)

Johann skrev:
Hei takk for alle svar her. Veldig fint å få høre så mange positive reaksjoner på min post. Sommeren er her og alt ligger til rette for litt romantikk og søt musikk.

Nå er det tid for å komme seg ut og flørte litt. Jeg får starte min jakt på en eller annen jeg kan skjemme litt bort i sommervarmen.

Kanskje vi treffes. Lykke til med flørtingen ;)

Jeg er også nysingel, og litt på flørtern! ;) Har vært i forhold så lenge, at jeg husker ikke helt hvordan det er å date.... ;)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
  Johann skrev:
Jeg er litt interessert i å høre fra dere kvinner hvor en må gå for å finne skikkelige jenter. (jordnær, snill, mellom 22-30, glad i turer og aktivitet og godt humør er mine hovedpreferanser)

Jeg opplever at en går glipp av mange hyggelige damer, som gjerne ikke går ut på byen i det hele tatt, men heller på private fester, eller holder seg hjemme.

Jeg tror ikke det er noen SPESIELLE steder man må gå for å trefte skikkelige damer/menn. Men at man kan treffe dem når man minst aner det. F.eks på steder som bussen, på gaten, kino, butikken o.l.

Jeg traff min tilkomne oppe hos min kommende svigermor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Enig med den over ja, selv traff jeg min tilkommende hos min kommende svigermor. Merkelig, hun og jeg ble kjent, også spleiset hun meg med sønnen sin!

Og bra var det, for hun bare visste at vi passet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På blink.dagbladet.no finner du veldig mange forskjellige typer mennesker da. Men det er så mange der at du seff finner mange som ikke passer også. Bruker du littt tid og er seriøs så er det mange fine mennesker der. Men, som på byen og andre steder: en haug useriøse.

Hilsen

Nina S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihei

Til dels enig med deg. Om man bør jakte på nett eller i virkeligheten avhenger jo av mange faktorer... Dersom man befinner seg i Oslo er jo marka et godt alternativ til nett, men for single der ute som ikke finner seg noen i sitt miljø eller på sitt bosted (liten by- labert utvalg, som i mitt tilfelle.. he he...), så kan det faktisk lønne seg å legge ut en aldri så liten profil på nett...og eliminere alle useriøse konsekvent selvsagt... :) Bra du har begynt å få positive resultater i Guds frie natur... Da ser du hvordan jentene ser ut uten sminke også!!! :sjarmor: Masse lykke til til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cecilia_*
  Gjest skrev:
På blink.dagbladet.no finner du veldig mange forskjellige typer mennesker da. Men det er så mange der at du seff finner mange som ikke passer også. Bruker du littt tid og er seriøs så er det mange fine mennesker der. Men, som på byen og andre steder: en haug useriøse.

Hilsen

Nina S.

Æsj, nettannonser er bare fortsatt for nerder og litt sånn sosiale tapere. Dessverre, men sant.

Real life er faktisk best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...