johanne Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har en veldig uvane med å sitte å spise når jeg sitter ved datan eller foran tv. Dette vet jeg det er mange som sliter med. Jeg klarer nesten ikke se et tv program uten å putte noe i munn. Jeg prøver å holde meg til sukkerfrie pastiller og frukt, men desverre så hender det også ofte at det blir andre mindre sunne alternativer. Jeg skulle gjerne gått ned noen kilo, og klart at det er mange andre ting som spiller inn da. Men jeg føler at om jeg får vekk denne uvanen så er jeg alerede et stykke på vei. Jeg spiser faste måltider ellers på dagen, men det hjelper ikke, jeg er like sjesken når jeg sitter foran tv (selvom jeg nettop har spist middag!) Er dette psykisk? han noen noe råd på hvordan slutte med dette?
iviking Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Det er rett og slett en godt innarbeidet vane, den kan sikkert brytes med litt insatts. F.eks kan du jo drikke mye vann før du skal se tv, slik at du ikke blir så sulten, eller kan du jo spise noe sunt f.eks frukt hvis du føler du må spise når du ser tv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå