Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i ferd med å avslutte The Deep Enders av Dave Reardon, en bok jeg fant fordi konen har en YouTube-kanal der hun "debunker" diverse matmyter, "How to Cook That". Han er med og smaker på mat og de har reklamert for denne og hans andre bok som jeg ikke kommer til å lese. 

Boken har handling fra en liten (ekte) kystby i Vest-Australia under den andre store uenigheten, rett etter Pearl Harbour, med skrekk for japanerne som et veldig bakteppe. Hovedpersonene er to gutter i tenårene, en som flyttet dit fra Hawaii i begynnelsen av boken og en som har bodd i området i generasjoner, i hvert fall i den ene slektslinjen. Det er også fattigdom og perledykking med. Det er altså lite som treffer en nesten 50 år gammel dame som helst holder seg på land om ikke båtene er av en viss størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kongene av Kongeparken av Maren Skolem. 

Anonymkode: 2957b...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Februar! Elsker denne appen! 😍Screenshot_20250302_070452_Bookmory.thumb.jpg.a80df29a8f1f9ec4f97b8e28bb7e61ba.jpg

Har hatt noen hekter, først Jojo Moyes og så Solvej Balle (sinnsykt bra bøker, klarer knapt å vente på nr 6!). 😍

25. begynte jeg på Levende og Døde av Han Kang, og den burde jeg ikke lest, bra skrevet, men så grotesk at jeg brukte nesten én uke på den, og det gjør det ti ganger verre at det er historisk korrekt. 😭

Kommer ikke til å lese flere bøker fra den forfatteren. 😭

Anonymkode: 4e4f9...eab

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Februar! Elsker denne appen! 😍Screenshot_20250302_070452_Bookmory.thumb.jpg.a80df29a8f1f9ec4f97b8e28bb7e61ba.jpg

Har hatt noen hekter, først Jojo Moyes og så Solvej Balle (sinnsykt bra bøker, klarer knapt å vente på nr 6!). 😍

25. begynte jeg på Levende og Døde av Han Kang, og den burde jeg ikke lest, bra skrevet, men så grotesk at jeg brukte nesten én uke på den, og det gjør det ti ganger verre at det er historisk korrekt. 😭

Ser at du bare har lagt inn ferdige bøker. Husk at du kan legge inn progressjon også. Altså hvor langt du kommer hver dag. Det er det jeg gjør og hvorfor det er minst en bok hver dag hos meg. Jeg leser lange bøker, så det blir jo sånn, men det går med korte bøker også, naturligvis. Bare råd, ikke bare til deg, men til andre som vil bruke appen :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilken app er dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fabelaktige kvinnene på Grand Hôtel av Ruth Kvarnström-Jones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia83 skrev (4 minutter siden):

Hvilken app er dette? 

Den heter Bookmory

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (12 minutter siden):

Den heter Bookmory

Den skal jeg sjekke ut! Mange takk! 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det besatte huset av Johanne Scheen Jahnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 7.10):

Jeg har nettopp lest Dette er ikke farvel av henne, der hun tar opp tråden fra den boka du forteller om, der hun skriver om en enda større massakre i Sør-Korea, en massakre som antageligvis var støttet av det amerikanske militæret (Koreakrigen). Selv om den siste delen handler mye om å leite i ruinene etter de som forsvant, om mareritt, om hvordan det påvirker familier i dagens Sør-Korea, så skriver hun så godt at jeg leste ut boka i løpet av et par dager. Mye av boka består av en snøstorm og som andre har påpekt er hun som en eskimo, hun har minst 40 forskjellige ord for å snakke om snø, men her i boka betyr snø å legge et lokk over, gjemme. Kanskje noe av det beste jeg har lest.

Ikke gi henne opp!   

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette forandrer alt av Ingvild Hegge Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ferdig «1178 netter - historien om et tvangsekteskap« igår. Sterk historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...