Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Harlekin skrev (6 timer siden):

God bok! Jeg har lest den én gang før, nå fikk jeg lyst til å lese den igjen.

Ja, det er en klassiker som jeg kan lese flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callista skrev (8 minutter siden):

Ja, det er en klassiker som jeg kan lese flere ganger. 

Hvorfor er denne så bra, synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hushjelpen» av Freida McFadden. Ikke akkurat den beste karakteroppbyggingen jeg har vært borti, og troverdigheten i en del av det som skjer kan vel diskuteres. Om man klarer å ikke analysere den så alt for mye, så er den er veldig spennende. Har lest rundt 120 sider nå, og jeg merker at den blir mer og mer vanskelig å legge fra seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 time siden):

Språket, handlingen, i tillegg til at den antagelig var den mest feministiske boken på 1800-tallet. Jane Eire viser styrke og utholdenhet i et kvinnefiendtlig samfunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enken av Helene Flood. Denne har ligget i bokhyllen en stund, og siden jeg likte de to forrige bøkene henns, begynte jeg å lese den nå. Spent på om den er like bra….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En biografi om Dostojevskij. Leste akkurat Dobbeltgjengeren, den er hysterisk festlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/26/2024 at 6:19 PM, Capazitet said:

Både søsteren min og jeg som er veldig forskjellige, relaterer dypt til denne boken. Den er best på orginalspråket. Den er ekstremt interessant i tematikken, og har uvanlige og varierte vinklinger på personer. Hun er en underdog med ryggrad, kompromissløs i møte med urettferdighet. Veldig sterk slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Sunshine* skrev (På 26.6.2024 den 18.57):

«Hushjelpen» av Freida McFadden. Ikke akkurat den beste karakteroppbyggingen jeg har vært borti, og troverdigheten i en del av det som skjer kan vel diskuteres. Om man klarer å ikke analysere den så alt for mye, så er den er veldig spennende. Har lest rundt 120 sider nå, og jeg merker at den blir mer og mer vanskelig å legge fra seg!

Og jeg leser "Husjomfru" av Edvard Hoem, men den starter litt tregt - men vet av erfaring fra de andre bøkene hans at man blir dratt mer og mer inn, og når boken er lest nesten "savner" man karakterene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Hva som helst er mulig» av Elisabeth Strout. 

Anonymkode: aded9...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss_Sunshine* skrev (På 26.6.2024 den 18.57):

Freida McFadden er en av mine "guilty pleasures" innen psykiske thrillere. Det er bøker jeg utelukkende leser for å underholdes og for å lese noe som ikke krever særlig av innsats/konsentrasjon. Jeg leser mye, typ 200+ bøker i året, og mye er såkalt "kvalitetslitteratur" og kanskje nettopp derfor setter jeg skikkelig pris på forfattere som Freida McFadden som skriver denne type bok som ikke er "dritbra", men heller ikke forsøker å være det! Det er akkurat det jeg trenger en gang i blant og dersom en klarer å legge vekk den kritiske stemmen som skal finne logiske brister er dette fantastiske bøker å koble av med. Det sagt, hadde jeg kun lest "denne type" bok hadde jeg nok gått veldig lei og kanskje heller ikke fått øynene opp for alt det andre litteraturen har å by på. Med andre ord: alt til sin tid, og heldigvis kan en velge bok basert på humør og dagsform slik at en stadig kan ha gode leseopplevelser. Og, jo mer en leser, dess enklere blir det å finne frem til ", riktig" bok:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forandre seg. Metode. av Edouard Louis. 

Anonymkode: a1d7b...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lytter til "Shatter me" av Tahereh Mafi. Er riktignok kun 20 minutter inn i lyttingen så har ikke fått gjort meg så stor formening enda. 

Leser "The Jasad Heir" av Sara Hashem. Spennende, mystisk preg over hovedkarakteren så langt.

Anonymkode: 0299a...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...