Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser Ali Smith - Andre Tider og den er selvfølgelig meget god som Ali Smith sine bøker alltid er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Marriage Act, John Marrs

Lenge siden jeg var så hekta på en bok! Har likt alle de tidligere bøkene hans også, og denne leverer virkelig! Veldig gøy at det refereres til ting som skjedde i to av de tidligere bøkene (den første som handlet om DNA-prøver som kunne avsløre din sanne kjærlighet, og den andre som handlet om selv-kjørende biler) på en slik måte at du ikke ville tenkt over det om du ikke kjente til bøkene, men akkurat nok til at det er gøy for dem som har lest dem. 

Det fortelles fra en rekke ulike ståstedet/karakterer, og det er aldri forvirrende til tross for stort persongalleri. Det handler i korte trekk om The Pact, som er en form for giftemål hvor en overvåkes og hvor det utdeles økonomiske gevinster (som lavere skatt, bedre hus osv). Vil ikke "spoile" noe så lar det bli med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med Tress of the Emerald Sea, nå er det tilbake til gjenlesing med podcast-følge og de har kommet litt igang med Rythm of War. Tress er noe av det morsomste jeg har lest av Brandon Sanderson, RoW er litt tregere, men også bra! (Podcasten er selvfølgelig The Cosmere Deep Dive Podcast og de leser i det jeg anser som "riktig" rekkefølge, etter utgivelsesdato (ihvertfall på hovedbøkene). Derfor kommer de nok tilbake til Tress igjen etter RoW og Lost Metal)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (På 24.1.2023 den 22.00):

The Marriage Act, John Marrs

Lenge siden jeg var så hekta på en bok! Har likt alle de tidligere bøkene hans også, og denne leverer virkelig! Veldig gøy at det refereres til ting som skjedde i to av de tidligere bøkene (den første som handlet om DNA-prøver som kunne avsløre din sanne kjærlighet, og den andre som handlet om selv-kjørende biler) på en slik måte at du ikke ville tenkt over det om du ikke kjente til bøkene, men akkurat nok til at det er gøy for dem som har lest dem. 

Det fortelles fra en rekke ulike ståstedet/karakterer, og det er aldri forvirrende til tross for stort persongalleri. Det handler i korte trekk om The Pact, som er en form for giftemål hvor en overvåkes og hvor det utdeles økonomiske gevinster (som lavere skatt, bedre hus osv). Vil ikke "spoile" noe så lar det bli med det.

Er dette en dystopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capazitet skrev (38 minutter siden):

Er dette en dystopi?

Ja, den kan nok passe in der. Ser at den beskrives med bruk av ord som både scifi og dystopi

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Vitalogy

Våpen, pest og stål – Menneskenes historie gjennom 13 000 år - Jared Diamond

Endret av Vitalogy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...