Gjest Spook Skrevet 19. mai 2015 #7841 Del Skrevet 19. mai 2015 The slow regard of silent things - Patrick Rothfuss Etterpå tror jeg at jeg skal starte på The Way of Kings: The Stormlight Archive - Brandon Sanderson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 19. mai 2015 #7842 Del Skrevet 19. mai 2015 A Happy Death av Albert Camus, liker han veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekopp1 Skrevet 20. mai 2015 #7843 Del Skrevet 20. mai 2015 Akkurat lest ferdig "Et helt halvt år" av Jojo Moyes Den har jeg også lest, og syns den var nydelig. Nettopp begynt på "Den ene pluss en" og håper den er like bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 20. mai 2015 #7844 Del Skrevet 20. mai 2015 The Shining av Stephen King. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 20. mai 2015 #7845 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Jeg mener de ranker ganske høyt, ja. De er for science fiction det Ringenes Herre er for fantasy.*klipp*Flotte greier! Da skal jeg vurdere å skaffe meg bøkene som ekte bok, eller eventuelt ebok. Har alltid slitt med å lese ting som ikke er artikler og lærebøker, men fant nylig ut grunnen til dette, så da kanskje jeg kan trene meg opp litt på det her.Problemet er rett og slett at jeg begynner å se for meg alt som forklares, og begynner å konsentrere meg om hvordan senen er satt opp og ser ut, og hvordan alle folka ser ut osv, så jeg greier rett og slett ikke få med meg handlinga Dette er jo ikke et problem med faktabøker, i og med at det ikke er noen sener eller folk... 30 år tok det å finne ut av det her Endret 20. mai 2015 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 20. mai 2015 #7846 Del Skrevet 20. mai 2015 Pop goes the weasel - M.J. Arlidge Han har skrevet en annen bok jeg leste i fjor, Eeny Meeny, og den var fantastisk spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. mai 2015 #7847 Del Skrevet 21. mai 2015 The slow regard of silent things - Patrick Rothfuss Etterpå tror jeg at jeg skal starte på The Way of Kings: The Stormlight Archive - Brandon Sanderson Da har du noe å glede deg til! ---------- Jeg leser for tiden: Brandon Sanderson - Alcatraz vs. the Evil Librarians (på lydbok), som er er utrolig kul og lett young adult lesning. Og Morgan Rice - The Sorcerer's Ring. Denne ''kjøpte'' jeg til Kindle'n kun fordi den kostet 0 dollar. Synes det er en jentete episk fantasy-bok, for å si det på en teit måte. Vampyrromanse turned episk fantasy - selv om det ikke er sammenlignbart i det hele tatt. Den kunne ha vært awesome, men så blir den helt okay+ fordi den ikke går nok i dybden på et vis. Eh, vanskelig å forklare. Jeg oppdaget nettopp at det er 17 (!) bøker i denne serien, så dette er en serie jeg definitivt ikke kommer til å avslutte. Men god underholdning er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 21. mai 2015 #7848 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) . Endret 25. mai 2015 av Moonwalker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7849 Del Skrevet 21. mai 2015 Elsker boka. Anonymous poster hash: ce30e...352 Har du lest "en tid for alt" også? Tenkte jeg skulle lese den etterpå.Anonymous poster hash: 5e64e...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehøna_21 Skrevet 24. mai 2015 #7850 Del Skrevet 24. mai 2015 Leser for tiden Gillian Flynn - Flink pike. Spennende. Også har jeg nettopp begynt på Jhon grren - Faen ta skebnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 25. mai 2015 #7851 Del Skrevet 25. mai 2015 Bok nr 27 i nattmannens datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. mai 2015 #7852 Del Skrevet 25. mai 2015 Chapter House Dune og Heretics of Dune. God Emperor of Dune var veldig bra, selv om den er ganske langsom. Alle bøkene er forresten ganske langsomme. Etter å ha sett filmen Dune ville jeg forestilt meg at det var ganske mye action, men det er ikke tilfelle. De mest interessant tingene skjer i form av indre monolog og spekulasjoner. Ting kulminerer i ganske heftige actionsekvenser, men det er liksom bare glasur på kaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #7853 Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg mener de ranker ganske høyt, ja. De er for science fiction det Ringenes Herre er for fantasy. Jeg er enig med deg i at det er mange fraser som ikke umiddelbart er forståelige. Bøkene er utstyrt med et appendix, så der kan man slå opp ting. Men det går jo ikke når det er lydbok. Så vidt jeg har forstått det så er det ganske mye som er hentet fra muslimske tradisjoner. Bøkenes handling er lagt til en fjern fremtid etter at menneskerasen har vandret ut fra jorden og kolonisert planeter i mange omganger. Det er snakk om mange tusen år. Fremen, den innfødte befolkningen på Arrakis, Dune, er etter alt å dømme av arabisk avstamning, og deres kultur bærer fortsatt preg av det. De bruker fortsatt begreper som "hajj" (pilgrimsferd) og "jihad". http://dune.wikia.com/wiki/Kanly Begreper som "Vendetta" og "the art of Kanly" brukes også. "Kanly" kommer fra tyrkisk, og betyr en svoren fiende. Så når Frank Herbert lar grev Leto Atreides sende et budskap til sin fiende baron Vladimir Harkonnen der han avviser et hvert forslag om forhandlinger, og sier at han har erklært vendetta, samt at alle regler i "the art of Kanly" er overholdt, så er det ganske metta med kulturelle referanser. Det finnes selvsagt en wiki. Link vedlagt Oi, denne vil jeg lese! Er det første i en serie?? Jeg leser game of thrones, kampen om jerntronen.Anonymous poster hash: 3fbc8...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 26. mai 2015 #7854 Del Skrevet 26. mai 2015 Oi, denne vil jeg lese! Er det første i en serie?? Jeg leser game of thrones, kampen om jerntronen.Anonymous poster hash: 3fbc8...a81 Dune De bøkene Frank Herbert skrev, er i rekkefølge "Dune", "Dune Messiah", "Children of Dune", "God Emperor of Dune", "Heretics of Dune" og "Chapterhouse: Dune". Handlingen i filmen "Dune" er fra den første boka. Det er også laget en miniserie basert på "Children of Dune", som selvsagt heter "Children of Dune". Frank Herbert hadde flere bøker på beddingen, men han ble ikke ferdig med prosjektet. Basert på notater og korrespondanse som han etterlot, ble det skrevet en serie bøker til. Sønnen til Frank Herbert tok initiativet, men han rekrutterte en eller flere ghostwritere. Sikkert ikke noe problem. Herbert var stor da han døde, og Dune-syklusen hadde vært et respektert verk i 20 år, fra 1966 til 1986, da Frank Herbert døde. Flere av bøkene var prisvinnende. Mange liker Frank Herberts bøker, deriblant meg selv, mens andre sverger på at det er håpløst å forstå hva handlingen går ut på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessConsuela Skrevet 26. mai 2015 #7855 Del Skrevet 26. mai 2015 Leser The Game av Neil Strauss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 26. mai 2015 #7856 Del Skrevet 26. mai 2015 Akkurat lånt "sønnen" av Jo Nesbø på norsk. (bor i Sverige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. mai 2015 #7857 Del Skrevet 26. mai 2015 Bienes død av Lisa O'donnell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 27. mai 2015 #7858 Del Skrevet 27. mai 2015 Har endelig tid og energi til å lese! :D The Left Hand of God - Paul Hoffman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 27. mai 2015 #7859 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Den har jeg også lest, og syns den var nydelig. Nettopp begynt på "Den ene pluss en" og håper den er like bra. den er det, nesten bedre nå leser jeg leserommet av Carole Lanham og blir noe provosert... Endret 27. mai 2015 av makkapakka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metempsychosis Skrevet 27. mai 2015 #7860 Del Skrevet 27. mai 2015 Da har jeg gjenopptatt Murakami, og har nettopp begynt på 1Q84 (bok 1). Gleder meg til å lese meg innover i boken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå