Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

nå holder jeg på med Da Vinci Koden av Dan Brown.. er kommet halvveis nå... skal begynne på kap 52... både gleder meg og gruer meg til å se filmen

Da kan du glede deg til Engler og Demoner av Dan Brown. Den synes jeg faktisk er et lite hakk BEDRE enn førstnevnte!

Mye spenning og "race against the clock" gjør at man biter litt negler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har lest noe av søsteren til Charlotte og Emily Brontë og har noen synspunkter på det? Lurte å kanskje lese noe av henne neste gang igjen. Anne Brontë(?) heter hun vel :)

Jeg har nettopp lest "The Tennant of Wildfell Hall" av Anne Brontë, og anbefaler den gjerne. :) Har også "Agnes Grey" liggende på vent.

For øvrig har jeg nettopp vært på hjemstedet til Brontë-søstrene, og sett noen av stedene som inspirerte dem, bl.a. de åpne heiene, og gården som kanskje er "Wuthering Heights". Sannsynligvis er den ikke det, men morsomt likevel!

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg ferdig med stormfulle høyder (wuthering hights) av Emily Brontë. Den var bare helt fantastisk! Anbefales på det varmeste! :) Nå har jeg så vidt begynt på Emma av Jane Austen.  Før dette leste jeg iskaldt bedrag av Dan Brown, den var også kjempespennende!

Noen her som har lest noe av søsteren til Charlotte og Emily Brontë og har noen synspunkter på det? Lurte å kanskje lese noe av henne neste gang igjen. Anne Brontë(?) heter hun vel :)

Jeg har lest Agnes Grey og The Tenant of Wildfell Hall. Min favoritt er Agnes Grey. Boka handler om ei jente som arbeider som guvernante for noen forferdelige barn, Bloomsfield-barna. Boka forteller en historie om den hensynsløse materialismen og den victorianske sjåvinismen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart ferdig med "Blacklist" av Sara Paretsky. På nattbordet ligger tre bøker klar: "Voyager", "Drums of Autumn" og "The Fiery Cross". De er bøkene 3-5 i Diana Gabaldons Outlanderserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få meg på, for faen, av Olaug Nilssen. Synes den er bra, men (som de andre romanene hennes) litt rotete i tematikken, kanskje. Liker noen partier veldig godt (og digger språket), men lurer noen ganger på hva hun egentlig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat lest ut Doppler, og fikk en påminnelse om hvorfor Erlend Loe er helten min. :-D Bøkene hans får meg alltid i godt humør.

Neste på listen blir vel Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd, bare fordi jeg "må". (Fikk den gratis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...