Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_rsa_*

Nettopp ferdig med "Den tidsreisendes kvinne".

Unødvendig lang, men likevel bra. Gråt da jeg leste slutten. (Kan ikke huske sist en bok fikk meg til å gråte. Mulig jeg har vært litt stressa i det siste :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Udødelighet av Milan Kundera

Jo mer jeg leser, jo mer jeg liker den. Var litt usikker om formen i begynnelsen, men han har utrolig mye bra å si. Av og til blir jeg nesten usikker om det er skjønnlitteratur eller et essay med bilde-aktige eksempler. Med det er akkurat dette jeg liker med Kundera, han utfordrer tankene dine :)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en periode med hjernedød krim er jeg nå over i litt mer heavy litteratur.

Pendler mellom Forbrytelse og straff- Fjodor Dostojevskij og

verseromanen Jevgenij Onegin av Aleksandr Pusjkin (på nynorsk!!)

Altså det vil si: Forbrytelse og straff har jeg holdt på med, mens Onegin fikk jeg endelig lånt på biblioteket i dag. Blir spennende. Var samtidig innom musikkavdelingen og fikk lånt cd med Tchaikovskijs opera av boka- så nå skal stemningen sitte godt!

Edit: Skal innrømme at jeg valgte "light" versjonen av Onegin. Mistet helt motet av verseboka- så da satt jeg meg ned med operaen på Ipoden og leste all tekst samtidig.

Vanligvis er jeg veldig sta når det gjelder å slite meg gjennom bøker- men her måtte jeg bare gi tapt.

Endret av Reveal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo Lastvagnar av Erlend Loe, Hamsuns beste, senere verker (har nettopp blitt ferdig med Markens Grøde og skal begynne på Landstrykere) og Adressebøkene av Nils-Øivind Haagensen (dikt). Jeg er håpløs når det kommer til å lese en bok om gangen, og sjonglere gjerne mellom flere, selv om det kanskje ikke er den beste måten å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte på Camilla Lackberg, Steinhuggeren nettopp ! Akkurat ferdig med Anna Gavalda ,saman er ein mindre aleine, anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forferdelig. Nå har jeg flere påbegynte bøker: Stormens tid (for 2. gang), Loven om tiltrekning - arbeidsboken, Hellige valg, Riket som ikke kom.

Jeg har også holdt på med Pike med perleøredobb, og den har jeg fullført i dag.

Glemte én som jeg også har startet på: Tusen strålende soler.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...