Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Nå veksler jeg mellom Anne-Kat Hærlands "Krig og fred og religion og politikk og sånt" og Meg Cabots "Every boy´s got one".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i det siste lest:

* Victoria av Hamsun - aldeles skjønn. :)

* Den misunnelige frisøren - noveller av Lars saabye Christensen - OK.

* Den blinde mannen i Sevilla - Robert Wilson. Fengende og intrikat plot, men noe dårlig oversatt og en fryktelig skuffende slutt.

* Vår mann i Havana - Graham Greene. OK, men sikkert mest fordi jeg har vært i Havana. Fikk litt assosiasjoner til at dette må være en typisk tolkningsbok i videregående skole.

Den neste blir nok Og bakom synger skogene av Trygve Gulbrandsen, jeg tråler mammas gamle bøker om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte så godt Myren av Arnaldur Indriðason at jeg nå er i gang med Røsten, som virker lovende den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sidenjeg selv er så glad i å lese bøker er jeg nysgjerrig på hva andre leser/har lest til enhver tid.

Jeg har selv akkurat avsluttet en bok av Anne B Ragde som heter "En tiger for en engel"

den anbefales virkelig, flott skrevet som alle Ragdes bøker

Nå har jeg begynt på en romanserie som heter "Bergfoss" Måtte bare ha noe enkel undeholdning som ikke krever så mye tankevirksomhet i en travel hverdag....og det funker.

"Drageløperen" av Khaled Hoseini. Anbefales varmt! Ellers holder jeg på med "Damenes detektivbyrå 1", nr. 2 i serien. Anbefales også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillit i tusen biter av Helena von Zweigbergk. Kjedelig og klisjefylt.

Hm. Hvorfor leser du den da? Hadde ikke jeg giddet. Kjedelig bok=bortkastet tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skya

Nå er jeg godt i gang med Stieg Larsson - Jenta som lekte med ilden, og den er veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

John Irving: A Prayer for Owen Meany. Nå liker jeg den ganske godt; forrige gang jeg forsøkte fikk jeg hetta av alle de store bokstavene.

Neste på programmet er Historikeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er trikken i ditt liv."

Har ikke helt sansen for den. Sitter med en følelse at dette er en stemme jeg har hørt flere ganger og dette er en type fortelling jeg forlengst har hørt nok ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unni Lindell - Rødhette. Diggbar bok. Men fulgte ikke helt med når jeg leste begynnelsen og ramlet helt ut og måtte begynne på nytt. Den er litt spesiell.

Skal begynne på Harry Potter-serien snart, og satser på å bli ferdig akkurat til bok nummer 7 kommer ut. Er litt usikker på hvor lang tid jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unni Lindell - Rødhette. Diggbar bok. Men fulgte ikke helt med når jeg leste begynnelsen og ramlet helt ut og måtte begynne på nytt. Den er litt spesiell.

Skal begynne på Harry Potter-serien snart, og satser på å bli ferdig akkurat til bok nummer 7 kommer ut. Er litt usikker på hvor lang tid jeg trenger.

Hvis du blir hekta, og har tid til å lese ofte, så ville jeg tippe et par uker... (Det er omtrent den tida jeg bruker på å lese serien når jeg har ferie. )

De første tre bøkene er jo ganske små og søte, og tar ikke mer enn en dag eller noe hver...

Jeg holder på med 5. boka i "wheel of time" - serien av Robert Jordan. Må ta meg sammen og lese litt, for ellers så detter jeg ut av det, slik jeg gjorde sist jeg leste serien. (Men det er veldig spennende, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen av Haruki Murakami. Veldig bra så langt (er på side 150 eller noe). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...