Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg lest tre bøker (har vel en tredel igjen av den siste). Anbefaler alle tre! "Salaam Brick Lane" av Tarquin Hall (både morsom og tankevekkende). "A year in the Merde" og "Merde Actually" av Stephen Clarke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå holder jeg på med Da Vinci Koden av Dan Brown.. er kommet halvveis nå... skal begynne på kap 52... både gleder meg og gruer meg til å se filmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Grisham: Det malte huset.

Er akkurat startet men den virker veldig bra, så er jeg også glad i det meste han skriver da.

Ferdig med den!.. Likte den veldig godt. Nå er jeg godt i gang med "Stevningen" av John Grisham. Liker den også godt, sålangt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Vær så snill, vær stille, vær så snill, som er en samling av Raymond Carvers noveller. Jeg skulle gjerne lest dem på originalspråket, men jeg fikk ikke tak i en engelsk utgave på biblioteket.

Jeg har fått dilla på noveller den siste tiden. Jeg tar gjerne imot anbefalinger av gode noveller/novellesamlinger av norske forfattere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha hoppet av gert Nygårds Alkymisten, begynte jeg på Millies Flørt av Jill mansell. men huff...... Bare to av hennes 17 utgivelser har kommet på norsk, og det holder egentlig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger ang Wilbur Smith :)

Jeg har nå kommet igjennom alle de tre Egypt bøkene hans og disse likte jeg kjempegodt. Holder på med Courtney familien nå og er enig i at disse ikke er like bra.

Dere andre som likte WS, har det noe annet å anbefale i samme sjanger? Selv liker jeg godt Ken Follett, tror jeg har lest alt av han og synes han har mye bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett aldri bare en bok av gangen. Jeg har ofte en 3-4 stykker liggende samtidig (de fleste faglitteratur).

Ved senga nå har jeg liggende en tjukk bok med mange av national geographic sine mest kjente portretter gjennom tidene. Så har jeg en tjukk blekke om photoshop, en bok om ashtanga yoga, og snart kommer det en bok i posten om A. Maslow sine teorier (behovspyramiden bl.a.)

Det er ikke så mye skjønnlitteratur stort sett, men så fort jeg får litt tid vil jeg gjerne lese "Isfolket" av Margit Sandemo. Da skulle jeg ha litt og lese på senga framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensum norsk;

Vildanden av Henrik Ibsen.

Genanse og verdighet av Dag Solstad.

Kjærlighet av Hanne Ørstavik.

Ut og stjæle hester av Per Petterson.

Naiv Super av Erlend Loe.

Maskeblomstfamilien av Lars Saabye Christensen. (valgfritt)

Pensum pedagogikk;

Pedagogiske grunnproblemer - i historisk lys av Erling Solerød.

Læreren i etikkens motlys av Trygve Bergem.

Den skal tidlig krøkes... - Skolen i historisk perspektiv av Tove Aarsnes Baune.

Læreres profesjonskunnskap av Liv Sundli og Føydis Oma Ohnstad.

Lærerarbeid og skolekultur av Andy Hargreaves.

Rom for handling av Lars Helle.

Pensum KRL:

Relgions- og livssynsdidaktikk - en innføring av Helje Kringlebotn (red.), Ruth Danielse, Levi Geir Eidhamar, Hans Hodne, Geir Skeie og Geir Winje.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Utenom ørten pensumbøker som skal studeres fra begynnelse til slutt, har vi en del romaner vi skal lese i forbindelse med engelsk.

Nå er jeg straks ferdig med "Private Peaceful" Michael Morpurgo.

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...