Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Etter som jeg har forstått er denne boka egentlig en serie som har gått i The Scotsman, og da bør det vel være ganske enkelt for at leserne skal klare å følge med. Higer ikke etter å lese mer av han, nei. Har ikke lest The No. 1 Ladies' Detective Agency som kanskje er hans mest kjente bok, men har hørt om noen som har prøvd men gitt opp fordi de rett og slett syntes det ble for kjedelig.

Denne har jeg hørt på lydbok i sommer og den var forferdelig kjedelig! Det gikk greit å høre igjennom alle cd'ene når jeg var ute og kjørte, men jeg hadde aldri orket å sette meg ned og lese en sånn bok. Den var ikke spennende, veldig forutsigbar, og veldig lite engasjerende. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Jeg har akkurat blitt ferdig med Berlinerpoplene og nå har jeg begynt på Eremittkrepsene :)

I tillegg til disse og de andre bøkene jeg har lest, har jeg hørt disse lydbøkene i sommer:

doppler

damenes detektivbyrå nr 1

drapet på harriet khøn

Og derr var sommeren

Jeg må si jeg har lest masse i sommer til en forandring! Jeg hadde helt glemt hvor godt det er å slappe av med en god bok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skal jeg begynne på Stormfulle Høyder av Emily Brontë. Etter det skal jeg lese Emma av Jane Austen. Elsker gamle engelske klassikere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp lest ferdig berlinerpoplene og eremittkrepsene. Har kommet halvveis i Stolthet og fordom :-D

Endret av Eira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurdere også å lese Stormfulle Høyder av Emily Brontë.... Skal først pløye gjennom Northanger Abbey mens jeg er på ferie. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leser jeg den gamle engelske klassikeren 'North and South' av Elizabeth Gaskell for nte gang. Så fantastisk fin bok!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Akkurat nå leser jeg ei bok som heter: "drep ikke en sangfugl" Husker ikke forfatteren. Den handler om raseskillet i USA.

Den er virkelig bra!

Ellers så er jeg akkurat ferdig med "Drageløperen" for de som ikke har lest den: løøøøøp og kjøp!(eller lei den på biblioteket ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harper Lee skrev Drep ikke en sangfugl. Har bare lest To Kill a Mockingbird (orginaltittelen) på engelsk, en av mine favoritter. Det samme er filmen med Gregory Peck.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med fjerde og siste bind i en romanserie om Julius Cæsar. Anbefales veldig, forfatteren heter Conn Iggulden. Og i alle fall første bind foreligger på norsk; serien heter Keiseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke av flekken med bienes hemmelige liv .. Jeg har liksom ikke lyst til å l ese fordi jeg vet det er den boken som venter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Grisham: Det malte huset.

Er akkurat startet men den virker veldig bra, så er jeg også glad i det meste han skriver da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bokgjest

Er akkurat ferdig med Den evige jøde av Bergljot Hobæk Haff. Hun er en god forteller, og selv om handlingen foregår på 1500-tallet med kjetteri og inkvisisjon, bålbrenning og forfølgelse så er temaet like aktuelt i dag (dessverre). Men; en drivende god historie! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenikktårnet av Anne B. Ragde (lydbok)

Hvordan er denne?

Har du lest berlinerpoplene og eremittkrepesene? Jeg er nysgjerrig på hvordan arsenikktårnet er i forhold for jeg elsket de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat avsluttet Mord i prestegården av Agatha Christie.

Jeg fatter ikke hvorfor jeg føler jeg bør like og lese krim, når jeg så tydelig ikke gjør det. Jeg har lest Fossum, Staalesen, og Nesbø - og kjeder meg like mye når jeg leser krim. Christie var en favoritt da jeg var 12-13 år, men i dag finner jeg svært lite å glede meg over i bøkene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...