Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Da er jeg ferdig med "til jeg finner deg" av Irwing. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om boken i grunn, men jeg kom meg jo gjennom 800+ sider så noe måtte deg jo vært med den boken også.

Nå leser jeg "bienes hemmelige liv". Den har ikke grepet meg enda i alle fall....

Dette er en merkverdig bok, ja! Leste den i våres, og selv om jeg heller ikke var sikker på om jeg likte den, så grep den meg på et merkelig vis. Men den sitter godt i bevisstheten, så jeg tror jeg konkluderer med at det var en bra bok!

Paulo Coelho "Elleve minutter"

Erotisk og romantisk.

Aldeles herlig.

Nyter den her boka virkelig.

Må den aldri ta slutt...

Jeg er hektet på Coelho nå, etter å ha lest både Veronika vil dø og Alkymisten. Elleve minutter blir neste Coelho, for jeg har virkelig falt for han! Veronika vil dø er en usedvanlig bra bok som traff meg rett i hjertet!

Men nå har jeg akkurat fått låne De gales hus (Karin Fossum) , så den blir helgelektyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg prøver å komme meg gjennom Foucaults pendel, av Umberto Eco. men det går tregt. Og jeg pleier å lese fort. Håper den blir mer engasjerende etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunner Stålesen - Svarte får

Begynte på den tidligere i sommer men fikk ikke lest den ferdig da, så jeg prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg er akkurat ferdig med Bienes hemmelige liv og er ikke veldig imponert. For så vidt underholdende nok, jeg kjedet meg ikke, men en del av personene var veldig prototype og historien har jeg hørt før. Kan også spare meg for sånne veldig poetiske beskrivelser av ting. Likte heller ikke det religiøse pjattet.

Nå har jeg begynt på Kompani Orheim (har lest Mannen som elsket Yngve), men vet ikke helt om jeg orker å lese den akkurat nå. Det blir vel deprimerende til tider.

Har også begynt på Jonathan Strange og herr Norell, men får fnatt av alle fotnotene. Får liksom aldri flyt i lesingen. Skal likevel gi den en sjanse etterhvert.

Bøkene som ligger og venter på meg er Balansekunst; Til jeg finner deg; og Dronning Loanas mystiske flamme (Umberto Eco). Vet neimen ikke hvor jeg skal begynne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kermit
Jeg prøver å komme meg gjennom Foucaults pendel, av Umberto Eco. men det går tregt. Og jeg pleier å lese fort. Håper den blir mer engasjerende etterhvert.

Huff ja, snakker om murstein. Min ligger fremdeles knapt halvvlest ved senga.

Sånn ellers holder jeg for tiden på med Cold Moon av Jeffrey Deaver+et par kioskromaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona32_*

Holder på med den siste boka i triologien "Den mørke materien" av Philip Pullman. Anbefales for de som liker fantasy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Holder på med den siste boka i triologien "Den mørke materien" av Philip Pullman. Anbefales for de som liker fantasy.

Den er fin for andre også! Jeg er ikke interessert i fantasy-genrene, men den serien likte jeg veldig godt.

Jeg ble ferdig med Tully i morges, og skal begynne på The Dud Avocado av Elaine Dundy nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden sist har jeg lest

hele bergfoss serien....20 bøker

hundehode av Morten Ramsland

Bunnforhold av Anne B Ragde

og nå har jeg begynt på Alkymisten av Paulo Coelho....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med Illusjonenes bok av Paul Auster i går. Er sånn passe fornøyd, var mer fornøyd med Brooklyn Follies som jeg leste på engelsk, men jeg gir meg ikke, skal begynne på New York-trilogien av samme forfatter nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 Scotland Street av Alexander McCall Smith. Helt grei underholdning, kanskje spesielt hvis man har kjennskap til Skottland og spesielt Edinburgh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 Scotland Street av Alexander McCall Smith. Helt grei underholdning, kanskje spesielt hvis man har kjennskap til Skottland og spesielt Edinburgh.

Synes den var helt grei jeg ogsaa, men McCall Smith er litt oppskrytt synes jeg. Mye klisjeer i spraakbruken og ikke spesielt dype rollefigurer.

Har akkurat lest ferdig the Jane Austen Book Club av Karen Joy Fowler. Veldig grei tog/flylesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var helt grei jeg ogsaa, men McCall Smith er litt oppskrytt synes jeg. Mye klisjeer i spraakbruken og ikke spesielt dype rollefigurer.

Etter som jeg har forstått er denne boka egentlig en serie som har gått i The Scotsman, og da bør det vel være ganske enkelt for at leserne skal klare å følge med. Higer ikke etter å lese mer av han, nei. Har ikke lest The No. 1 Ladies' Detective Agency som kanskje er hans mest kjente bok, men har hørt om noen som har prøvd men gitt opp fordi de rett og slett syntes det ble for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...