Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Hvordan lager jeg lang '"talestrek" på tastaturet, altså tegnet som viser at jeg siterer noen? Hvilke taster trykker jeg på?
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Ctrl og minus Funker ikke her, men det gjør det i word.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Jeg bruker ikke word. Jeg bruker Open Office. Streken blir kort der.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Da fikk jeg ingen strek i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Hvordan lager jeg lang '"talestrek" på tastaturet, altså tegnet som viser at jeg siterer noen? Hvilke taster trykker jeg på? ← Nå ble jeg kjempenysgjerrig, - jeg prøvde å følge bruksanvisningen du fikk under innlegget ditt for å se hva som skjedde, da jeg ikke aner hva en talestrek er.. Da fikk jeg en tykk, sort, vannrett strek der hvor musepekeren er, og med den kunne jeg starte setninger akkurat hvor jeg ville på hele det blanke word dokumentet... Hva er denne talestreken dere snakker om, for det kan umulig være den streken jeg fikk... den ble jo ikke stående i teksten..
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Nå ble jeg kjempenysgjerrig, - jeg prøvde å følge bruksanvisningen du fikk under innlegget ditt for å se hva som skjedde, da jeg ikke aner hva en talestrek er.. Da fikk jeg en tykk, sort, vannrett strek der hvor musepekeren er, og med den kunne jeg starte setninger akkurat hvor jeg ville på hele det blanke word dokumentet... Hva er denne talestreken dere snakker om, for det kan umulig være den streken jeg fikk... den ble jo ikke stående i teksten.. ← Joda, du har sikkert fått den rette. Streken brukes istedenfor tegnet " for å demonstrere at noe er et sitat.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 Data-kjæresten min lagde forresten en egen oppskrift på "talestrek" i Open Office for meg. Så da ordna det seg.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 Joda, du har sikkert fått den rette. Streken brukes istedenfor tegnet " for å demonstrere at noe er et sitat. ← Jamn hvordan da? Den flytter seg jo rundt omkring på "arket" når jeg flytter på musa... den legger seg jo ikke i teksten...
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Jamn hvordan da? Den flytter seg jo rundt omkring på "arket" når jeg flytter på musa... den legger seg jo ikke i teksten... ← Teite talestrek. Har du Word da? Høres ut som det ble feil da, ja.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 ja, bruker word jeg... men jeg har en maskin som lever litt sitt eget liv da, og det hender også at word ikke oppfører seg normalt. Kanskje jeg skal prøve på nytt...
Gjest Catwoman Skrevet 3. mai 2006 #12 Skrevet 3. mai 2006 Kan man ikke bruke en sånn en bare da: - eller er den for kort?
Malama Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 ja, bruker word jeg... men jeg har en maskin som lever litt sitt eget liv da, og det hender også at word ikke oppfører seg normalt. Kanskje jeg skal prøve på nytt... ← Måtte nå bare prøve jeg da, og fant ut at du antakelig brukte feil "minus" Når jeg bruker den som er ved siden av puntumet får jeg sånn som det, men med minus-tasten på "talldelen" av tastaturet, så fikk jeg en lenger strek ja. Slik som brukes i artikler.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #14 Skrevet 5. mai 2006 Talestrek, tankestrek... http://www.korrekturavdelingen.no/K4Tankestrek.htm
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2006 #15 Skrevet 5. mai 2006 (endret) Måtte nå bare prøve jeg da, og fant ut at du antakelig brukte feil "minus" Når jeg bruker den som er ved siden av puntumet får jeg sånn som det, men med minus-tasten på "talldelen" av tastaturet, så fikk jeg en lenger strek ja. Slik som brukes i artikler. ← Aha.. da skjønner jeg litt mer, men jeg sitter med en laptop som jeg ikke aner hvordan jeg får skilt ut "kalkulatorbiten"... den er jo integrert i bokstavene... Det spiller jo ingen rolle da, jeg trenger ikke den talestreken... jeg ble bare nysgjerrig Endret 5. mai 2006 av mysan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå