Gå til innhold

Betennelse i tolvfingertarmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt gastroskopi og fått påvist en betennelse i tolvfingertarmen...Men hva vil det egentlig si? Er det farlig? De tok nå noen vevsprøver som de ikke har fått svar på enda. Jeg har fått nexium som jeg skal bruke i fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Wenche_*
Jeg har tatt gastroskopi og fått påvist en betennelse i tolvfingertarmen...Men hva vil det egentlig si? Er det farlig? De tok nå noen vevsprøver som de ikke har fått svar på enda. Jeg har fått nexium som jeg skal bruke i fire uker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette i fjor, og fikk vel egentlig aldri noen spesiell forklaring på hva eksakt det var, men det var en betennelse/sår på tolvfingertarmen. Det var visst ikke noe farlig så vidt jeg forstod det og jeg ble bedre i magen ganske raskt etter at jeg begynte på nexium. Jeg fikk også for fire uker, men endte opp med å bruke det i 2 mnd pga endel problemer med syren i magen etterpå.

God bedring, vet hvor ubehagelig det er. :klem:

Et lite råd som jeg ser på meg selv nå i etterkant, sjekk opp at du ikke har fått noen mangler (vitaminer/mineraler) under denne betennelsen når du føler deg frisk igjen :) Jeg hadde store problemer, og klarte ikke spise ordentlig pga betennelsen, nå vet jeg ikke om du er sånn, men det endte opp med at jeg pga det fikk blant annet jernmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...