Gå til innhold

Bursdag, 11 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann blir snart 11 år og nå har planleggingen til årets bursdagsfest sånn smått begynt.

Problemet er at vi ikke helt blir enige om hvilken type bursdag han skal ha.

Skjønner jo at han ønsker seg bursdag som er på lik linje med det vennene hans har. Men dem koster jo penger. Vi har ikke råd til å bruke tusen vis av kroner på bursdagen hans når vi ikke har disse pengene.

Synes det har tatt helt av med disse bursdagsfeiringene nå. Noen har haugevis med venner med på kino og Peppes etterpå, andre har full pakke med Megazone, pizza og overnatting. Jeg kunne remset opp det ene og det andre som faktisk koster en del. Det råeste jeg hørte om var en som tok med vennene på flyvetur i småfly. En og en fikk dem fly en liten tur med bursdagsbarnet. Helt på trynet spør du meg.

Har foreslått grillfest med noen av kompisene og overnatting i telt (er i juni da), men det er jo veldig væravhengig. I tillegg har både vi og pappan hans baby når denne dagen kommer, så det må nesten være greit å kunne ta med de små siden ingen av oss har lett for å få tak i barnevakt.

Er det noen her som har noen forslag til hva man kan gjøre som er litt anderledes, ikke for dyrt, interesant og morsomt for 11 åringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hipsters
Skrevet

Hva en en god gammeldags hjemmebursdag..

Med masse ballonger, pølser, discotek, karaoke, godtri. Be både gutter og jenter så blir det nok en spennende bursdagsfest. Begynner vel å bli litt småforelsket i den alderen. Mulig jeg er fullstendig på jordet og at mitt forslag er utrooolig teit for disse 11 åringene.. :forvirret:

Uansett lykke til håper han får en koselig bursdag :)

Skrevet

Vi har alltid hatt bursdag hjemme uten noe ekstra styr.... Hun som snart fyller 11 pleier å ha hele klassen på grillfest her. Vi setter ut musikken på terrassen, alle synger og danser, spiser mat og griller marshmellows. Etterhvert sprer de seg litt til ulike aktiviteter i hagen; frisbee, fotball, badminton osv. Alle ungene synes dette er dødsgøy hvert år, mest tror jeg det er fordi vi voksne alltid ere med på festen. De synes det er dødsgøy å danse med oss, opptre som wigwam, eller at vi er med på stiv heks etc. Det er ikke så mange av de andre foreldrene som er med å leker lenger. Har overhørt en gutt som sa til min datter: - Du er så heldig du, M., for du har sånne foreldre som gidder å være med på ting!

De andre som har fyllt 11 år allerede har hatt overnattingsbursdag, klassefest (taco mm), og en hadde på et lekeland. Da er ikke hele klassen med, bare noen utvalgte. Det er i det heletatt mange som begynner med mindre selskaper nå som de er så store. Vi sa egentlig i fjor at 10årsdagen var den siste store festen; heretter kunne hun plukke med seg noen få venninner å gå på kino, mcDonalds el noe annet. Men nå som det nærmer seg, så ønsker både jeg og barna å ha reprise på de vanlige grillbursdagene.... :-)

En ting er hvertfall sikert: Det er IKKE nødvendig å henge med på "pengegaloppen" som en del er igang med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...