Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #1 Del Skrevet 30. april 2006 Hei! Jeg sitter og funderer på selve reisen her. Hvis vi tar et rutefly til Bangkok - hvordan kommer vi oss da videre til Hua Hin? For det er vel egentlig ikke så langt, er det vel? Vi reiser med baby, så jeg har ikke lyst til å bruke et eller annet hårreisende usikkert transportmiddel. Tar man fly? Eller går det tog? Noen som vet? Jeg har aldri vært i Thailand, så jeg aner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #2 Del Skrevet 30. april 2006 Vi reiste Bangkok - Cha-am (25 km nord for Hua-hin) og retur med buss. Det tok noen timer, husker ikke hvor mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. april 2006 #3 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg tror også at det går tog, men er litt usikker siden jeg aldri har vært i Hua Hin. Men toget i Thailand er i alle fall mer comfy enn bussen. Særlig siden du reiser med små barn. Innenlandsfly er ikke så veldig dyrt, så det er et alternativ. Reisen til Bangkok er vel lang nok i seg selv, så det er deilig å komme fort frem Sjekk Thai Airways sin side, der finner du sikkert rutetabell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Del Skrevet 30. april 2006 Ta toget fra Bangkok, eller buss fra busstasjonen som ligger nord i byen. Selv leide vi bil med sjåfør den ene veien, og fikk et hotell i Bangkok til å bestille taxi den andre veien den aller første gangen vi var der. Etterhvert blir man tøffere og tør bruke lokale transportmidler. Reis på 2. klasse på toget, det er mye bedre standard enn sammen med alle hønene og de andre husdyrene på 3. klasse..... Turen tar ca 3 timer med tog, litt lengre tid med buss pga svært tett trafikk på veiene nær Bangkok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Del Skrevet 30. april 2006 Reis på 2. klasse på toget, det er mye bedre standard enn sammen med alle hønene og de andre husdyrene på 3. klasse..... Det er da reiser på de laveste klassene som skaper uforglemmelige minner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. april 2006 #6 Del Skrevet 30. april 2006 - Jeg har reist den veien, og vi tok toget ned til HuaHin, men minibuss tilbake til Bangkok. Hotellet ordnet med minibussen, dvs en stor bil med plass til 8-10 stk, airconditioning og salg av tørstedrikker. Siden du har baby med, ville jeg konsultert ett lokalt reisebyrå og spurt om skyss med minibuss,som det finnes mange av der nede.- Det var meget behagelig og ikke dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #7 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er da reiser på de laveste klassene som skaper uforglemmelige minner. ← Ikke med baby, vel ???? Gjør det litt mere safe ved å velge litt bedre standard...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #8 Del Skrevet 1. mai 2006 Tusen takk for gode svar! Det jeg er usikker på med minibuss er sikkerheten. Det er nok neppe babysete i en slik bil. Vi kjørte slik shuttle til flyplassen i New York, og jeg følte meg ikke høy i hatten der vi suste på motorveien på vei til Newark med sønnen min på fanget uten noen sikkerhetsanordning. Derfor kan jo tog være smart. Det skal jeg sjekke opp. Tusen takk! Det er godt poeng at man er veldig sliten etter mange timer på fly, så det er mulig vi legger inn en overnatting i Bangkok. Morsomt å få sett litt av den byen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #9 Del Skrevet 1. mai 2006 Ikke med baby, vel ???? Gjør det litt mere safe ved å velge litt bedre standard...... ← Er jo ikke farlig å reise 3.klasse med baby. Kommer mest an på hvordan type reisene en selv vil, uansett er det ikke snakk om mange timene. Jeg ville valgt 3.klasse fordi det garantert vil gi morsomme opplevelser. Er ikke noe problem å gi mat eller skifte bleie selv om det er 3.klasse. Når det gjelder sikkerhet på veiene, så er ikke den veldig høy - om man kjører buss, minibuss, taxi eller moped, like fort går det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 1. mai 2006 #10 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg ville bestillt en privat bil, det går absolutt fortest og er mest behagelig, og koster ikke mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. mai 2006 #11 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er godt poeng at man er veldig sliten etter mange timer på fly, så det er mulig vi legger inn en overnatting i Bangkok. Morsomt å få sett litt av den byen også. ← En overnatting i Bangkok er ikke dumt. Det er en fantastisk by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #12 Del Skrevet 1. mai 2006 En overnatting i Bangkok er ikke dumt. Det er en fantastisk by! ← Bangkok er spennende, men kan tenke meg at der er forferdelig masete med en baby å være. Dessuten er det mye luftforurensing der. Har selv besøkt byen et par-tre ganger, men med unger ned i 4-års alderen, og opplevde kun en forferdelig redsel for å miste taket i barnehånda og risikere at barna ble borte.... Grøss!! Siste storbyerfaring ble gjort med misntemann på 9 år, og da hadde hun konstruert et borrelåsbånd som var festet både til meg og henne, slik at vi ikke skulle komme bort fra hverandre..... Lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #13 Del Skrevet 1. mai 2006 Når det gjelder sikkerhet på veiene, så er ikke den veldig høy - om man kjører buss, minibuss, taxi eller moped, like fort går det uansett. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå