Claire Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Ser at det er en reklame for Norske Kvinners sanittesforening her på KG. Er det noen her som er medlem? Eller kan fortelle litt om dem (har vært på hjemmesiden deres)? Vurderer å melde meg inn, men har hørt at det bare er eldre kvinner der.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Jeg skulle gjerne meldt meg inn, men Sanitetsforeningen finnes ikke i min kommune. Min mor er med der hun bor; der er hun den yngste. Men jeg synes NKS har gjort veldig mye bra og fremdeles kan spille en viktig rolle i nærmiljøet, så jeg ville ikke tatt det så nøye om jeg hadde blitt den yngste her - noen yngre må jo være de første til å melde seg inn, og en av dem kunne gjerne vært meg. Dessuten er eldre damer ofte veldig koselige og inkluderende, og man kan lære mye av dem, så jeg tror jeg kunne trivdes sammen med damene i NKS Det jeg vet om hva de har bedrevet: Sanitetskvinnene spilte en viktig rolle for arbeidet med å innføre god hygiene i norske hjem, de hadde hjem for enslige kvinner, og for tuberkuløse, og har drevet barnehagen jeg gikk i da jeg var liten de driver også et sykehjem i en av nærkommunene her. Ellers har de mange arrangementer for å skape inntekter til arbeid både i nærmiljøet og andre steder.
Gjest Misha Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Ser at det er en reklame for Norske Kvinners sanittesforening her på KG. Er det noen her som er medlem? Eller kan fortelle litt om dem (har vært på hjemmesiden deres)? Vurderer å melde meg inn, men har hørt at det bare er eldre kvinner der. ← Jeg var medlem for noen år siden her i min hjemkommune, men så ble jeg opptatt med andre ting. Synd egentlig, så jeg skal se på annonsen. Kan man bli støttemedlem? *sjekke*
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Hvor finner man reklamen det snakkes om?
Gjest Misha Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Hvor finner man reklamen det snakkes om? ← Den midterste av knappene til høyre, under rullemenyen for forumvalg. Jeg synes sanitetsforeningen gjør en god jobb og fortjener støtte.
Usikker Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Man kan bli støttemedlem i Sanitetsforeningen. Både lokalt og sentralt. Og JA - den organisasjonen gjør veldig mye bra. Både for lokalsamfunnet og på nasjonalt plan. Så dette er en organisasjon som absolutt fortjener støtte, fra både menn og kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Nei, så langt derifra. Spesielt ikke etter at Knut Nærum snakket om denne foreningen på "Først & Sist" nå sist fredag...
Claire Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2006 Man kan bli støttemedlem i Sanitetsforeningen. Både lokalt og sentralt. ← Men jeg vil være aktiv... Nei, så langt derifra. Spesielt ikke etter at Knut Nærum snakket om denne foreningen på "Først & Sist" nå sist fredag... ← Javel? Hva sa han? Ikke det at det spiller noen rolle hva Knut Nærum sier.
Claire Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2006 Forresten, tusen takk for fint svar, Gjest (innlegg 2).
Rannva Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Javel? Hva sa han? Ikke det at det spiller noen rolle hva Knut Nærum sier. ← Han snakket vel om boken sim, Madonnagåten, som er en parodi på Da Vinci koden. I boken hans er NKS det som denne religiøse organisasjonen er i DVK. Veeeeeldig mystisk organisasjon, NKS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå