Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 68 kg og er 170 cm høy. Funker det å gå turer på ca. 45 min./1 time, et par ganger i uken samt sykle på ergosykkel (med tpasse tung motstand) i 20 minutter et par ganger i uken, samt spise sunt?

Jeg vil gjerne veie 60 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gange er flott trening så lenge du går så fort at du blir god og varm. Høres ut som et flott treningsgrunnlag det du nevner, men du må nok også legge om til et sunt kosthold for å gå ned i vekt.

Mener jeg har lest et sted at kosthold utgjør 80% og trening 20% når det gjelder vekttap.

Lykke til! :)

Skrevet
Gange er flott trening så lenge du går så fort at du blir god og varm. Høres ut som et flott treningsgrunnlag det du nevner, men du må nok også legge om til et sunt kosthold for å gå ned i vekt.

Mener jeg har lest et sted at kosthold utgjør 80% og trening 20% når det gjelder vekttap.

Lykke til! :)

Ah, det visste jeg ikke (det med at kosthold utgjør 80 %).

Takk for kommentar :)

Skrevet

Jeg gikk ned 2-3 kg da jeg begynte å gå til skolen (40 minutter , fire ganger i uken)

Så jeg tror absolutt at gange hjelper ja. :) (for ikke å snakke om at det er langt mer behagelig enn jogging og andre heseblesende aktiviterer :ler: )

Gjest Fruktfat
Skrevet

det viktigste er jo at du beveger deg, og du går eller jogger eller sykler har ikke så mye å si.

Skrevet

Du må se på det i helhet. Man går ikke ned i vekt automatisk om man begynner å gå 2 timer ekstra hver dag, hvis man har et kalorioverskudd.

Skrevet (endret)

Jeg gikk ned 7 kg (fra 62 kg til 55, er 168 cm) da jeg begynte å gå en halvtime hver dag, og reduserte kaloriinntaket mitt 1100-1300 kcal/dag. Altså, gåing er supert (vel og merke i sammenheng med endringer i kostholdet)! :)

Endret av datajente
Gjest Gjest
Skrevet

Jøss, ja det hørtes bra ut. Tror jammen jeg skal begynne å gå mye mer, og samtidig se an kaloriinntaket.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Gikk ned 15 kilo på et halvt år da jeg byttet til en fysisk krevende jobb for en del år tilbake. Hadde fortsatt noen kilo for mye etter fødselen. Den eneste kostholdsendringen jeg gjorde var å bytte ut rundstykkene i lunsjen og gå over til frukt og yoghurt. Men jeg gikk veldig mye i jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...