Gjest gjesta Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Jeg leter etter en aktivitet som kan holde meg i form, men som samtidig er morsom og sosial å holde på med. Så noen på tv som drev med capoeira (og så har jeg jo spilt tekken på playstation.. ) og det ser jo helt utrolig kult ut. Tenk å ha sånn kroppskontroll da! Så lurer jeg, er det noen vits i for meg, med sånn ca null selvtillit og som aldri har greid å slå hjul, å prøve meg på dette? Noen som driver med capoeira som vil fortelle litt?
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Har ingen erfaring med det selv, men kusinen min prøvde seg på det for et års tid siden. Selvtilliten hennes er det ikke noe i veien med, men hun har aldri vært spesielt sportslig av seg. Hun synes det var kjempegøy, og ble tatt godt imot. Det var mange helt nye, og det er jo litt greit. Så slipper en å føle at en driter seg ut forran en hel haug med "proffe". Eneste negative jeg kan huske at hun nevnte var at hun fikk litt problemer med føttene. Mye hard hud og slikt. Hun ble gravid og ga seg med det, men hvertfall da snakket hun om at hun ville begynne igjen når hun fikk mulighet.
Gjest gjesta Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Ja, det var jo på grunn av "utdritinga" jeg nevnte det med selvtilliten.. Syntes hun det var veldig vanskelig? God trening? Takk for svar forresten
Wayah Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har prøvd Capoeira, men bare et par ganger på sommerleir. Det var kjempegøy! Det er helt sikkert at du vil få noen skikkelige utfordringer hvis du begynner å trene Capoeira(som ved de fleste kampsporter), men de aller, aller fleste kampsportklubber som driver noenlunde seriøst vil ta det i et tempo du er i stand til å følge uten å slå lufta helt ut av deg. Drite seg ut gjør alle når de vil lære noe nytt, men det skal ikke være verre enn at vanlige mennesker kan takle det. Jeg har et par kamerater som driver med det i Oslo, send meg mailen din på en PM så skal jeg spørre om de vil ta kontakt med deg og fortelle litt om sporten. Jeg vil i alle fall anbefale at du prøver!
punktom Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Det er mange ferskinger som ikke skilner opp fra ned og foten fra hånden på et nybegynnerkurs i Caoeira. Men et sted må du jo starte, og du er med andre ord ikke alene! Man starter som regel ganske rolig med å lære dansen (ginga) og enkle basic-teknikker.
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2006 #8 Skrevet 5. mai 2006 Jeg skilner vel opp fra ned, men jeg skjønner hva du mener Driver du med capoeira selv? Er det vanskelig å komme inn i? God trening?
punktom Skrevet 9. mai 2006 #9 Skrevet 9. mai 2006 Jeg skilner vel opp fra ned, men jeg skjønner hva du mener Driver du med capoeira selv? Er det vanskelig å komme inn i? God trening? ← Jeg har drevet med det, og har planer med å starte igjen og nei det var ikke vanskelig å komme inn i det. Men nå hadde jeg 10 år med andre kampsporter i bagasjen, da. Det største problemet for meg var at gjennomsnittsalderen var ca 17 år. 15 år uten meg... Men treningen er god, og veldig lystbetont med en stor grad av lek. Kanskje ikke så mye kondisjonstrening, men mer styrke og koordinasjon. Finner jeg en klubb med litt eldre utøvere starter jeg på dagen!
Respect Skrevet 9. mai 2006 #10 Skrevet 9. mai 2006 Jeg leter etter en aktivitet som kan holde meg i form, men som samtidig er morsom og sosial å holde på med. Så noen på tv som drev med capoeira (og så har jeg jo spilt tekken på playstation.. ) og det ser jo helt utrolig kult ut. Tenk å ha sånn kroppskontroll da! Så lurer jeg, er det noen vits i for meg, med sånn ca null selvtillit og som aldri har greid å slå hjul, å prøve meg på dette? Noen som driver med capoeira som vil fortelle litt? Hvor i landet bor du?
Gjest gjesta Skrevet 9. mai 2006 #11 Skrevet 9. mai 2006 Takk for svar Så du tror det kan lønne seg med kondisjonstrening i tillegg kanskje, punktom? Jeg bor i Trondheim. Har fått masse info fra Wayah's kompis, så når det startes opp nybegynner-kurs her til høsten slenger jeg meg med! Det blir spennende
punktom Skrevet 10. mai 2006 #12 Skrevet 10. mai 2006 Takk for svar Så du tror det kan lønne seg med kondisjonstrening i tillegg kanskje, punktom? Jeg bor i Trondheim. Har fått masse info fra Wayah's kompis, så når det startes opp nybegynner-kurs her til høsten slenger jeg meg med! Det blir spennende ← Jeg har selv trent i en klubb i Trondheim. Men ja, kondistrening i tillegg vil nok hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå