fuerza Skrevet 30. april 2006 #1 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Mitt evinnelige forsøk på å ha en dagbok. Må ha et sted å lufte tankene. Dagbok er eneste alternativ. Jeg er så forvirret for tiden. Vet ikke hva jeg vil. Jeg hadde sjansen til å få noe(n) jeg ville ha, men turde ikke satse. I ettertid har jeg skjønt at det kanskje var like greit, for vet ikke om han var rett for meg allikavel. vi er alt for forskjellige, det skjønte jeg i går. Har skjønt det før også, men i går gikk det faktisk inn. Så tviler på at vi kommer til å holde kontakten fremover. Litt trist i grunn, for det er en gromgutt, men vi har ingenting å snakke om. Rett og slett. Plagsomt at en tilsynelatende perfekt fyr, som faktisk likte meg, ikke passer for meg. Vet ikke om det er fordi jeg er kravstor, eller om det er fordi jeg er redd. Forelskelse skremmer meg, og da backer jeg ut med en gang. Jeg trenger tid. Dagen i dag er frustrende, og samtidig frigjørende. Jeg har funnet ut at livet mitt vil ta en ny vendig til høsten. Var litt nervøs for å flytte fra hjembyen min, men nå er jeg klar. Det er ingenting som holder meg igjen her. Ingenting og ingen. Jeg er klar for nye impulser. Håper det går bra. Jeg orker ikke å ende opp i enda et middelmådig klassemiljø. Jeg har aldri vært i en klasse hvor alle er sammensveisa og henger med hverandre på fritiden. Det savner jeg. Jeg savner et fellesskap. Er faktisk litt ensom. Endret 10. januar 2007 av fuerza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nea Skrevet 1. mai 2006 #2 Del Skrevet 1. mai 2006 Gratulerer med dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mai 2006 Takk skal du ha! Dagen i dag har vært som de fleste andre dager for tiden. Ganske dau. Har ikke gjort så mye annet enn å sitte på nettet og sett på tv.. Var på en liten kjøretur. Eeeelsker å kjøre! Var på jakt etter salat som jeg kunne stappe i pitabrødet mitt, men det skal jaggu godt gjøres å finne en pose med salat fra Dole på selveste 1. mai. Ikke en eneste bensinstasjon av alle de TO jeg var innom hadde salat. Dårlige greier. Så jeg måtte ta til takke med raspet gulerot som salaterstatter. Funket bra, god middag hehe, nå er MacGyver på tv! Han siklet jeg etter når jeg var liten Og syntes MacGyver-episodene var ulovlig skumle.. MacGyver fikser alt Aah, sommeren er på vei..herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 7. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2006 I dag har jeg vært ute i solen og latet meg. Prøver å få litt farge. Blender jo alle med den hvit fargen jeg har nå. Men å sitte i solen i langermet jakke er varmt Slitsomt med kroppskomplekser.. men jeg har fått lest en del i en bok jeg prøver å bli ferdig med. Boken er god den. Gleder meg til høsten. Tror jeg. Ting blir kanskje litt mer komplisert enn jeg hadde trodd, men det får heller så være. Er ikke vits i å beskymre seg. Får ta det som det kommer. Ikke mye annet å gjøre. Veldig frustrende å ikke få xxx ut av tankene. Skjønner ikke hvorfor jeg tenker på han. Kanskje fordi ting ble feil sist jeg så han. Siste gang jeg noen gang kommer til å se han. Skulle ønske ting var annerledes. Tror vi begge er skuffet over hvordan ting utviklet seg. Av og til skulle jeg ønske jeg kunne gå tilbake i tid, men ville det ha gjort ting bedre? Jeg vet ikke. For ting ville nok ha vært de samme uansett. Men jeg må si at jeg kommer til å savne han. Rart det der. Lurer på om han tenker på meg..og hva han tenker om meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 10. januar 2007 Hoi, hoi, nå skal jeg begynne å skrive fete-dagbok! Har prøvd å legge på meg i flere år nå uten suksess, men nå skal jeg klare det. Dagbok må vel være en god måte å motivere seg selv på? Jeg prøver å ikke ligge listen så høyt, slik at jeg når målet jeg setter meg, men jeg er så ivrig etter å se resultater at jeg ligger alltid listen så høyt at jeg tilslutt må gi opp. Det er grenser for hvor mye mat en klarer å spise i løpet av en dag.. Jeg har ingen vekt her jeg bor nå, så det blir vanskelig å følge med på om det blir noe progresjon :S men uansett vil jeg gjerne ha flere FASTE måltid i hverdagen, så dette kan ikke bli annet enn bra. Det som blir vanskelig er å ha overskudd til å lage denne maten, må jo prioritere studier og venner også.. Ikke minst må jeg overvinne de dumme tankene som overtaler meg til å skippe planlagte måltider.. Jeg begynner i morgen. Jeg er 169 cm høy, og veide 51 kg i desember. Drømmervekten er 60 kg Dette skal gå bra!! Det MÅ! Har til og med kjøpt 6 kg med karbohydratshaker som jeg ikke vet om jeg liker..kommer i posten om en uke. Spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 11. januar 2007 Da var jeg igang. Klarte dagens mål. Har spist liten yoghurt, 2 shaker, 1 banan, chips (som jeg ikke skulle spist, for den gjorde at jeg var mett til middag og spiste lite av det) litt pasta + kylling, nudler. sier meg fornøyd for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 14. januar 2007 Matplanen min gikk ikke så bra på lørdagen. Spiste ingenting av det jeg skulle, og spiste heller lite. Jeg begynner å skjønne hvordan folk som slanker seg har det, det er jaggu ikke lett å legge på seg heller.. Søndagen har gått bedre. Men jeg har ikke en skrevet matplan å følge. Jeg har bare tatt meg i nakkeskinnet og laget meg mat jeg jeg har antatt det har vært på tide. Så langt har det blitt: 2 skive, 1 yoghurt, 1 shake, 1 banan, pastamiddag. og litt chips.. Gleder meg til jeg får karbohydratshakene mine i posten, så kan jeg bytte dem ut mot shaken jeg bruker nå. Men er litt skeptisk til den, ettersom den liksom skal være smakløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei Glow! hyggelig du tok turen innom Misunner deg som faktisk er glad i å lage mat, jeg er alt for utålmodig til å like å lage mat. Jeg vil helst ha det servert ferdig på tallerken, personlig kokk er drømmen ;p I dag hadde jeg så lang skoledag at jeg nesten ikke fått tid til å spise, og var så utslitt når jeg kom hjem at jeg sovnet til Friends. Og selvfølgelig har bilen dauet, og jeg har ikke fått handlet inn matvarer enda. Men i går hadde jeg en veldig god middag (stekte potetskiver, fløtesaus og burger) manglet bare kokte gulrøtter. Fikk også i meg 2 shaker, kiwi og skive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 17. januar 2007 Fetekuren går ikke helt fantastisk bra.. Burde hatt en skreven plan, noe jeg ikke kunne ha sluntret unna. Jeg er visst litt giddalaus har jeg funnet ut I dag har jeg spist en skive, liten yoghurt, litt pasta, en muffins, en shake og noe karbopulver.. jaujau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 7. november 2007 Forfatter #10 Del Skrevet 7. november 2007 Uff, jeg er så sliten av å bekymre meg over mat hele tiden. Jeg har aldri tenkt over at jeg har spiseforstyrrelse, for jeg er ikke frivillig tynn, og jeg verken tvangsspiser eller kaster opp mat, men likevel er jeg veldig opptatt av mat. Jeg er veldig opptatt av å legge på meg. Så kanskje jeg har en form for spiseforstyrrelse? Jeg blir mer og mer bevisst på hvor tynn jeg er. Er på passelig med å dra genseren godt over håndleddende fordi de er så tynne. Og når jeg ser meg selv på bilder ser jeg at jeg er TYNN. Men så begynner jeg å bli usikker, er det så gale som jeg innbiller meg, eller is it all in my head? Det var på ungdomskolen jeg begynte å bevisst spise for å legge på meg, nå..8 år senere prøver jeg fremdeles. Jeg legger ikke på meg, og blir så deppa. Jeg kan ikke kle meg som jeg vil, jeg har ingen feminine former, jeg liker ikke at folk er nær meg eller tar på meg for da merker de hvor tynn jeg er. Det begynner å bli tungt. Og jeg skjønner ikke hvordan det kan være så jævlig vanskelig å klare å følge en fast matplan!! For apetitten er der, absoulutt. Akkurat nå f.eks, jeg er sulten. Men jeg utsetter å lage kvelds. "Tar det senere" Så blir klokken 24, og jeg tenker..."nææh, no er det for sent. Legger meg. Spiser i morra en gang". Jeg vet at jeg klarer meg lenge uten mat, det er det som er så dumt. Kan gå en hel dag uten mat uten for mye ubehag, og om dt skjer får jeg så dårlig samvittighet. Skjønner ikke hvorfor jeg er så dum og ikke spiser!! årgh!! Blir så frusrert! Har til og med karbo og proteinshaker.. men neida. Jeg spiser meg mett på chips i stedet. Det er så dumt. Så lettvindt. Jeg trenger å disiplinere meg selv. Men for å kunne det må jeg ha motivasjon. Føler jeg har mistet den. Har jobbet med dette i 8 år, null resultat. Er det rart motivasjonen skranter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 8. november 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 8. november 2007 I dag har jeg vært flink. Ikke bare har jeg lest et kapitel av pensum, men jeg spiste frokost i dag. To skiver. Da jeg kom hjem spiste jeg en hel big-bite baguette. Satser på at jeg lager meg tortillas til middag. Har en salat som MÅ brukes i dag. Er jeg skikkelig flink spiser jeg kvelds i dag og! Jeg har blitt helt hekta på sex og singelliv i det siste. Har snart sett hele serien. Er på sesong 6 nå.. snart er det slutt :gråte: Hva skal jeg se på når jeg kjeder meg daaaaa? GLEDER meg til sex and the city filmen kommer i 2008 :D Må få ryddet hybelen i dag og. Ser ikke ut her. og i morgen må jeg vaske klær. Fest i morgen er det og. Tror jeg gleder meg. Kan ikke si jeg kjenner mange av dem, men får gjøre det beste ut av det. Har egentlig ikke penger til fest heller, menmen. Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Har ingen pene festklær. Pene klær er ofte inntilsittende, jeg er ikke komfortabel i sånne klær. Men jeg vet iallefall hvilke sko jeg skal ha på meg. Høyhelte svarte sko :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 9. november 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har en rar følelse i magen. I en hel måned har jeg gledet meg til festen i dag, men nå er jeg ikke giret i det hele tatt. Nesten så jeg ikke har lyst å dra. Frykter at jeg kommer til å føle meg ganske alene der, hadde vært mye bedre om jeg hadde ankommet sammen med noen. Synes også det er dumt at folk har lov til å ta med seg venner, vi kommer til å være alt for mange, og hele festen blir klikkete. Huff.. jeg må begynne å gjøre meg klar... Hittil i dag har jeg spist 1 mandarin, chips, en baguette. Håper jeg får spist en tortillas før jeg går. Jeg har en grå dag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 9. november 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 9. november 2007 Og nå dukket det opp enda en grunn til å ikke gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 10. november 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 10. november 2007 Festen var kjedelig. Faktisk den kjedeligste festen jeg har vært på vil jeg påstå. Jeg pleier alltid å finne noen å snakke med, men i går hadde jeg ingen interessante samtaler. Alt var bare falskt og anspent. Tenker tilbkae og irriterer meg over enkelte situasjoner. Det ble en kort kveld. Jeg møtte ei venninne, vi tok noen pils hos henne før vi dro i lag til festen. Der skiltes vi, og jeg kjedet meg. Men sang karaoke for første gang! hihi Har vært på jobb idag. Kaldt. Og nå er jeg sliten. Har bare spist 3 små hveteboller hittil i dag. Har vondt i hodet. Skulle liksom lage middag, men orket ikke. Sovnet i stedet. Og nå er kjøkkenet okkupert av noen jeg bor med som har vors. Jeg skal på kino. Håper SevenEleven har calzone. Jeg må ha mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 11. november 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 11. november 2007 Så Eastern Promises i går. Utrolig bra film!! Sterk film. Definitivt verdt å se. Skader ikke at Viggo Mortensen spiller, for en kjekk mann. Han er på alder med min mor :O men dæven, så kjekk han er når han ikke har langt hår og skjegg som i Ringenes Herre! I dag har jeg vært fornuftig å lest bittelitt pensum, men på langt nær så mye som jeg burde lest. Begynner å få litt eksamensangst nå.. dette kan ikke gå bra. Har ikke lest en tiendedel av pensum engang... det er så rart. For jeg er veldig glad i studiet mitt, og synes det er interessant. Men tidligere har jeg klart eksamner ganske bra uten å ha lest noe særlig. Den taktikken kommer nok ikke til å funke her. Men gammel vane, vond vende. Jeg har blitt for vant med å klare eksamner lett. Har ikke spist så mye i dag heller. To tørre loffskiver med syltetøy. En mandarin. En posjon med pastagrateng. og en bit av en loffskive til kvelds. Skiven var så tørr at jeg orka ikke mer, og så tror jeg at jeg begynner å få hull i tenna. Var vondt å tygge Jeg bor i kollektiv, og i dag merket jeg hvor utenfor jeg føler meg i kollektivet. Det er min egen feil, jeg har ikke prioritert å bli kjent med dem.. og nå føler jeg det er for sent. Føler meg som outsideren. Føler meg ofte som outsideren. Tror jeg legger litt opp til det selv. Hvis de ikke kjenner meg, kan de ikke dømme meg. Fuck, oppdaget i dag at jeg har nøkkelen til jobbilen med meg hjem. typisk!! og så skal jeg på skolen i morgen, så jeg satser på at de har en ekstranøkkel, er 99% sikker på at jeg har sett den. Så får jeg levere tilbake nøkkelen i morgen etter skolen. Lurer på om sjefen kommer til å ringe å etterlyse nøkkelen, om de i det hele tatt merker det. Jeg føler at jeg ikke er helt på godfot med sjefen for tiden, uten grunn egentlig, er bare en følelse. Da er det jo typisk at jeg klarer å ta med meg nøkkelen hjem! grrrr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 12. november 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 12. november 2007 Dagene har blitt MYE mindre opptatte og mindre sosiale den siste uken. Jeg er glad i eget selvskap, men redd for at det skal fortsette slik. Når man er alene i en ny by bør man være flinkere til å oppFrettholde og skape nye relasjoner enn jeg er. Men men, det plager ikke meg så mye enda. Ble litt bekymret når jeg hørte at to av de jeg henger mest med på skolen vurderer å droppe ut etter jul. Da vil jeg føle meg alene. Den tid, den sorg. I dag har jeg spist en bolle, 2 mandariner, 1 porsjon pastagrateng, halv chipspose. Håper å få spist to eller tre skiver til kvelds også. Sjefen sendte melding om at de manglet en bilnøkkel, jeg sa at jeg kom og leverte den etter skolen. Lokalet var tomt når jeg kom, han satt kanskje på kontoret sitt, men jeg bare hang nøkkelen fra meg og måtte haste videre. Skulle hente noe på andre siden av byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 12. november 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 12. november 2007 mhm, jeg skulle liksom spise 3 skiver til kvelds. Kjøpt nytt brød og greier. Men neida, begynte på pensumslesing og ble så trøtt at jeg ikke orker å styre i gang med å lage mat...er så typisk. Jeg prioriterer alltid søvn foran mat. Og når har jeg pusset tenna og slik, og har livnet til igjen, men gidder fremdeles ikke spise mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 13. november 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 13. november 2007 yes, da var nok en dag gått. Har ikke gjort noe spesielt. Var på skolen, dro på biblioteket for å lese. Spiste 2 skiver til frokost, big bite til lunsj, Toro kjøttboller til middag (var ikke mettnde), en mandarin og to skiver til kvelds. Er for såvidt fornøyd med dagens matinntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 31. desember 2007 Aaaangst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rikkerikke Skrevet 31. desember 2007 #20 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjære deg! Ingen god dag i dag? Angst for hva? Har lest hele dagboken din nå, og må si at jeg ønsker deg et lettere 2008! Om mange av dagene dine ser ut som det du beskriver her, så kan det hende du trenger noen å snakke med over litt tid. Har du det? eller tenkt på det? God klem! Håper angsten gir seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå