Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til london, og der skal jeg prøve å finne meg en fin kjole. Da tenker jeg ikke på en kjole på Topshop, men heller ikke av de dyreste merkene. Men en pen kjole som er litt mer eksklusiv enn topshop og h&m. Har noen noen tips til hvor jeg skal gå. Har ikke så god tid, for jeg blir der bare en dag før jeg reiser vidre. så jeg må vite hvor jeg skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke shoppa i London selv, men denne butikken Next hadde mange fine klær (tips fra bikinitråden) og dette får du tak i bare fra GB. Her kan du se på klærne på nett, og de hadde mange butikker i London. Så får du garantert tak i noe vi ikke får tak i fra Norge (argh).

Skrevet

Det aller enkleste er nok å ta en tur langs Oxford Street. Der finner du butikker i ALLE prisklasser... I tillegg til ca 1 million andre shoppere, desverre. Ville tatt en tur inn på de store handlesenterne, f.eks. Debenhams. Mye fint på et sted, uten at det er aller dyrest. Prøv også John Lewis, eller Harvey Nichols hvis du har lyst til å titte på designerstæsj.

Ellers kan det være artig å ta en tur til området rundt Covent Garden. Ikke nødvendigvis selve Covent Garden, men i området på andre siden av t-banestasjonen er det mange mindre butikker hvor du kan finne fine ting.

Og så kan det være artig å ta en tur innom Carnaby Street, hvor det er mye som er ganske så ungdommelig og fresht. Det er særlig en bygård med masse forskjellige butikker, ligger gjennom et portrom. Husker ikke hva det heter, men der er det mye forskjellig, fra helt nytt til vintage.

Catzy

Gjest blå uinnlogget
Skrevet

takk for tips. når du sier covent garden på "andre siden av t banestasjonen" hvor mener du da??

Jeg har vært i Covent Garden en gang, husker en stor plass hvor det bl.a. lå en stor dr. martin sko butikk.

Kan du ikke forklare litt nærmere, er veldig nyskerrig på hvor du mener. :)

Gjest allium
Skrevet
takk for tips. når du sier covent garden på "andre siden av t banestasjonen" hvor mener du da??

Jeg har vært i Covent Garden en gang, husker en stor plass hvor det bl.a. lå en stor dr. martin sko butikk.

Kan du ikke forklare litt nærmere, er veldig nyskerrig på hvor du mener.  :)

Jeg er enig med den som sa dette, og kan prøve:

Utgangen fra Covent Garden t-banestasjon ligger på et hjørne. Når du kommer opp, skal du gå ut til høyre og så til høyre igjen for å komme til selve Covent Garden (og til plassen utenfor, der det ganske riktig ligger en Dr.Martin (Doc Marten?) butikk). Veien som går ned til høyre er en gågate.

Hvis du istedenfor å gå ned gågaten, krysser den veien som ligger utenfor utgangen til venstre, kommer du over til et område med små koselige gater og butikker. Har du et kart, se etter Neal Street.

Når du først er i Covent Garden, ville jeg tatt en tur innom Monsoon, som sist jeg var i London ihvertfall hadde en butikk på venstre side i gågaten fra t-banestasjonen.

Skrevet

Jeg ville også sjekket ut Oasis, Warehouse og Morgen for kjoler.

Skrevet

MorgAn mener jeg.

Skrevet

Jau, jau. Allium har rett når det gjelder beskrivelse. :)

Og så fant jeg et enda bedre kart her:

http://www.coventgardenlife.com/maps/default.htm

T-banen er midt på. Neal Street er den gule gaten over t-banen.

Ellers er det veldig mye fint i gaten Long Acre. Kan tipse om å ta t-banen til Leichester Square, og så rusle mot Covent Garden. Det er skiltet hele veien. Det er mange OK butikker langs veien. Når du kommer til t-banen på Covent Garden, vil jeg anbefale å fortsette litt til langs Long Acre, til du kommer til en butikk som heter Blue Nauta. Det er en italiensk butikk med masse pene klær, som er litt mer tidløse enn i motebutikkene.

Catzy

Skrevet

Karen Millen er en litt dyrere high street kjede (et par hakk over Topshop + Morgan, Oasis og Warehouse)som selger de mest nydelige kjoler til mellom 100 og 200 pund! Butikker overalt i London.

Av de high street butikkene som er nevnt i tråden er Warehouse definitivt best på kjoler! Ca 80-100 pund for en fin kjole der. Butikker overalt i London.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...