Plonk Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Vi har sandkasse til Plonkeliten, men det er ganske lite sand i den, så vi skulle fått fylt på litt. Hvor får man tak i det? Er det spesiell sand som skal være i en sandkasse, eller er sand sand uansett? Mener å ha lest et sted at det kan være mange giftstoffer i en sandkasse, men det kommer kanskje av at sand blir forurenset av eksos og svevestøv over tid? Lurer også på hvordan man får fraktet det. Vi har verken tilhenger eller tilhengerfeste, så vi må enten kjøpe det i sekker og legge i bagasjerommet, eller så må vi få det levert. Tips anyone? (Vi bor i Bergen om noen har konkrete vink om hvem vi bør kontakte)
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Jeg kjøpte sand på byggmakker . De kom i sekker på (tror jeg) 25 kg.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Kjøp sand beregnet på sandkasse, ikke støtsand. Giftstoffene vet jeg ikke noe om, men kanskje det var snakk om materialene i selve kassa? Hvis man bruker trykkimpregnert materiale er i hvert fall det giftig en viss tid. Kattedrit o.l er vel heller ikke bra. Og bruker man uegnet sand kan sikkert det også være farlig.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Hor mange sekker må man ha, og hva koster disse?
Armonia Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Du får kjøpt sand blant annet på byggevarehus, Maxbo, Byggmakker etc. Vet ikke hva slags sand du bør ha i sandkassen, men det hjelper de deg sikkert med i butikken. Du får kjøpt både sekker og sand i løsvekt, løsvekt er nok rimligst. Henger får du leid på byggevarehusene. Og det er nok som gjest sier matrialene som kan være giftige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå