Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 Hei! Hver morgning går jeg en tur FØR jeg spiser frokost. Har hørt at energien du da bruker, kun kommer fra fettet, og man forbrenner altså "kun" fett. Jeg har ei pulsklokke jeg bruker..... I løpet av en tur forbrenner jeg ca. 200 kcal (går ikke langt, og det er lav intensitet). Kommer disse kaloriene kun fra fettet? Det er jo ca. 7000 kcal i 1 kg fettmasse, så: 200*7 (antall dager) = 1400 kcal (en uke). 1400*5 (antall uker) = 7000. Vil det si at jeg i løpet av 5 uker har forbrent 1 kg kroppsfett?
Gjest Hilde K S Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Rent teoretisk er det sånn, ja. Årsaken til at man forbrenner fett når man beveger på seg før frokost er at tarmlagrene er tomme. I grunnen vil jeg anta at det kan gå med litt muskelmasse også.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Tja, sålenge kan man ikke går over til høy intensitet, mister man ingenting muskelmasse.
Gjest Malina Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Siden glykogenlageret er tomt på morgenen, vil du forbrenne mer fett enn vanlig. 200 kcal gåtur tilsvarer vel ca. 20-30 minutter(kommer ann på hvor lenge man går/vekt), og mye av det vil da være fett. Om du går ned 1 kg på 5 uker ved sånn trening kommer helt ann på hvor mye du spiser. Hvis du spiser MER enn du forbruker vil man ikke gå ned i vekt. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt, må man også være obs på hvilken mat/hvor mye man spiser. Men absolutt; morgenturer er kjempe bra!! Hvis du føler du har lite energi på morgenen, eller du vil legge inn litt løping på turen kan det være lurt å for eks ta en proteinshake eller spise et egg før trening, slik at musklenme har noe protein. Ved øav intensitet trening før frokost, mister du ikke musklemase. Men hvis du, over lengere tid, trener intensivt før du har inntatt frokost, vil du merke forskjell. Lykke til med treningen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå