Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 jeg hører ofte at folk som så pompel og pilt på barne-tv før i tiden ble så skremt men hva handlet de om da?har aldri sett det før,noen som kan forklare?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Det handlet om to reparatører, Pompel og Polt, som skulle til et hus og reparere ting. Der var det alltid (?) fullt av ganger og rare skapninger (sykkelpumpemoppeliknende greier), og ikke minst Gorgon Vaktmester som trolig led av Tourettes syndrom. Vaktmesteren saborterte arbeidet for dem, tror jeg, og snakket på rams. Omgivelsene var ganske surrealistiske og uforståelige. Det ble visst bare lagd noen få episoder av denne serien, men den har åpenbart festet seg i minnet på en generasjon. Selv så jeg ikke serien før den ble sendt i reprise for noen år siden.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Godt sammendrag - jeg husker jeg var livredd. Satt som på nåler når de gikk rundt på det loftet, og ventet at nå - nei nå--neiii nå så kommer Gorgon vaktmester busende frem. Han var så grusom. Også den fæle vaktmsterbabyen da - som skreik og skreik.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Episode 1: Reparatørene kommer Episode 2: Reparatørene kommer igjen Episode 3: Reparatørene kommer og kommer Episode 4: Reparatørene kommer igjen Episode 5: Reparatørene kommer tilbake igjen (Episode 6?: Reparatørenes hevn) Fantasifullt...
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Episode 1: Reparatørene kommer Episode 2: Reparatørene kommer igjen Episode 3: Reparatørene kommer og kommer Episode 4: Reparatørene kommer igjen Episode 5: Reparatørene kommer tilbake igjen (Episode 6?: Reparatørenes hevn) Fantasifullt... ← I ettertid kan man jo lure på hva Nrk tenkte på når de sendte noe sånt.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Det handlet om to reparatører, Pompel og Polt, som skulle til et hus og reparere ting. Der var det alltid (?) fullt av ganger og rare skapninger (sykkelpumpemoppeliknende greier), og ikke minst Gorgon Vaktmester som trolig led av Tourettes syndrom. Vaktmesteren saborterte arbeidet for dem, tror jeg, og snakket på rams. Omgivelsene var ganske surrealistiske og uforståelige. Det ble visst bare lagd noen få episoder av denne serien, men den har åpenbart festet seg i minnet på en generasjon. Selv så jeg ikke serien før den ble sendt i reprise for noen år siden. ← Neida. Gorgon Vaktmester hadde da ikke Tourettes??? Derimot var han både stressa og selskapssyk. Snille Gorgon Vaktmester måtte jo på en eller annen måte få tak i de reparatørene han hadde bestilt, ikke sant? Reparere, komplettere, dividere, sustematisere... Var ikke noe farlig det da... Han leste jo bare huskelista si for seg sjøl!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #9 Skrevet 30. april 2006 Men de kroppsbevegelsene da lynxlynx, for ikke å snakke om stemmen.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 http://home.powertech.no/shoiem/turidg/pp/pomp1.html
Ladyen Skrevet 30. april 2006 #12 Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg har to T-skjorter med p&p + Gorgon på... og jeg har videoen,- lykkelige meg ! Et vidunderlig minne fra barndommen... Genialt funnet på ! Endret 30. april 2006 av Elmaand
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #13 Skrevet 30. april 2006 Men de kroppsbevegelsene da lynxlynx, for ikke å snakke om stemmen. ← Det ej da ikke Gojgon sin feil at han ikke kunne si ejj
Frida Frosk Skrevet 30. april 2006 #14 Skrevet 30. april 2006 Pompel og Pilt er genialt. Mofedille. Og hun psykodama med eskene da. Var vel dama til Gorgon det. Ufattelig festlig.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #15 Skrevet 30. april 2006 Pompel og Pilt er genialt. Mofedille. Og hun psykodama med eskene da. Var vel dama til Gorgon det. Ufattelig festlig. ← Henne hadde jeg glemt - må ha vært vaktmesterkona det da, siden det finnes en vaktmestrbaby mener jeg. Fy så grøsselig grusomme de var.
Gjest Miloine Skrevet 1. mai 2006 #16 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Pompel og Pilt var mitt Barnetv! Gorgon vaktmester var vel den "personen" som var litt snill? Jeg mener å huske det. Den ungen satte et støkk imeg, husker at det den var kjempesulten en gang, og skrek høyt: "MAT,MAT, JEG VIL HA MAT" og Gorgon var snill og ga det mat så han var snill i all den galskapen av et program...(i dag er det humor for meg) Pompel og Pilt bare gikk(hoppet) videre for å reparere rør.........herlighet for et barnetv Endret 1. mai 2006 av Miloine
Leo Skrevet 1. mai 2006 #17 Skrevet 1. mai 2006 Morsomt nå, men plassert foran den opprinnelige utsendelsen var jeg livredd!!! "Det suser i sivet" var visst også en skrekkhistorie som fikk meg til å krabbe under sofaen...
Frida Frosk Skrevet 1. mai 2006 #18 Skrevet 1. mai 2006 Pompel og Pilt var mitt Barnetv! Gorgon vaktmester var vel den "personen" som var litt snill? Jeg mener å huske det. Den ungen satte et støkk imeg, husker at det den var kjempesulten en gang, og skrek høyt: "MAT,MAT, JEG VIL HA MAT" og Gorgon var snill og ga det mat så han var snill i all den galskapen av et program...(i dag er det humor for meg) Pompel og Pilt bare gikk(hoppet) videre for å reparere rør.........herlighet for et barnetv ← Det var Pompel og Pilt som måtte gi den Gorgonungen mat? MAT, MAT JEG VIL HA MAT. MERE MAT.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mai 2006 #19 Skrevet 1. mai 2006 Pompel og Pilt var mitt Barnetv! Gorgon vaktmester var vel den "personen" som var litt snill? Jeg mener å huske det. Den ungen satte et støkk imeg, husker at det den var kjempesulten en gang, og skrek høyt: "MAT,MAT, JEG VIL HA MAT" og Gorgon var snill og ga det mat så han var snill i all den galskapen av et program...(i dag er det humor for meg) Pompel og Pilt bare gikk(hoppet) videre for å reparere rør.........herlighet for et barnetv ← Yes, jeg var blodfan da jeg var...enda mindre enn nå!
Sofia Skrevet 1. mai 2006 #20 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg DIGGA Pompel og Pilt. Absolutt mitt yndlingsbarneTV fra min barndom. Jeg kjøpte videoen for noen år siden, og datteren min som nå er 8 1/2 har sedd den utallige ganger. Arvelig belastet.... To reparatører er bedre enn ingen reparatører.. Endret 1. mai 2006 av Sofia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå